قاب دبی ، چارچوبی شگفت انگیز برای به تصویر کشیدن دبی!

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دبی یکی از شهرهای کشور امارات است. کشوری که مملوء از جاذبه‌های گردشگری خاص و متنوعی، نظیر برج العرب، برج خلیفه و دبی فریم یا قاب دبی است. دبی فریم یکی از جدیدترین جاذبه‌های دبی شهر محسوب می‌شود که حتما باید از آن دیدن کنید. در ادامه مطلب می‌خواهیم توضیحاتی جامع درمورد این مورد از جاذبه های گردشگری دبی ارائه بدهیم. پس اگر مایل هستید تا با این جاذبه گردشگری فوق العاده دیدنی آشنا شوید با ما همراه باشید.

دبی فریم ، چارچوبی شگفت انگیز برای به تصویر کشیدن دبی!

دبی فریم یا همان قاب دبی ، نام یک سازه بسیار غول آسا است که در منطقه زعبیل دبی قرار گرفته. برج پرواز نام دیگری است که برای این ساختمان باشکوه انتخاب شده است. ارتفاع این ساختمان 150 متر و عرض آن 93 متر است که به جرات می‌توان گفت منظره شهر از آخرین طبقه آن واقعا تماشایی است.

اگر مایلید به طبقه‌های بالای نگین طلایی دبی مراجعه کنید، می‌توانید از آسانسور شیشه‌ای تعبیه شده در ساختمان استفاده کنید. این آسانسور شیشه‌ای این امکان را فراهم می‌کند تا به طور 360 درجه اطراف خود را نگاه کنید و تمام شهردبی را در زیر پای خود احساس کنید.

این سازه را بیشتر می‌توان یک اثر هنری دانست. دبی فریم یک اثر هنری معماری است که ساخت آن به تنهایی ۲۶۰ میلیون درهم هزینه برداشته! روکش دبی فریم به رنگ طلایی بوده و در طول روز درخششی خارق العاده و خیره کننده دارد. نورپردازی آن نیز در طول شب آنقدر زیباست که می‌خواهید ساعت‌ها به آن خیره باشید.

دبی فریم ، چارچوبی شگفت انگیز برای به تصویر کشیدن دبی!

هدف ساخت دبی فریم چیست؟

دبی فریم تنها به قصد جلب توریست ساخته شده است. شاید از خود بپرسید که چرا این سازه عظیم به شکل یک قاب عکس است؟ خب در درجه اول این سازه نیز هم سو با شعار همیشگی دبی بوده و جزء «ترین‌ها» به شمار می‌آید. در نتیجه امروز می‌توان بزرگترین قاب عکس یا همان فریم دنیا را متعلق به دبی دانست.

از طرف دیگر در آستانه ۵۰ سالگی استقلال کامل دبی و خروج از استعمار انگلیس، دولت امارات قصد داشت به دنیا نشان دهد که امروز باید از یک قاب دیگری به دبی نگاه کنند. شهری که تا چهل سال پیش کمتر کسی در آن زندگی می‌کرد، حالا مرکز تجارت و تبادل تمام خاورمیانه است. شهری که میزبان معاملات جهانی زیادی است و سرمایه‌گذاران ارزشمندی را جذب خود کرده.

زمانی که از دور دست خیره به دبی فریم شوید، از هر طرف نمایی جذاب را خواهید دید. نمایی از آسمان‌خراش‌هایی که سر به فلک کشیده‌اند و این نشان می‌دهد که دبی به چه مرحله‌ای از پیشرفت دست پیدا کرده است. از طرفی هم دولت امارات قصد دارد تا نمایشگاه اکسپو سال ۲۰۲۰ را در این سازه خارق‌العاده برگزار کند.

دبی فریم ، چارچوبی شگفت انگیز برای به تصویر کشیدن دبی!

نکته جالب توجه این است که این قاب از یک سو (جنوب) به قسمت‌های جدید شهر که پر از آسمان خراش‌ها و سازه‌های عظیم است اشراف دارد و از سوی دیگر (شمال) به بخش‌های قدیمی‌تر دبی مانند دیره. که البته هدف از ساخت این جاذبه فوق العاده خاص هم همین بوده است.

قاب دبی آنچنان هنرمندانه و با ظرافت ساخته شده است که در نگاه اول همه مجذوب آن می‌شوند. اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که این ساختمان شامل دو برج است که توسط پلی به طول 100 متر به یکدیگر متصل می‌شوند. پوشش خارجی قاب از جنس فلز ضد زنگ است. قاب دبی به حدی زیباست که گردشگران با تماشای آن به وجد می‌آیند. مشخصه‌ای که این ساختمان را آنقدر در نظر مسافران شگفت انگیز می‌کند نمای عجیب و در عین حال خاص آن است. نمایی که با رنگ طلایی و نقش ونگارهایش، بر زیبایی و جذابیت ساختمان افزوده است و تصویر زیبای آن تا ابد در خاطر بازدید کنندگان خواهد ماند. مسافران از لحظه به لحظه بازدید از این مکان دیدنی لذت می‌برند و با گرفتن عکس‌های یادگاری سعی در ماندگار کردن این سفر رویایی و خاطرات خوبش دارند.

دبی فریم ، چارچوبی شگفت انگیز برای به تصویر کشیدن دبی!

شایان ذکر است که موزه‌ای در طبقه همکف قاب دبی وجود دارد که بسیار تماشایی است. بازدید از آن نه تنها تجربه منحصر به فردی برای شما خواهد بود بلکه شما را با گذشته و همچنین آینده دبی آشنا می‌کند. به عبارتی دیگر، این موزه که خود یکی از جاذبه های توریستی دبی محسوب می‌شود دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیایی که شما را با روند شکل گیری دبی از زمانی که دهکده‌ای بیش نبود تا حال که از پر طرفدارترین شهرهای توریستی است، آشنا می‌کند. در طبقه‌های میانی برج پرواز، سالن‌هایی جهت تفریح مسافران درنظرگرفته شده است که بی شک افراد اوقات خوش و به یادماندنی را در آن سپری می‌کنند. در این قسمت، گردشگران می‌توانند با استفاده از واقعیت‌های مجازی از سفر رویایی خود به سیاره مریخ لذت ببرند. درهرساعت 200 بازدیدکننده با 20 گروه در هر اسلات می‌توانند از قاب دبی دیدن کنند. مسافران باید به تاریخ و ساعت نوشته شده در بلیت‌هایشان توجه کنند زیرا فقط در همان زمان مشخص می‌توانند به این ساختمان مراجعه کنند. سالیانه، این آسمان خراش پذیرای حدودا 2 میلیون توریست است.

دبی فریم ، چارچوبی شگفت انگیز برای به تصویر کشیدن دبی!

چه فصلی را برای بازدید از دبی فریم انتخاب کنیم؟

امارات یک کشور کاملا کویری به شمار می‌آید. به همین دلیل بهتر است فصل‌های گرم را برای سفر خود انتخاب نکنید. بهترین زمان برای سفر به دبی، فصل‌های پاییز و زمستان هستند که گرمای هوا به صورت میانگین ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. البته این دو فصل، سیزن به حساب می‌آیند و هزینه سفر در این ایام گران‌تر خواهد بود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید