معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آبادان یکی از شهر‌های مهم ایران و قلب تپنده اقتصاد نفتی کشور محسوب می‌شود، بسیاری از اولین‌های ایران در آبادان ایجاد شد؛ شهری که از محبوبیت خاصی در بین مردم ایران برخوردار است، واز آنجایی که چندسالی است آبادان به منطقه آزاداروندپیوست مراکز خرید بزرگ و مدرنی در این شهر افتتاح شد؛ علاوه بر آن‌ها این شهر با همجواری با کشور‌های خلیج فارس و داشتن صادرات و واردات کالا از طریق لنج و کشتی دارای بازار‌های متنوع و متعدد و با قیمت‌های مناسب است که سبب شده است مردم از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر برای خرید و سیاحت به این شهر عزیمت کنند، استقبال برای سفر به آبادان موجب شده است تا بازار‌های این شهر رونق گرفته و تجارت آن نسبت به دیگر شهر‌های استان چشمگیر باشد.  اگر عازم آبادانید، در این مطلب بهترین مراکز خرید آبادان را از دست ندهید.

بازار ته لنجی‌ها

ته‌لنجی به اجناسی می‌گویند که ملوانان و خدمه مجاز هستند که به کشور وارد کنند. هر ملوان می‌تواند در سال ۶ بار کالاهایی با ارزش ۱۵۰۰ دلار وارد کند.

بازار ته‌لنجی‌ها از مغازه‌های مختلف تشکیل شده است و دست‌فروش‌ها هم بساطشان را در خیابان این بازار پهن می‌کنند. در بازار ته لنجی‌ها می‌توانید انواع کفش، لباس، عینک، مواد غذایی، ادویه‌های معطر و متفاوت و خوراکی‌های خارجی را پیدا کنید. البته موقع خرید حواستان به قیمت‌ها باشد، چون گاهی قیمت‌ها مغازه به مغازه فرق می‌کند.

موقع خرید موادغذایی حتما به تاریخ انقضای اجناس توجه کنید. اگر قصد خرید هم ندارید، زندگی شبانه و شاد بازار ته‌لنجی‌ها، به خصوص در شب‌های عید، ارزشش را دارد که در سفرتان به این بازار سری بزنید.

آدرس: آبادان، خیابان امام خمینی

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

بازار کویتی‌ها

یکی از پاساژهای قدیمی آبادان، «بازار کویتی‌ها»ست که فروشگاه‌های پوشاک آن شهره‌ی خاص و عام است. این پاساژ در چهارراه «امیری» قرار دارد. در گذشته بسیاری برای خرید محصول برندهای معروف پوشاک و کفش به این پاساژ سر می‌زدند و البته هنوز هم ردپای این برندها در بازار پیدا می‌شود. اگر دنبال برندهای معروف پوشاک دنیا هستید و دوست دارید با قیمت خوبی آن‌ها را بخرید، بازار کویتی‌های را فراموش نکنید.

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

بازار مرکزی آبادان

اگر می‌خواهید در یک روز همه خرید‌هایتان را انجام دهید، به بازار مرکزی آبادان بروید. بازار مرکزی از مهم‌ترین مراکز خرید آبادان است که ساختمانی دو طبقه دارد. در این مرکز خرید هم کیف و کفش و لباس پیدا می‌شود و هم لوازم خانگی و هم خوراکی‌های داخلی و خارجی.  اجناس این بازار  هم به نسبت قیمتشان مناسبند.

نکته مثبت دیگر درباره این بازار این است که می‌توانید بعد از خریدتان به بازار ماهی‌فروش‌ها که در روبه‌روی این بازار قرار دارد سر بزنید. در ادامه بازار ماهی‌فروشان آبادان را معرفی می‌کنیم.

آدرس: آبادان، انتهای خیابان دبستان، روبه‌روی بازار ماهی‌فروش‌ها

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

بازار ماهی فروشان

از مراکز مهم فروش غذا‌های دریایی در جنوب کشور است این بازار بهشت کساینی است که دوستدار غذا‌های دریایی وماهی هستند، در این بازار تنوع ماهی ومیگو وآبزی زیاد است.

بازار ماهی‌فروشان آبادان در کنار رود اروند، قراردارد و به نام پارک بازار ماهی نیز شناخته می‌شود.

لنج‌های ماهی‌گیری هرروز صید‌های خود را در بازارماهی‌فروشان عرضه می‌کنند، به همین دلیل ماهی‌ها و میگو‌های این بازار همگی تازه هستند.

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

مجتمع تجاری ساحل اروند

این مجتمع ۳ طبقه در خیابان «گمرک» آبادان قرار گرفته. مجتمع تجاری ساحل اروند حدود ۶۰ غرفه دارد که می‌توانید در آن‌ انواع کالای خانگی سبک، پوشاک، کیف، کفش، پتو، اسباب‌بازی و لوازم آرایشی بخرید. قیمت‌های این بازار هم نسبت به مراکز تجاری دیگر آبادان مناسب‌تر است.

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

پاساژ کویتی‌ها

این بازار از قدیمی‌ترین بازارهای آبادان است. از آنجایی که اجناس بازار کویتی‌ها بیشترشان اصل هستند، شاید از نظر قیمت نسبت به جاهای دیگر کمی گران‌تر به نظر می‌آید.

در این بازار بیشتر لباس مردانه عرضه می‌شود، البته تنوع اجناس انقدر زیاد است که زنان هم می‌توانند در این بازار گشت‌وگذار کنند و حوصله‌شان سر نرود.

آدرس: آبادان، سر چهار راه امیری

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

مجتمع تجاری جزیره

«مجتمع تجاری جزیره»، در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد و از بازارهای جوان آبادان به‌حساب می‌آید. این مجتمع تجاری در «لین» ۱ اصلی (از اصطلاح‌های بومی آبادان به‌معنی خط) «احمدآباد» قرار گرفته و علاوه بر فروشگاه‌های متنوع، مجهز به فودکورت و شهربازی هم هست. این مجتمع با این‌که خیلی بزرگ نیست، اما از بهترین مراکز خرید آبادان است.

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

پاساژ‌های کادوس

پاساژ‌های کادوس که در واقع فروشگاه زنجیره‌ای هستند، چهار شعبه دارد که شعبه ۱، ۲ و ۴ این فروشگاه‌های در خیابان شاپور ابتدای خیابان امام خمینی و شعبه ۳ آن‌ها در خیابان شهید منتظری واقع شده است. در این پاساژ‌ها انواع متفاوتی از کالا‌ها به فروش می‌رسد.

شعبه‌های ۱، ۲ و۳ پاساژ کادوس طوری طراحی شده‌اند که نمای خارجی آن‌ها جدا به نظر می‌رسد؛ اما از داخل به یکدیگر وصل هستند. تمام این فروشگاه‌ها مجهز به آسانسور و پله برقی بوده و دارای کافی‌شاپ و رستوران‌های متعدد هستند.

سه شعبه ۱، ۲ و۴ پنج طبقه و شعبه سوم هفت طبقه است. طبقات ششم و هفتم شعبه سوم به یک شهربازی مدرن اختصاص یافته که امکان انجام انواع سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای و بیلیارد در آن وجود دارد.

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

سیتی سنتر آبادان

«سیتی‌‌سنتر آبادان» در سال ۹۵ در خیابان «منتظری»‌ افتتاح شد و در همان سال اول پارکینگ بزرگی برایش ساخته شد تا بازدیدکنندها بدون دغدغه از آن دیدن کنند. بیش از ۱۲۰ واحد تجاری در این مرکز برندهای مختلفی از پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و… را برای‌تان به نمایش می‌گذارند. این مجتمع از بهترین مراکز خرید آبادان به‌حساب می‌آید. سیتی‌سنتر آبادان نزدیک به بازار ته‌لنجی‌هاست، اما فضای آن به‌کلی با این بازار فرق می‌کند. فضا و سازه‌ای مدرن، فودکورت، رستوران و بام سبز با منظره‌ای از پالایشگاه بزرگ آبادان و اروندرود، سیتی‌سنتر آبادان را به مکانی دلخواه برای پاساژگردی توریست‌ها و اهالی این شهر تبدیل کرده است.

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

بازار کنزالمال

بازار کنزالمال یکی از معروف‌ترین بازار‌های خوزستان است که درست وسط آبادان و خرمشهر واقع شده. این مرکز خرید بزرگ در بزرگراه آبادان – خرمشهر بنا شده است.

معرفی بهترین مراکز خرید آبادان

در کنزالمال همه‌چیز از لباس کودک گرفته تا وسایل منزل و با قیمت مناسب پیدا می‌شود چراکه فروشندگان آن‌ها را مستقیما از فروشندگان خارجی تهیه می‌کنند و به خاطر ورود به منطقه آزاد اروند، از پرداخت گمرک هم معاف هستند. به همین دلیل می‌توانید همه چیز را در اینجا ارزانتر از سایر بازار‌ها پیدا کنید. این بازار معروف معمولا روز‌های آخر هفته میزبان میهمانان مختلفی می‌شود که اغلب از شهر‌های اطراف برای خرید به کنزالمال و بازار ته لنجی آبادان می‌آیند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید