بنر هدر

مجتمع آبدرمانی سبلان یکی از مشهورترین آبگرم‌های استان اردبیل

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سرعین، سرزمین چشمه‌های آب گرم ایران است. چشمه‌هایی که هر ساله مشتاقان آبدرمانی را به خود جذب می‌کند تا در کنار طبیعت زیبای منطقه از آن لذت ببرند. یکی از مشهورترین آبگرم‌های سرعین و حتی ایران چشمه آبگرم سبلان است که بزرگترین و پرطرفدارترین مجتمع آبدرمانی ایران نیز به شمار می‌آید.

مجتمع آبدرمانی سبلان یکی از مشهورترین آبگرم‌های استان اردبیل

این آبگرم خواص درمانی زیادی دارد و گفته می‌شود برای درمان دردهای مفاصل، بیماری‌های پوستی، روماتیسم و اسپاسم‌های عضلانی مناسب است.

اين مجتمع با زير بنای ۷۲۰۰ متر مربع در زمينی به وسعت ۲/۵ هكتار در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسيد. اين مجتمع در دو طبقه احداث شده است كه طبقه اول كه درب ورودی آن از سمت جنوبی است، مختص آقايان و طبقه دوم نيز مختص بانوان است. احداث پارك و فضای سبز با احداث پاركينگ هايی در شمال و جنوب مجتمع، وجود فروشگاه در محوطه بيرونی و داخلی از جمله امكانات و اقداماتی است كه در ساخت اين مجتمع در جهت رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است.

جاهای دیدنی سرعین ، از گرمای جوشان زمین تا سرمای آسمان

اين مجتمع در طول سال آماده سرويس دهی و پذيرائی از علاقه مندان، استفاده از مظاهر طبيعت با امكانات مدرن می باشد. در قسمت آقایان امکاناتی مانند استخر سر پوشيده به ابعاد ۱۸×۱۸ با عمق ۱۳۰ سانتی متر و ظرفيت ۲۰۰ نفر، ۶۵ وان انفرادی با كاشی كاريهای زيبا ، ۱۴ واحد آبگرم تحت فشار(جكوزی)، سونای خشك دو واحد و سونای بخار يك واحد با امكانات جانبی ديگر مانند دوش، حوضچه كلر، دوش های انفرادی ۴۳ واحد، سالن پزشكی (فيزيوتراپی) مجهز به دستگاه های مرتبط، سالن انتظار با ظرفيت ۴۰۰ نفر با امكاناتی نظير تلويزيون، صندلی، غرفه لوازم بهداشتي و خوراكی، سالن نماز خانه با ظرفيت ۳۰۰ نفر، قسمت مديريت و اتاق های اداری، سالن رستوران و كافی شاپ، رختكن و كفشداری قفل دار با ظرفيت ۴۰۰ نفر، اتاق ويژه با امكانات خاص جهت استفاده مهمانان و توريست های خارجی با پرسنل مجرب و آشنا به زبان های خارجی وجود دارد. همچنین در قسمت بانوان استخر سرپوشيده دو واحد كه يك واحد آن استخر آب ايستا به ابعاد ۷۰/۹×۶۰/۹ با عمق ۱۳۰ سانتی متر، استخر ديگر با آب در حال چرخش با ابعاد ۴۰/۷×۱۸/۵ با عمق ۱۳۰ سانتی متر می باشد. وان های انفرادی ۳۵ واحد، حوضچه های آبگرم تحت فشار (جكوزی) ۵ واحد، سونای خشك ۲ واحد و سونای بخار يك واحد. دوش های انفرادی ۲۰ واحد، سالن انتظار با ظرفيت ۲۰۰ نفر، سالن نماز خانه، قسمت مديريت و اداری از دیگر بخش های این قسمت می باشد.

مجتمع آبدرمانی سبلان یکی از مشهورترین آبگرم‌های استان اردبیل

تمیز بودن، داشتن دو مجموعه مجزا برای آقایان و بانوان که به آنها امکان می‌دهد در یک زمان از امکاناتش استفاده کنند، قابلیت درمانی آبگرم، داشتن امکانات خاص و ویژه و همچنین نزدیک بودن آن به مرکز شهر و دیدنی های سرعین از دیگر مزیت های انتخاب آبگرم سبلان سرعین است.

این مجتمع سالیانه پذیرای میلیو نها مسافر از اقصی نقاط کشورمان و حتی گردشگران خارجی می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید