برج جین مائو یکی از مرتفع‌ترین برج‌های جهان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

برج جین مائو یکی از مرتفع‌ترین برج‌های جهان است که سال‌ها به عنوان بلندترین ساختمان کشور چین شناخته می‌شد. این برج برخلاف فلسفه ساخت آن، یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور چین شناخته می‌شود و در نوع خود ساختمان جالب و جذابی می‌باشد. در این برج نقاط جالبی تدارک دیده شده است که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

برج جین مائو یکی از مرتفع‌ترین برج‌های جهان

برج جین مائو (Jin Mao Tower) به عنوان سومین ساختمان مرتفع کشور چین شناخته می‌شود و عملیات ساخت آن در سال 1999 به پایان رسید. این برج در 88 طبقه ساخته شده است و ارتفاع آن تقریباً 420 متر برآورد شده است و در کلی بیش از 3/2 هکتار زمین را شامل می‌شود. این برج یکی از عجایب ساخت و ساز کشور چین به شمار می‌رود.

برج جین مائو یکی از مرتفع‌ترین برج‌های جهان

معماری برج جین مائو توسط یک معمار معروف به نام آدریان دی اسمیت صورت گرفته است و در آن از عناصر خلاقانه مدرن در ترکیب با هنرهای ستی چینی استفاده شده است. این برج که از بهترین ساختمان‌های چین محسوب می‌شود نوعی معماری ترکیبی و مدرن دارد که در نمونه‌های دیگر از برج‌های مرتفع جهان دیده نمی‌شود.

برج جین مائو یکی از مرتفع‌ترین برج‌های جهان

برج جین مائو شامل دفاتر مدرن، یک هتل 5 ستاره لوکس – Grand Hyatt شانگهای، سالن‌های نمایشگاه، سالن‌های ضیافت، یک عرصه دیدنی و امکانات سرگرمی است که نحوه قرارگیری آنها بدین صورت است: طبقه 1 و 2 این برج به لابی‌های لوکس مخصوص کسب و کار اختصاص یافته است. طبقه سوم تا 5 آن به فضای اداری اختصاص یافته است، طبقه 51 و 52 آن به بخش تعمیرات و برق ساختمان اختصاص دارد؛ طبقه 53 تا 87 به هتل گرند حیات اختصاص دارد و در نهایت طبقه 88 آن به یک مرکز مشاهده اختصاص یافته است که گردشگران می‌توانند از آنجا به نقاط مختلف نگاه کنند. این قسمت از برج بیش از 1000 نفر گنجایش داد.

برج جین مائو یکی از مرتفع‌ترین برج‌های جهان

برج جین مائو یکی از بهترین و سریع‌ترین آسانسورهای دنیا را دارد و با سرعت 1/9 متر در ثانیه حرکت می‌کند و گردشگران را ظرف 45 ثانیه به طبقه 88 می‌رساند. در ضمن بین طبقات مختلف آسانسورهایی در نظر گرفته شده است که راحتی گردشگران را تأمین می‌کند. در پارکینگ این برج امکان پارک کردن 800 خودرو و 2000 دوچرخه وجود دارد و در آن از دوربین‌های مداربسته 360 درجه بری تأمین امنیت استفاده می‌شود.

برج جین مائو یکی از مرتفع‌ترین برج‌های جهان

مسیر دسترسی به برج جین مائو

اگر قصد بازدید از برج جین مائو را دارید باید خود را به مرکز مالی و تجاری Lujiazui در پودونگ برسانید. برای این برج زیبا مترو، اتوبوس و خودرو تدارک دیده شده است و تنها 30 دقیقه تا فرودگاه بین‌المللی پودونگ فاصله دارد. از طرفی قرار داشتنان در غرب رودخانه هونگ پو، دسترسی به آن را ساده کرده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید