با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جاهای دیدنی کازان روسیه تصویری از تاریخ و گذشته پر فراز و فرود این شهر زیبای روسیه را به نمایش می‌گذارد. شما در کازان روسیه می‌توانید بناهای تاریخی و ارزشمندی را ببینید که دریچه‌ای به گذشته روسیه تزاری به روی شما باز می‌کنند.

مسجد کول شریف

مسجد کول شریف کازان یکی از مهم‌ترین نمادها و جاذبه‌های گردشگری کازان است. این مسجد که در لیست بزرگترین، مسجدهای اروپا قرار می‌گیرد؛ به علت قهرمان مسلمان تاتارها که به عنوان امام خاندان کازان نام برده می‌شد، به نام کول شریف یا قل شریف نام گذاری شده است. این مسجد که آرشیوی از غنی‌ترین کتاب‌‌های باستانی را دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

کرملین

کرملین Kremlin که به عنوان یک میراث جهانی در سال ۲۰۰۰ به ثبت یونسکو رسید، کلیسای جامع کازان است که دارای ۵ گنبد و ۶ ستون اصلی است. کلیسای کرملین کازان همچنین با عنوان برج سویمبیکا به یاد آخرین ملکه کازان هم شناخته می‌شود، مهمترین نماد شهر است.

جاهای دیدنی کازان

مرکز خانواده کازان

ساختمان مرکز خانواده کازان به عنوان تالار مراسم در بین خانواده‌های کازان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این بنا که به شکل جام می‌باشد یکی از نمادهای معماری زیبای کازان محسوب می‌شود که گردشگرانی که به تور کازان سفر می‌کنند می‌توانند علاوه بر عکس گرفتن با بنای زیبای این ساختمان، از قسمت فوقانی ساختمان سکوی دیدی با امکان مشاهده منظره ساحل رودخانه کازانکا، کرملین و خیابان ساحلی داشته باشند. 

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

معبد همه ادیان

این سازه مذهبی مدرن که از سال ۱۹۹۲ تا کنون ساخت آن ادامه دارد در تلاش است تا پیوند و همزیستی میان ادیان گوناگون در کازان روسیه را به نمایش بگذارد. این مکان ترکیبی از مسجد، کلیسای ارتدوکس روسی و … است.

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

کاخ کشاورزان

کاخ کشاورزان یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر کازان است. این قصر 17 هزار متر مربعی که از سبک معماری باروک الهام گرفته است، در قسمت مرکزی دارای درختی برنزی با ارتفاع 20 متری است که نماد اصالت و باروری طبیعت کازان است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به تور کازان روسیه سفر کردید قدم زدن در این مکان رویایی را در نور پردازی‌های شب هنگام روسیه از دست ندهید.

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

موزه ملی تاتارستان

موزه ملی تاتارستان بزرگترین موزه در تاتارستان روسیه است که تاریخچه و آثار باستانی به جا مانده از این منطقه مهم در روسیه را در خود گردآورده و به نمایش می‌گذارد.

خیابان بائومان

خیابان بائومان که جزو اصلی‌ترین خیابان‌های کازان است یکی دیگر از جاذبه‌های کازان محسوب می‌شود که حتما باید در سفر به تور کازان روسیه از آن دیدن کنید. در این خیابان پر جنب و جوش و پرتردد بیشتر رستوران‌ها، بارها، کلاب‌ها،هتل‌ها و ساختمان های تاریخی زیبا قرار گرفته‌اند. این خیابان که به طور شبانه روزی درهیایو و تکاپو می‌باشد بهترین گزینه برای خرید سوغاتی است.

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

 برج سویوم بایک

برج سویوم که یکی از مرموز‌ترین مکان‌های کازان است در اوایل قرن 18 ساخته شده. این بنا که جزو معروف‌ترین جاذبه‌های کازان است با هدف دفاع از شهر ساخته شد، در افسانه‌ها آمده است که شاهزاده سویوم برای اینکه پیشنهاد ازدواج ایوان مخوف را قبول نکند خودش را از بالای برج به پایین پرتاب کرد؛ ولی در واقعیت این موضوع حقیقت ندارد چراکه تاریخ ساخت این برج با تاریخ فرمانروایی ایوان مخوف هماهنگی ندارد ولی در هر صورت این بنا یکی از جاذبه‌های گردشگری کازان محسوب می‌شود که افراد بسیاری علاقمند به دیدن آن هستند.

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

موزه هرمیتاژ کازان

یکی از برجسته ترین موزه های شهر کازان موزه هرمیتاژ می باشد، که هرساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. آثار ارزشمندی که در آن نگهداری می شود بازگوکننده ی تاریخ و سرنوشت روسیه می باشد.

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

مسجد مرجانی کازان 

مسجد مرجانی از زیباترین بناهای شهر کازان می باشد که ساخت آن از سال ۱۷۶۶ تا ۱۷۷۰ به طول انجامیده، نامش را از امام جماعت قبلی خود شهاب الدین مرجانی اقتباس کرده، اولین مسجد سنگی کشور پهناور روسیه است، این مسجد ۲ طبقه و یک مناره دارد. معمار مسجد Kaftyrev VI بوده و طرح های آن براساس معماری سن پترزبورگ، نقاشی های تزئینی باروک و تاتار بوده، دیوارهای سفید و سقف سبزش در شب با نورپردازی زیبایش جلوه ای منحصر به فرد به وجود آورده، این مسجد برای مسلمانان تاتار ساخته شده تا فرایض دینی خود را به جا بیاورند و طبقه ی دوم آن به مسجد و نمازخانه برای مسلمانان اختصاص دارد.

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

محله قدیمی تاتارها

این منطقه که به عنوان قلب تاریخی کازان است، مهم‌ترین نمونه فرهنگ شهر نشینی تارتار و جزو جاذبه‌های کازان است. این منطقه که ترکیبی از ساختمان‌های قرون 17 و 18 را در خود جای داده است، به عنوان یکی از جذاب‌ترین مناطق کازان است که اکنون به موزه فضای باز تبدیل شده است. در این منطقه بیش از 75 بنای تاریخی و جذاب وجود دارد.

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

ورزشگاه کازان آرنا

استادیوم مدرن کازان آرنا که در سال 2013 ساخت آن به پایان رسید، در قسمت شرقی شهر قرار گرفته است و جزو مهم‌ترین استادیوم کازان و همچنین دیدنی‌ترین جاذبه‌ی گردشگری کازان است. این استادیوم که توسط یک کمپانی انگلیسی ساخته شده‌است، علاوه بر استادیوم دارای امکانات پزشکی، رفاهی و تفریحی شامل بار، رستوران، کلوب تناسب اندام و…. می‌باشد.

با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید

ظرفیت استادیوم 45379 صندلی است.

محصولات سفر

2 دیدگاه دربارهٔ «با جاهای دیدنی کازان آشنا شوید»

  1. سلام
    عکسی که برای کرملین منتشر کرده‌اید، مربوط به شهر مسکو است نه شهر کازان.

    در هر دو شهر، مجموعه بزرگی به نام کرملین هست اما معماری آنها متفاوت است.

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید