خلیج نایبند بوشهر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

بوشهر استانی در حاشیه خلیج فارس است که پر از جاذبه های هیجان انگیز و منحصر به فرد است که برای گردشگری می تواند تجربه ای جالب و شگفت انگیز به شمار بیاید. بوشهر در فاصله ۷۰۷ کیلومتری مرز دریایی قرار گرفته است و از شرق با استان فارس، از جنوب شرق با استان هرمزگان و سمت جنوب غربی با خلیج فارس نیز همسایه است و می توانید با سفر به سمت آن از دیگر استان های کشور هم دیدن کنید؛ این منطقه یک پارک ملی است که از جمله جاذبه های گردشگری بوشهر و از آن به عنوان اولین پارک ملی دریایی کشور و منطقه حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست ایران در استان بوشهر در سواحل خلیج فارس است.

خلیج نایبند بوشهر

خلیج نایبند کجاست؟

خلیج نایبند یکی از اولین و زیباترین پارک های ملی دریایی در ایران محسوب می شود که توسط سازمان محیط زیست کشور حفاظت می شود. این پارک ملی در استان بوشهر قرار دارد و در سواحل خلیج فارس واقع شده است. تماشای تپه های مرجانی، طبیعت بکر و دست نخورده،  دیدن آبزیان و لاک پشت های دریایی و قدم زدن در کنار سواحل از جمله تفریحات لذت بخشی است که می توانید در این پارک آبی تجربه اش کنید.

عکس خلیج نایبند بوشهر

خلیج نایبند بوشهرخلیج نایبند استان بوشهر حفاظت شده کوه های عسلویه را به خلیج فارس متصل می کند و دارای پوشش گیاهی بی نظیر و متنوعی است. حیاط وحش این منطقه هم در نوع خود خارق العاده است خصوصا اینکه طبیعتی بکر و دوست داشتنی دارد و در سواحل خلیج فارس واقع شده است. از مهم ترین دلایل شهرت خلیج نایبند این است که با پیشروی خشکی در دریا به دماغه نایبند معروف شده است و همین عامل موجب شده تا یک خلیج کوچکتر در نزدیکی جنوب شرقی بوشهر به وجود بیاید.

خلیج نایبند بوشهرخلیج نایبند قدمتی طولانی دارد و تمامی آثاری که در گذشته به جای مانده اند حاکی از پیشینه ای طولانی آن دارند. جالب است بدانید که این منطقه در زمان حکومت آل بویه یکی از مهم ترین مناطق تجاری ایران بوده است که در آن به صید مروارید و تجارت آن هم می پرداختند. این خلیج کوچک و زیبا حدود 4 هزار و 130 هکتار است.

در حال حاضر خبری از صید مروارید و تجارتی خاص در این منطقه نیست اما اکنون به دلیل وجود جنگل های حرا و کوه های به هم پیوسته ای که در نزدیکی این خلیچ قرار دارد و همچنین پوشش گیاهی متنوعی که دارد، بسیار ارزشمند است و جز زیستگاه های مهم حیات وحش در ایران به شمار می رود.

خلیج نایبند بوشهرخلیج نایبند با هدف محافظت از پوشش های گیاهی و اکوسیستم که دارد توسط سازمان محیط زیست کشور محافظت می شود. در این خلیج حیواناتی همچون بز، کل، گوزن، قوچ، جبیر، نظیر گرگ، شغال، خرگوش، روباه و انواع جوندگان زیست می کنند. قدم زدن در کنارآب های شفاف و گرم بوشهر آرامشی فراموش نشدنی برای تان به ارمغان خواهد آورد. تعداد مجتمع های مرجانی و علف های دریایی روز به روز در این منطه بیشتر می شود و به همین دلیل خلیج نایبند بوشهر جز یکی از واجد اهمیت ترین زیستگاه ها برای حفاظت از گونه های مختلف گیاهی  و جانوری مانند درختان حرا، پلیکان های پا خاکستری و لاک پشت های منقار عقابی است.

خلیج نایبند بوشهراگر به طبیعت گردی علاقه داشته باشید پس مناطق طبیعی زیادی در اطراف خلیج نایبند بوشهر وجود دارد که می توانید با بازدید از آن ها لذت ببرید. منطقه طبیعی نگاء که وسعتی بالغ بر 45 هزار هکتار دارد، از جمله جاذبه های گردشگری است که در نزدیکی خلیج نایبند وجود دارد، اما متاسفانه به دلیل ناشناخته بودنش اکثر گردشگران با آن آشنایی ندارند.

خلیج نایبند بوشهراین منطقه از لحاظ موقعیتی در میان استان های بوشهر و هرمزگان واقع شده است و جز یکی از بهترین مناطق گردشگری و سرسبز سواحل نیلگون خلیج فارس می باشد. شما می توانید در تور بوشهر گردی از این مکان زیبا دیدن کنید.

آدرس خلیج نایبند: بوشهر، عسلویه استان بوشهر – 35 کیلومتری مرکز عسلویه

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید