بنر هدر

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شیراز شهر تاریخی و زیبایی است که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و جهان به سمت خود می‌کشاند. این شهر علاوه بر اماکن تاریخی، جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر رستوران‌گردی دارد که می‌توان طعم غذاهای اصیل شیرازی را در این رستوران‌ها تجربه کرد و لحظات خوش و خاطره انگیزی را رقم زد. برخی از رستوران‌های خوب شیراز که در ارزیابی مردم و گردشگران امتیاز بالایی دریافت کردند را اینجا معرفی می‌کنیم؛

رستوران هفت خوان

خیلی‌ها می‌گویند بدون رفتن به این رستوران، نمی‌توانید یک سفر خوب به شیراز داشته باشید. رستوران هفت خوان، ۵ رستوران مختلف و دو کافی‌شاپ دارد و هر طبقه‌اش مختص رستوران به‌خصوصی است. یعنی در حقیقت شما چه آدمی باشید که کباب دوست دارد، چه گیاهخوار باشید، چه عاشق غذاهای دریایی یا نه دلتان ساندویچ و پیتزا بخواهد یا غذای فرنگی، همه در رستوران هفت خوان برآروده می‌شود.

رستوران هفت خوان جدا از اینها رستوران ملل و دو کافی‌شاپ هم دارد، همیشه موسیقی زنده در آن برقرار است، محیط گرم و صمیمی‌ای دارد، کارکنانش هم خوش‌برخوردند، فضای باز و دید خوبی به شهر و به‌خصوص دروازه قرآن دارد، ولی چیزی که بیش از حد ممکن است آزارتان دهد، قیمت بالای غذاهای هفت خوان است. خوب می‌خورید و همه چیز تکمیل است، ولی خوب هم باید خرج کنید. ولی این را هم بگوییم که هر غذا را می‌شود دونفری خورد که به جیب‌تان هم فشار نیاید.

آدرس: شیراز بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

رستوران برنتین

طراحی فضا ، طراحی منو و شکل سرو غذاها، نشان دهنده‌ی اهمیت دادن این مجموعه به مشتری است. از ابتدای ورود به رستوران تا زمان خروج تجربه‌ی دلپذیری از رستوران برنتین خواهید داشت. این رستوران در خیابان ستارخان قرار گرفته و یکی از معروف ترین رستوران های شیراز است. نمای سفید و زیبای ساختمان از همان ابتدا نوید تفاوت را به شما می‌دهند. رفتار پرسنل بسیار عالی و کیفیت غذاها فوق العاده است. البته این رستوران از نظر اقتصادی در رده‌ رستوران‌های نه چندان ارزان قرار می‌گیرد.

آدرس: شیراز بلوار ستارخان مقابل ۲۰ متری نمازی ، نبش کوچه ۱۲

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

رستوران صوفی

صوفی، یکی از قدیمی‌های شیراز است. ۲۰ سال سابقه دارد و به خاطر موقعیت مکانی‌اش و قرار گرفتن در نزدیکی باغ عفیف آباد و باغ‌های ستارخان و بهترین هتلهای شیراز طرفدار زیاد دارد. معمارییش آجر سه سانتی با طاقدیس‌های سنتی است و مثل بقیه رستوران‌های معروف شیراز، موسیقی زنده هم جزو برنامه معمول آن است.

رستوران صوفی هرچند فست‌فود و پاستا هم دارد، ولی در صوفی انتخاب بیشتری‌ها کباب است، به علاوه اینکه می‌گویند بهترین کلم پلوی شیرازی را هم باید در صوفی خورد.

گذشته از این اگر دنبال غذاهای سنتی دیگر شیراز مثل شکرپلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری هستید در این رستوران باید دنبالش باشید. کباب ماستی لاری و شیشلیک برای ناهار و فیله استیک و مرغ سوخاری برای شام می‌تواند انتخاب خوبی در صوفی باشد.

آدرس : خیابان عفیف آباد، جنب بانک ملت

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

رستوران شرزه

رستوران شرزه، رستورانی سنتی‌ است و موسیقی زنده‌ای که در آن نواخته می‌شود و بیشتر مواقع قدیمی است، آدم را به سال‌های دور می‌برد. قیمت‌ها در شرزه پایین نیست، ولی کیفیت غذاهایش باعث می‌شود آدم با خودش بگوید یک بار که هزاربار نمی‌شود.

کباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی کباب از غذاهایی است که مشتری‌ها کیفیتش را در شرزه تایید کرده‌اند. همچنین نباید از خیر کشک بادمجان و سالاد شیرازی این رستوران گذشت.

آدرس: خیابان زند،خیابان مسجد وکیل

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

شاطر عباس

اگر از دوست‌داران کباب باشید حتما در یکی از شعبه‌های شاطرعباس وعده‌ای را صرف کرده‌اید. این رستوران معروف شعبه‌ای در شیراز و درست در جوار سرای مشیر دارد. طعم نان تازه و کباب و ریحان شاطرعباس شما را بارها به این رستوران می‌کشاند.

آدرس: شیراز، خیابان خاکشناسی

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

رستوران باغ راز

باغ راز یکی از پر طرفدارترین رستوران های شیراز است. این مجموعه شامل فضای داخلی ، فضای باز و پشت بام است. در هر بخش چشم انداز و محیط منحصر به فردی را تجربه می‌کنید. کیفیت غذا، برخورد مناسب پرسنل و چشم انداز زیبا از ویژگی‌های خاص این باغ است.

آدرس: شیراز، قصردشت، بلوار شاهد

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

خانه سنتی پرهامی

خانه سنتی پرهامی در دل یکی از محله‌های قدیمی شیراز قرار گرفته و یکی از پر رفت و آمدترین فضاهای تفریحی است. این خانه در حقیقت عمارت کوچک قدیمی است که امروزه به رستوران سنتی تبدیل شده است. حوض و فواره‌ی وسط آن، موزیک سنتی، شیشه های قدیمی و لوازم قدیمی روایت زیبایی از نوستالژی را برای ما بازگو می‌کنند. هرروز ۴ مدل غذای سنتی در این رستوران زیبا سرو می‌شود. بهتر است برای آنکه غذاها هماهنگ با ذائقه‌تان باشد، قبل از رفتن با آن‌ها تماس بگیرید و از منوی روز اطمینان پیدا کنید.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

رستوران رودکی

رستوران رودکی، یکی از معروف‌ترین رستوران های شیراز است، به طوریکه که ظهرهای جمعه می‌توان از صف طولانی جلویش آن را شناخت. خیلی‌ها معتقدند بهترین کباب را در شیراز باید در این رستوران خورد، اما نباید از باقالی‌پلو با مرغ‌های آن هم گذشت.

آدرس: ابتدای خیابان رودکی از سمت خیابان زند

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

کافه این

به محض ورود به کافه عطر قهوه شما را مست می‌کند. کافه این می‌تواند قهوه‌ای با بهترین عطر و طعم را به شما عرضه کند. فضای کافه مدرن و دنج و آرامش در آن جاری است. تراس کافه نیز می‌تواند محیطی باصفا برای شما بسازد.

رستوران های شیراز ، طعم غذاهای اصیل شیرازی

کافه رستوران سنتی قوام

قوام یک رستوران خوب و ارزان شیرازی است که فضایی بسیار کوچک دارد و انواع غذاهای سنتی، دیزی، کشک بادمجان، کتف و بال مرغ، انواع چای، غذای روز، پیش غذا، دسر، کیک و عرقیجات سرو می‌کند. غذاهای این رستوران خانگی دارای طعمی خاص و فراموش نشدنی است، قیمت‌های آن بسیار مناسب است اما برای پیدا کردن میز خالی باید صبور باشید.

آدرس: شیراز، بلوار زند، خیابان رودکی، چهارراه فردوسی

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید