بهترین زمان سفر به گرجستان چه وقت از سال است؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بهترین زمان سفر به گرجستان چه وقت از سال است؟ این مهم‌ترین سوال مسافران گرجستان است که می‌خواهند به این کشور زیبا بروند و تفلیس و باتومی و طبیعت گرجستان را ببینند. خبر خوب اما این‌که گرجستان مقصدی برای تمام فصل‌های سال است. در این مطلب در مورد زمان سفر به گرجستان اطلاعاتی را به شما می دهیم.

بهترین زمان سفر به گرجستان چه وقت از سال است؟

بطور کلی در گرجستان فصل اوج و رکود مسافر وجود ندارد و هر زمان که دوست دارید می توانید از گرجستان دیدن کنید. گرجستان تنوع آب و هوایی زیادی دارد و این قضیه را مدیون موقعیت جغرافیایی اش می باشد که عمدتا نیمه گرمسیری است. تابستان های گرجستان گرم و شرجی و زمستان ها، هوا سرمای ملایمی دارد. درحالیکه قله های شمالی گرجستان دائما پوشیده از برف هستند نواحی ساحل غربی با وجود دریای سیاه در طول سال، آب و هوایی لذت بخش دارند. بنابراین اگر برای اطلاع از بهترین زمان سفر به گرجستان دچار سردرگرمی شده اید، بدانید که گرجستان در سراسر سال برای سفر عالی است. برای اینکه راحت تر تصمیم بگیرید که کدام زمان برای سفر به تفلیس مناسب است، در ادامه اطلاعات مفصلی از آب و هوای گرجستان را طبق فصل های مختلف به شما می دهیم.

فصل بهار در گرجستان 

در بهار بهترین زمان سفر به گرجستان از اواخر فروردین تا اواسط خرداد است. در این دو ماه هفته‌های بارانی این کشور کاهش پیدا می‌کند و هوا گرم و آفتابی می‌شود. شب‌ها نسیمی خنک می‌وزد و لذت شما را از سفر دوچندان می‌کند.

بهترین کاری که می‌توانید در فصل بهار در گرجستان انجام دهید، کشف پایتخت است. دیدنِ دریاچه‌های زیبای این کشور را هم از دست ندهید. برخی تعطیلات رسمی مثل روز استقلال گرجستان نیز در این فصل از سال هستند. اگر سفر خودتان را در این فصل تنظیم کنید می‌توانید از جشن‌های این روز نیز لذت ببرید. تفلیس شهر غذاهای خوشمزه هم هست. در خیابان‌هایش، کافه‌ها و رستوران‌هایی پیدا می‌شود که حسابی سر ذوق‌تان می‌آورد. در بهار می‌توانید این کافه‌ها و رستوران‌ها را کشف کنید.

بهترین زمان سفر به گرجستان چه وقت از سال است؟

فصل تابستان در گرجستان

میانگین دما در طول تابستان در گرجستان بین 20 تا 30 درجه سلسیوس است که به این معناست، در طول این زمان هوا گرمای لذت بخشی دارد. البته در شب ها هوا خنک و بسیار مطبوع می شود. دراین فصل شهرهای ساحلی گرجستان نظیر باتومی نیز، هوا شرجی و گرم است.

بهترین زمان سفر به گرجستان چه وقت از سال است؟

فصل پاییز در گرجستان

گرجستان در پاییز سردتر می‌شود. اگر می‌خواهید به باتومی بروید شاید این فصل از سال مناسب نباشد. پاییز اما برای تفلیس‌گردی عالی‌ست. با این وجود، نمی‌توان رنگ‌آمیزی زیبای درختان و زمین‌های پوشیده شده از برگ را ندید. پاییز هم مثل بهار گرجستان فصلی‌ست پرباران با آب‌وهوایی متغیر. به همین خاطر در پاییز باید منتظر روزهای گرم و سرد زیادی باشید. در این فصل هم می‌توان به مناطق کم‌ارتفاع مانند جلگه‌ها و دشت‌ها در گرجستان رفت و از زیبایی‌های این کشور لذت برد.

بهترین زمان سفر به گرجستان چه وقت از سال است؟

فصل زمستان در گرجستان

اب و هوای گرجستان در طول زمستان معمولا خیلی سرد است و دما بین 2 تا 6 درجه سلسیوس است (شبها حتی سردتر است) و دما در بیشتر مناطق، اغلب به زیر صفر می رسد. باریدن برف در زمستان امری غیر عادی نیست؛ بنابراین گرجستان در زمستان ها یک مکان ایده آل برای علاقه مندان ورزش های زمستانی مخصوصا علاقه مندان به اسکی است.

بهترین زمان سفر به گرجستان چه وقت از سال است؟

باید گفت که هر چهار فصل در کشور گرجستان، زیبایی و جذابیت خود را دارد. تفلیس و باتومی و طبیعت گرجستان در هر فصلی علاقه‌مندان خودش را دارد. مسافران تور گرجستان، می‌توانند با در نظر گرفتن علایق خود فصل مورد نظرشان را انتخاب کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید