بنر هدر

چگونه در سفر میتوان رستوران های خوب و مناسب پیدا کرد؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

هیچ سفری بدون امتحان غذاهای خوشمزه و اصیل محلی جایی که به آن سفر کرده اید، کامل نمی شود. البته پیدا کردن یک رستوران خوب برای داشتن تجربه ای ارزشمند در زمینه غذا، مخصوصا وقتی در حال سفر به یک جای جدید هستید، می تواند کار پر زحمتی باشد. مهم نیست به کجا سفر می کنید، کافیست از توصیه ها و نکاتی که در ادامه به آنها اشاره شده پیروی کنید تا از خوردن یک وعده غذایی رضایت بخش و خوشمزه در رستوران های محلی لذت ببرید.

چگونه در سفر میتوان رستوران های خوب و مناسب پیدا کرد؟

از منوهای ثابت مخصوص توریست ها استفاده نکنید!

 اولین نکته ای که در پیدا کردن رستوران خوب باید به آن توجه کنید این است که از انتخاب منوی ثابت که مخصوص توریست ها است، اجتناب کنید. انتخاب این منوها باعث می شود از امتحان طعم و مزه غذاهای محلی خوشمزه دور شوید و البته پول اضافی نیز خرج نمایید!

مجله‌های تبلیغاتی و وبلاگ های اینترنتی که مردم محلی نوشته اند را مطالعه کنید.

کمی چاشنی بامزه به سفرتان با مطالعه قبلی در مورد مقصد اضافه کنید. گنجینه ای از مطالب وبلاگ نویسان و خبرنگاران غذای محلی با یک جستجوی سریع گوگل در دسترس شما قرار می گیرد. هدف این وبلاگ نویسان پیدا کردن رستوران و کافه های خوبی است که در شهرشان وجود دارد. با اینکار به راحتی می توانید نشانی این رستوران ها را در برنامه گوگل مپ در موبایلتان ذخیره کنید و هر زمان که حس کردید که می خواهید آن ها را امتحان کنید به راحتی آدرس آن را در بیاورید و مطمئن باشید که تجربه خوبی از غذای محلی داشته باشید.

برای خوردن غذاهای محلی به پاتوق محلی ها بروید

نکته بعدی این است که سعی کنید به دنبال جاهایی باشید که محلی ها و نه توریست ها برای خوردن غذا به آنجا می روند. محلی ها بهتر از هر کسی رستوران های خوب را می شناسند.

چگونه در سفر میتوان رستوران های خوب و مناسب پیدا کرد؟

از مردم واقعی سوال کنید

سوال کردن از مسئول پذیرش هتل کار ساده ایست اما توقع نداشته باشید که همیشه پیشنهادهای خوبی به شما بدهد. برای پیدا کردن رستوران خوب در سفر به شما پیشنهاد می شود که این سوال را از مردم بومی که در مسیرتان می بینید بپرسید. رانندگان تاکسی نیز منبع خوبی از رستوران خوبی هستند و البته افرادی که در جاذبه های توریستی کار می کنند نیز معمولا رستوران هایی به شما معرفی می کنند که صف طولانی ندارند، بی جهت گران نیستند و البته غذای واقعی محلی سرو می کنند. اینکه از رهگذری بومی در مورد رستوران سوال کنید می تواند یک باب آشنایی از این جهت باشد که مکان های دیگری که در شهرش ارزش دیدن دارند و شما از آن بی خبرید را بهتان معرفی کنند.

چگونه در سفر میتوان رستوران های خوب و مناسب پیدا کرد؟

هر چه کمتر؛ بهتر!

نکته بعدی این است که رستوران هایی با گزینه های کمتر در منوی خود، معمولا برای خوردن غذای با کیفیت از سایر رستوران ها بهتر هستند. البته این نکته همواره صحیح نیست اما عموما رستوران هایی که بصورت تخصصی فقط چند غذا را ارائه می کنند، غذاهای با کیفیت تری ارائه می نمایند.

از غذاخوردن در کنار جاذبه های اصلی شهر خودداری کنید

این کار شاید جالب به نظر برسد اما معمولا رستوران هایی که در کنار جاذبه ها هستند بیشتر به خاطر موقعیت خوبشان محبوب هستند و نه غذایی که ارائه می دهند. در بیشتر مواقع مکان هایی که در محله های غیر توریستی وجود دارند، گزینه بهتری هستند، البته اگر تمایل دارید که غذای محلی واقعی را تجربه کنید. مثلا اگر دیدید که رستورانی پر از افراد محلی است، می توان نتیجه گرفت که غذای واقعی آن جا را سرو می کند که مردمی که در اطراف زندگی می کنند، ترجیح می دهند به آن جا بروند تا به رستوران های توریستی در کنار جاذبه هایی که در شهرشان وجود دارد.

چگونه در سفر میتوان رستوران های خوب و مناسب پیدا کرد؟

اپلیکیشن های ضروری را دانلود کنید.

قبل از اینکه سفر بروید برنامه های کاربردی که به دردتان می خورد را دانلود کنید. یکی از آن ها برنامه ای به نام Travelzoo app نام دارد که برای دانستن هزینه غذا و نوشیدنی های مختلف در مقصد به دردتان می خورد. همچنین اپلیکیشن TripAdvisor می توانید در مورد بسیاری از رستوران و کافه ها تحقیق کنید و نظرات مختلف دیگر گردشگران را در آن مورد بخوانید.

چگونه در سفر میتوان رستوران های خوب و مناسب پیدا کرد؟

برای مثال می توانید در مورد موضوعات این چنینی تحقیق کنید: چه زمانی برای رفتن به آن جا بهتر است؟ کدام پیش غذا بیشتر پیشنهاد شده است؟ آیا باید از قبل آن جا را رزرو کنم؟

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید