مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از مهم‌ترین تفریح‌های استانبول برای گردشگرانی که به این شهر می‌روند، خرید است. مراکز خرید بسیاری در دو سوی اروپایی و آسیایی استانبول جا خوش کرده‌اند. شاید سرزدن به این مراکز خرید بهانه‌ی خوبی برای گشت‌و‌گذار در نقاط مختلف شهر باشد. در استانبول می‌توانید از «ادویه»، «باقلوا» و «قهوه‌ی ترک» گرفته تا برندهای روز اروپا و آخرین مدل‌های لباس ترک را بخرید.ما در این مطلب، مراکز خرید استانبول که نباید از دست بدهید را معرفی می‌کنیم.

بازار قدیمی استانبول

بازار قدیمی استانبول (یا بازار مصری‌ها) نزدیک مسجد «ایاصوفیه» قرار گرفته است. در این بازار به‌غیر از صنایع‌ دستی و زیورآلات، مواد غذایی خوبی هم پیدا می‌شود. می‌توانید در حاشیه‌ی آن انواع غذاهای خیابانی را بچشید یا یک استکان چای ترکی با باقلوا نوش جان کنید. در کنار ورودی بازار، باقلوا‌فروشی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و غذاخوری‌های جورواجور ترکیه‌ای (برای ناهار یا میان‌وعده) آماده‌ی پذیرایی از شما هستند. اگر روی غذای‌تان وسواس زیادی ندارید، این‌جا مکان خوبی برای خوردن میان‌وعده یا حتی «کباب ترکی» است.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

 استانبول مال

یکی از بزرگترین مراکز خریدی که در شهر استانبول در ترکیه سال های اخیر ساخته شده استانبول مال است. این مرکز خرید دارای ۳۵۰ فروشگاه، فودکورت، شهربازی سرپوشیده و مراکز آثار نمایشی است که از محبوبیت ویژه ای در بین علاقمندان به خرید برخوردار است. مرکز خریدی مشهور در تور استانبول که امکانات بی نظیری برای خرید و تفریح دارد.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

گراند بازار استانبول

یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید استانبول «گراند بازار استانبول» است که در بخش اروپایی شهر قرار دارد و محال است دست خالی از این بازار پر از عطر و طعم و رنگ بیرون بیایید. اگر دنبال قهوه‌ی خوب ترک یا ادویه‌های ناب آفریقایی و آسیایی هستید، حتماً به این بازار سر بزنید. قیمت‌های این بازار نسبت به دیگر بازارهای استانبول مناسب‌تر است.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک دارای ۳۰۰ فروشگاه، اولین سینمای IMAX ، برترین برندهای محلی و بین‌المللی، کافه و رستوران‌های خاص است. در بالای مرکز خرید ایستینیه پارک، یک میدان ورودی بزرگ دایره‌ ای در میان مرکز تفریحی روباز و منطقه‌ی فروشگاهی شیشه‌ای قرار دارد.

این مرکز خرید دارای فروشگاه‌ های برندهای بزرگ لوکس بین ‌المللی مانند دولچه و گابانا، دیور، پرادا، سلین، فندی، هوگو باس، مکس مارا، زارا، منگو، دبنهایمز و دیگر برندها است. لوکس‌ترین و خاص‌ترین مغازه‌ها بیرون و در مرکز فضای بازی قرار دارند که از طبقه‌ی بالاتر قابل دسترسی است و این مرکز با ۳۰۰ فروشگاه و ۴۰ رستوران، اکنون یکی از جاذبه های استانبول محسوب می شود.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید جواهر

مرکز خرید جواهر در نزدیکی اسکله‌ی «امینونو» و منطقه‌ی «شیشلی» استانبول قرار دارد و خوراک کسانی‌ست که می‌خواهند خریدهای لوکس انجام دهند. اگر دنبال مدل‌های روز اروپایی هستید و چندان دغدغه‌ی قیمت ندارید به این مرکز خرید سربزنید. جواهر، بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ دنیاست؛ به همین دلیل برای دسترسی به مکان‌های مختلف این مرکز خرید بزرگ، چند نفر راهنما در آن آماده‌ی راهنمایی شما هستند. برای رسیدن به این مرکز خرید می‌توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه شیشلی پیاده شوید.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید زورلو

از دیگر مراکز خرید استانبول که می خواهیم در این مطلب به آن اشاره کنیم، مرکز خرید زورلو است. این مرکز که در سال های اخیر تبدیل به پاتوق علاقمندان به خرید شده دارای ۱۸۰ فروشگاه متفاوت در خود می باشد و همچنین از آن به عنوان مرکزی برای هنرهای نمایشی هم نام می برند.

مرکز خرید زورلو محل تجمع برترین برندهای جهان نظیر دولچه و گابانا، وَلنتینو، سنت لورن، تیفانی اند کو، فِندی، دیور، لویی ویتان، پرادا، بِربِری، کاوالی نیز می باشد. بعد از برترین برندهای پوشاکی که در این مرکز خرید دارای شعبه هستند، رستوران مطرحی هم در مرکز خرید زورلو دارای شعبه هستند که از جمله ی آن ها عبارت از مانند تامز کیچن، جیمیز ایتالین و مورینی می باشد.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید اولیویوم

اگر دنبال جایی به‌صرفه‌تر برای خرید هستید، بهترین پیشنهاد، مرکز خرید «اولیویوم» (Olivium Outlet Center) است. این مرکز خرید که در قسمت کارگرنشین استانبول، یعنی محله‌ی «زیتین بورنو» قرار دارد، همیشه در حراج است و کالاهایی که ارایه می‌دهد، اگرچه ممکن است چندان مد روز نباشند، اما کیفیت خوبی دارند. از اولیویوم می‌توانید، سوغات خوبی برای عزیزان‌تان بخرید.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید کنیون استانبول

یکی دیگر از معروف ترین مراکز خرید استانبول، کنیون نام دارد که از سال ۲۰۰۶ تاکنون در این شهر ترکیه ای در حال فعالیت است. این مرکز خرید دارای ۳۷۰۰۰ مترمربع فضای فروشگاهی و ۲۶ طبقه تجاری و ۱۷۹ منزل مسکونی لوکس درون یک برج می باشد. در مرکز خرید کانیون می توانید هم به خرید بپردازید و هم از سرگرمی هایی که در آن وجود دارد بهره مند شوید. در این مرکز ۱۶۰ مغازه، ۹ سینما و مرکز ورزشی وجود دارد که می توانید هم برای خرید و هم برای تفریح این مرکز خرید را انتخاب نمایید.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

اوت‌ لت ویاپورت

این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و یکی از بهاریت اوت‌ لت‌هایی است که می‌بینید. ویاپورت بسیار وسیع است و تمامی برندهای معتبر جهانی در آن شعبه دارند. در این مجموعه‌ی روباز حدود ۲۰۰ متفاوت وجود دارد که شما می‌توانید با گشت و گذار در خیابان‌های آن، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.
از جذابیت‌های ویاپورت که در لیست بهترین مراکز خرید استانبول بسیار محبوب است می‌توان به فضای سبز، دریاچه، مرکز بازی، رستوران‌ها، کافه‌ها و میدان‌های شلوغ آن است. فضای کلی این اولت لت شما را به حال و هوای مدیترانه می‌برد و گل‌های رنگارنگ به آن جان می‌بخشند.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید پالادیوم

در بخش آسیایی استانبول یکی دیگر از مراکز خرید استانبول به نام پالادیوم وجود دارد که در آن برترین برندهای ترک و جهان دارای شعبه هستند. این مرکز خرید به دلیل دارا بودن نمای شیشه ای عظیمی که دارد از شهرت بالای برخوردار بوده و یکی از برجسته ترین ساختمان های شهری استانبول به شمار می آید. شاید جالب باشد برایتان که بدانید هزینه ساخت این مرکز حدود ۲۳۰ میلیون دلار بوده که در سال ۲۰۰۸ نیز افتتاح شده است.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید فروم

در بخش اروپایی ترکیه می‌توانید به مرکز خرید فروم بروید. مرکز خریدی بزرگ که ۲۸۰ برند داخلی و خارجی با ۵۰۰۰ کارمند در آن مشغول فعالیت هستند. یکی از چشمگیرترین بخش‌های فروم سوپرمارکت آن است که ۱۵۵۰۰ مترمربع از این مجموعه را به‌خود اختصاص داده است.
در این برج خاص شما فرصت دارید که به طبقات بالای ان بروید و تنگه بسفر را ببینید. همچنین این مجموعه دارای سالن بولینگ، رستوران‌های مختلف، سالن های نمایش سینمای imax ، اسکی روی یخ ، اتاق‌های بازی مخصوص کودکان و پارک ژوراسیک داست.
اگر از تونلی که در فروم قرار دارد بازدید کنید متوجه می‌شوید که چرا یکی از خاص‌ترین مراکز خرید استانبول است. شما می‌توانید در این بخش دنیای زیر آب را تماشا کنید.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول

قرار گرفتن یک مرکز خرید در کنار یک جاذبه ی طبیعی قطعا یک انتخاب کامل برای گردشگری محسوب می شود. مرکز خرید آکوا فلوریا یک نمونه از این مورد است چرا که در نزدیک ساحل شهر استانبول قرار دارد و شما می توانید بعد از خرید به تماشای ساحل شهر هم بروید. به منظور دسترسی به مرکز خرید آکوا فلوریا در استانبول با توجه به محل قرارگیری آن در مرکز شهر می تونید به راحتی و تنها با استفاده یک تاکسی یا اتوبوس خودتان را به آن برسانید.

به طور کلی مساحت مرکز خرید آکوا فلوریا در استانبول برابر با ۴۵۰۰۰ مترمربع است و در آن یک آمفی تئاتر روباز با گنجایش ۹۰۰ نفر، ۱۱ سالن سینما با گنجایش ۱۲۸۰ نفر نیز وجود دارد که اگر خرید هم نداشتید می توانید برای تماشای فیلم به این مرکز خرید بروید.

وجود یک آکواریوم استانبور که در حقیقت بزرگترین آکواریوم موضوعی دنیا می باشد در این مجموعه سبب شده تا محبوبیت آن در بین مسافران و گردشگران دو چندان شود. آکواریوم استانبول از ۱۷ بخش مختلف و هیجان انگیز تشکیل شده که نمونه ای از نواحی جغرافیایی مختلف در دنیا هستند و در طی سفری زمینی، شما را از دریای سیاه در میان آسیا و اروپا، به سمت اقیانوس آرام پیش می برند.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید کپسیتی

اگر به دنبال مرکز خریدی شیک و همه چیز تمام هستید، مرکز کپسیتی در بین مراکز خرید استانبول بهترین گزینه است. فکرش را بکنید. حتی دیدن عکس‌های مرکز خرید کپسیتی با معماری زیبا و مغازه‌های لوکسش، دل عشق خریدها را می‌برد. حالا اگر بدانید که این مجموعه وسیع ۱۳۳ هزار متر مربعی، بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد و حدود ۲۱۷ برند مشهور جهانی و ترکی در آن نمایندگی دارند، چه می‌کنید؟ پس هر چه که می‌خواهید، از لباس ترک بگیر تا لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی، به مرکز خرید کپسیتی استانبول در منطقه باکیرکوی سری بزنید.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید مگا اوت لت ونیزیا

تصورش را بکنید. سوار بر گندولاهای ونیزی، بر روی آب، در میان خیابان‌ها و مغازه‌هایی با معماری به سبک ایتالیایی حرکت می‌کنید. هر کجا به مغازه برند دلخواهتان رسیدید، از قایق کوچک پیاده می‌شوید و وسیله مورد نظرتان را با بهترین قیمت خریداری می‌کنید. اینجا ونیز نیست. مرکز خرید اوت لت ونیزیا در استانبول است که به سبک ونیزی ساخته شده است تا لذت خریدتان را دو چندان کند. حتی میدان سن مارکوی ایتالیا را نیز در مگا اوت‌ لت ونیزیا بازسازی کرده‌اند تا این مجموعه یکی از بهترین مراکز خرید استانبول باشد.

مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی

یک مرکز خرید دیگر در شهر استانبول که می توان گفت جز بهترین های این شهر برای خرید محسوب می شود، مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی است. این مرکز خرید در منطقه شیشلی که مرفه ترین خانه های مسکونی استانبول را در خود جای داده است. علاوه بر این محله ی شیشلی قلب تپنده ی فشن ترکیه محسوب می شود از همین رو مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی جز مراکز خرید لوکس شهر استانبول محسوب می شود و در آن می توانید بروزترین مدل های لباس را تهیه کنید.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «مراکز خرید استانبول ، در استانبول از کجا خرید کنیم؟»

  1. سلام
    توضیحاتتون خوب بود
    ولی آدرس بعضی مراکز خرید رو نزدید.باید مثل مرکز خرید کاپ سیتی در خیابان باکیرکوی،آدرس و خیابان بقیه رو هم عنوان می کردید….
    ضمنا عکسی برای آخرین مرکز خرید یعنی مرکزخرید سیتیز در نیشانتاشی نگذاشتید…
    ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید