درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

ترکیه یکی از بهترین مناطق در دسترس برای سفرهای تابستانی و تفریحی است. هر شهری هم که در این کشور فکرش را بکنید، مقصد مناسبی برای سفر است. یکی از این شهرها، شهر بدروم درترکیه است. این شهر در استان موغله ی ترکیه قرار گرفته است و با دریای اژه همسایه است. یکی از مزیت هایی که این همسایگی برای شهر بدروم به وجود آورده این است که این شهر کاملا ساحلی است و در نتیجه، گردشگران و مسافران بسیاری برای تفریح به این شهر سر می زنند. از آن جایی که اصلا بعید نیست که شما به زودی به این شهر سفر کنید پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهر بدروم در ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

معرفی شهر بدروم

شبه جزیره بدروم شهری از استان موغله (Mugla) کشور ترکیه می باشد که در جنوب غربی ترکیه و در امتداد ساحل دریای اژه واقع شده است. شهرهای توریستی ازمیر و آنتالیا به ترتیب در شمال و شرق این شهر توریستی قرار گرفته اند. بدروم یکی از اولین شهرهای ترکیه است که از صنعت گردشگری استقبال کرد. این شهر بخشی از اعتبار خود را مدیون شخصی به نام سوات ساکیر کاباچلی می باشد که بیانگذار سفرهای دریایی با قایق های آبی یا (Blue Voyage) است. در حال حاضر شرکت های زیادی از جمله Blue Voyage متصدی سفرهای دریایی یک روزه با انواع مختلفی از قایق ها و کشتی های تفریحی خصوصی و عمومی و همینطور نوعی قایق سنتی به نام gullet هستند. در این سفرها معمولا قایق ها و کشتی ها به جزایر یونانی هم سری می زنند.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

بدروم شهری رنگارنگ با سواحل چشم نواز و امکانات تفریحی متعدد است که یک مقصد بسیار پرطرفدار در ترکیه برای فصل های بهار و تابستان محسوب می گردد. این شهر علاوه بر توریست ها و گردشگران زیادی که از سایر کشورها دارد، در بین مردم کشور ترکیه نیز بسیار محبوب و پرطرفدار است و در تعطیلات رسمی و فصول گرم، آنها را نیز به سمت خود می کشاند؛ مانند جزیره کیش در ایران که مورد استقبال مردم کشورمان است و افراد زیادی از اقصی نقاط کشور به این شهر سفر می کنند.

درباره ی سفر به بدروم باید این نکته را بدانید که با این که این شهر دارای فرودگاه بین المللی در خود است اما با این حال از تهران به مقصد این شهر پرواز مستقیمی وجود ندارد و برای رفتن به این شهر باید حتما از تهران به مقصد استانبول بروید و سپس از آن جا با استفاده از راه های زمینی و یا پرواز داخلی به سمت این شهر پرواز کنید.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر بدروم در ترکیه

آرامگاه هالیکارناسوس: اولین جاذبه ای که می خواهیم در بدروم به شما معرفی نماییم، آرامگاه هالیکارناسوس است که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی جهان هم معرفی می شود. تاریخچه ی ساخت این جاذبه که مقبره ی ماسولوس(Mausolus) هم می گویند، به سال های ۳۵۰ تا ۳۵۳ میلاد باز می گردد. این آرامگاه برای پادشاه منطقه و فرماندار هخامنشیان که به آن خشترپاون یا ساتراپ (به زبان یونانی) در کاریا ساخته شد. ماسولوس به مدت ۲۴ سال بر این منطقه حکمرانی کرد و به خاطر دارا بودن خصیصه ای همچون کشورگشایی، مناطق زیادی را به هالیکارانوس سابق و بدروم فعلی اضافه نمود. ماسولوس با این که اهل این جزیره بود اما اصرار داشت که همچون یک یونانی حرف بزند و مثل یک پادشاه یونانی فرمانروایی کند. از آن جایی که این پادشاه جاه طلب و کشورگشا در سال ۳۵۳ میلادی از دنیا رفت، همسرش به رسم یادبود برای او مقبره ای ساخت که حداقل در آن زمان در دنیا نمونه نداشت!

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

دروازه‌ ی میندوس:  یکی از دیگر جاذبه های ترایخی و دیدنی در شهر بدروم در ترکیه به قطع دروازه ی میندوس است. این دروازه به دست ماسولوس یا ماسول و همسرش آرتمیس برای بالا بردن استحکامات نظامی شهر در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح ساخته شد. برای دیدن این دروازه باید به غرب بدروم بروید. در حال حاضر از این جاذبه ی تاریخی تنها یک عدد دیوار ۷ کیلومتری باقی مانده است.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

قلعه ی بدروم: از دیگر جاذبه های دیدنی بدروم، قلعه ی معروف این شهر است. عمر این قلعه به قرن ۱۵ میلادی باز می گردد. در واقع شوالیه های صلیبی به فرماندهی شوالیه ای به نام هاسپیتالر این قلعه را منظور بالا بردن استحکامات شهر بدروم ساختند و حتی در آن از تزئینات و آجرهای استفاده شده در ساخت آرامگاه ماسولوس استفاده نموده اند. البته این شوالیه و گروهش این قلعه را وقف قدیسی به نام سنت پیتر نمودند و در واقع یکی از انگیزه هایشان برای ساخت این قلعه، همین بود. این قلعه که در واقع در حال حاضر تبدیل به موزه شده است، یک موزه ی زیر آب هم در خود دارد. مساحت این قلعه در حدود ۳۰ هزار متر مربع است و سر جمع دارای ۵ برج مختلف در خود است. نام این برج ها؛ برج مار، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی است. موزه ای که امروزه در این قلعه وجود دارد در سال ۱۹۶۲ میلادی توسط دولت ترکیه برای نمایش بعضی از کشتی های غرق شده در دریای اژه ساخته شد. همچنین می توانید در این قلعه از اتاق شاهزاده خانم این منطقه، جواهرات بانوان ترک و ۲ کشتی که متعلق به سال ۹۳۵ میلادی هستند و در حال حاضر بازسازی شده اند را مشاهده نمایید. در سفر به شهر بدروم در ترکیه بازدید از این شهر را از دست ندهید.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

بازار تورگوتریس : یکی از بهترین بازارهای روز شهر بدروم که خرید و گشت و گزار در آن برای گردشگران این شهر بسیار جالب و سرگرم کننده است، بازار تورگوتریس است. بازار محلی توگوتریس در پایین ترین نقطه ی جاده ای به همین نام که در ساحل قرار دارد، قرار گرفته است. در این بازار محصولات مختلف و متفاوتی به فروش می رسد. از سبزی جات تازه و خشک شده گرفته تا انواع لبنیات مختلف و محصولات تهیه شده از آنان را تهیه نمایید. البته در این بازار می توانید محصولاتی همچون انواع کفش و لباس، کیف، پارچه و دیگر وسایل را برای خرید پیدا کنید. یکی از ویژگی هایی که این منطقه دارد این است که همه ی فعالیت های تجاری در این بازار، بدون مالیات هستند که تاثیر به سزایی در قیمت نهایی کالاهای مورد داد و ستد در این بازار دارد.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

 آمفی تئاتر باستانی بدروم: آمفی تئاتر قدیمی بدروم را می توانید از طریق بزرگراه اصلی تورگوت مورد دسترسی قرار دهید. کار باز سازی این آمفی تئاتر بر عهده ی اریکسون و ترکسل بوده است. شما می توانید کل بدروم را از این محل ببینید. بعد از گذشتن چندین سال از عمر این آمفی تئاتر تبدیل به موزه ای شده که فعالیت های فرهنگی در آن رخ می دهد و توریستان زیادی را به سمت خود می کشاند.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

کارخانه کشتی‌ سازی عثمانی: یکی از جاذبه های دیدنی در شهر بدروم در ترکیه بدون شک، کارخانه ی کشتی سازی عثمانی است. در واقع این مکان یک کارخانه ی کشتی سازی بازسازی شده است که از دوره ی عثمانیان باقی مانده است. اهمیت این کارخانه به قدری بوده است که حتی در قرن های ۱۸ و ۱۹ میلادی برای محافظت از آن و همچنین با خبر شدن از حمله ی دزدهای دریایی به آن، دارای یک برج مراقبت بوده است. البته امروزه در آن دیگر نمایشگاه های هنری برگزاری می شود. یکی از دیدنی های مکان سنگ قبرهایی است که قدیمی هستند و دارای حروف لاتینی هستند که به جای حروف عثمانی به کار برده می شده اند.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

بهترین زمان سفر به بدروم

آب و هوای بدروم، گرم و معتدل است و متوسط دمای سالانه آن حدود 19 درجه سانتی گراد می باشد. هوای بدروم در فصل های بهار و پاییز بسیار مطبوع و در فصل تابستان نیز بسیار گرم و خشک می باشد. بهترین زمان سفر به بدروم در ایران فصل تابستان و همزمان با تعطیلات تابستانی می باشد و تور بدروم در این زمان طرفداران بیشتری دارد. البته لازم به ذکر است که این شهر در خارج از فصل های اوج مسافر مثلا در ماه های می، سپتامبر و اکتبر هم زیباست و هوا هم هنوز گرم است. به همین خاطر می توانید تعطیلات شگفت انگیزی را بدون شلوغی تجربه کنید و از هوای خوب و دریای فوق العاده زیبا لذت ببرید.

در بدروم در کجا غذا بخوریم؟

یکی از دلایلی که مردم سایر کشورهای جهان، بدروم را دوست دارند وجود غذاهای دریایی تازه و انواع مزه های تازه می باشد. در بدروم خیلی زود به این نتیجه می رسید که غذاهای این شهر واقعا خوشمزه اند؛ چون با بهترین مواد اولیه تهیه می شوند. بدروم رستوران خوب هم زیاد دارد که تعدادی از آنها با غذاها و روش آشپزی بی نظیرشان، همیشه عالی اند. در سفر به بدروم حتما در یکی از رستوران های عالی آن از جمله ممدوف در یالی کاواک، لیمون و اورفوز میز رزرو کنید. البته بخش از رستوران های خوب و معروف بدروم در هتل های 5 ستاره لوکس آن واقع شده اند.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

در بدروم در کجا اقامت داشته باشیم؟

بدروم مانند اکثر شهرهای ساحلی ترکیه، دارای هتل های لوکس و باخدمات بالایی است که اکثر نیازهای مهمانانشان را به بهترین شکل برآورده می کنند. در کنار هتل های شیک و لوکس بدروم، هتل های کوچکتری هم برای کسانی وجود دارد که دوست دارند از اقامتگاه های ساحلی دور باشند که به این نوع هتل ها، هتل های بوتیک گفته می شود.

درباره شهر زیبا و ساحلی بدروم چه میدانید؟

تعدادی از بهترین هتل های بوتیک کوچک شامل ماچاکیزی، مد این (Med-Inn) و کازا دل آرت از جمله جاهایی هستند که با اقامت در آنها می توانید در جایی آرام و ساکت با محیطی طبیعی و ساحلی خصوصی تر استراحت و تمدد اعصاب نمایید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید