بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شیراز به عنوان یکی از محبوب‌ترین مراکز مهم گردشگری بویژه در فصل بهار است که با عطر بهارنارنج روز‌های به یادماندنی را برای مسافران به یادگار می‌گذارد. در کنار تمام بنا‌های باشکوه و معماری خارق العاده که در هر گوشه از این شهر جلوه گری میکنند، بدون شک بازار‌ها و مراکز خرید شیراز جذابیت خاصی برای مسافران دارد. برای داشتن سفری ایده آل، با ما همراه باشید تا بهترین بازار‌های سنتی و مراکز خرید شیراز را به شما معرفی کنیم.

بازارهای سنتی

گشت و گذار در بازارهای سنتی شهرهای مختلف ایران هم فال است و هم تماشا. گشت در دل دالان‌های قدیمی و مرور خاطرات و به مشام کشیدن عطر خوش گذشته و در کنارش خرید از مردم محلی و بردن سوغات به خانه، پرسه در بازارهای قدیمی را به کاری لذت‌بخش تبدیل می‌کند. حالا تصور کنید که این بازارها در قلب شیراز باشند، شهر شعر و شاعری و کوچه‌باغ‌های زیبا.

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

بازار وکیل

بازار‌های بزرگ و سنتی در ایران بسیار است؛ اما بازار وکیل شیراز حرف دیگری برای گفتن دارد. در هر فصلی از سال که به شیراز سفر کنید، بازار وکیل همچنان جذاب، رنگارنگ و سرگرم کننده خواهد بود. جذابیت بازار تاریخی وکیل فقط مختص گردشگران داخلی نیست، بلکه با معماری زیبا و قرارگیری در کنار مسجد تاریخی وکیل، توریست‌های زیادی را هوایی می‌کند. این بازار چیز‌های زیادی برای فروش دارد؛ از غرفه‌های عرضه فرش و لوازم خانگی گرفته تا بخش‌های رنگارنگ ادویه جات، پارچه سرا‌ها و شیرینی فروشی ها؛ در این بازار دیده میشود. بازار وکیل کماکان از محبوب‌ترین بازار‌ها برای خرید سوغات است؛ پس لذت قدم زدن در این بازار سنتی و خرید سوغات را از دست ندهید.

آدرس: خیابان لطف علی خان زند، محله درب شاهزاده، جنب مسجد وکیل

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

بازار مسگرهای شیراز

بازار مسگرها برای خیلی از ما یادآور روزهای کودکی است. بازار مسگرهای شیراز هم از بازارهای قدیمی این شهر است که در محله‌ی درب شاهزاده قرار دارد. بازار مسگرها را باید باقی‌مانده‌ی بازار قیصریه دانست. این بازار را امام‌قلی خان در غرب مدرسه‌ی خان ساخته است. بازار مسگرهای شیراز از آجر و گچ ساخته شده است و بازار مرغ و اردوبازار را به همدیگر متصل می‌کند. این بازار که در زمان قاجاریه بر اثر زلزله ویران شده بود، در سال ۱۲۹۹ ه.ق. مرمت شده و زیبایی‌های خاص  و منحصربه‌فرد خودش را دارد.

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

سرای مشیر

با خروج از بازار وکیل، گمان نکنید که بازارگردی تمام شده؛ بلکه باید خودتان را آماده کنید، چون قرار است سری به صنایع دستی و دنیای رنگارنگ شیرازی‌ها بزنید. سرای مشیر در جنوب شرقی بازار وکیل جنوبی و جنب در خروجی بازار، منتظر بازدید شما است. این مکان از دیگر بازار‌های سنتی شیرازمی باشد که آمیخته‌ی روح و هنر دست استادان را به نمایش گذاشته است. سرای مشیر به عنوان مهمترین مرکز صنایع دستی شیراز، میزبان هنر دوستانی است که ترجیح می‌دهند این هنر را به سوغات ببرند. صنایعی نظیر معرق، خاتم سازی، قلم زنی و حکاکی روی مس و برنج، سنگ تراش‌های قیمتی، زیورآلات سنتی طلا و نقره، گبه بافی و … را می‌توان در این بازار مشاهده کرد. اگر از بازارگردی خسته شدید با خوردن یک فالوده شیرازی، از خود پذیرایی کنید.

آدرس: جنوب بازار وکیل

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

بازار حاجی شیراز

اگر دنبال یکی دیگر از بازارهای زیباو قدیمی شیراز می‌گردید پیشنهاد ما به شما بازار حاجی شیراز است. در بازار حاجی چیزهایی مثل صندوقچه، ترمه، لوازم خیاطی، پارچه، دیگ، خشکبار و لباس‌های محلی پیدا می‌کنید؛ چیزهایی که بخشی از خرده‌فرهنگ یک شهر هستند. قدمت این بازار ۱۰۰۰ سال تخمین زده می‌شود. علاوه بر خرید می‌توانید زیبایی‌های این بازار را تماشا کنید، با مردم محلی گپ بزنید، زندگی روزمره در بازار را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

آدرس : خیابان لطف علی خان زند، بعد از سه راه طالقانی، سمت راست

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

مراکز خرید مدرن در شیراز و یک خریدگردی متفاوت

دلتان می‌خواهد بدانید که در مراکز خرید مدرن شیراز چه می‌گذرد و مردم شیراز از چه فروشگاه‌هایی خرید می‌کنند؟ در این صورت باید به مراکز مدرن شیراز سر بزنید. جالب است بدانید که مراکز خرید مدرن شیراز بسیار زیبا و خاص هستند و از این لحاظ با برخی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان برابری می‌کنند.

مجتمع تجاری خلیج فارس

مجتمع تفریحی، توریستی و اقامتی خلیج فارس با ۵۰۰ هزار مترمربع زیربنا به‌عنوان اولین مجتمع بزرگ درایران در محور شمالی شیراز به سپیدان و در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا واقع شده‌ است . فاز اول این مجتمع (هایپراستار) در فروردین ۱۳۹۱ افتتاح شد. در حال حاضر بزرگ‌ترین شعبه هایپر استار در ایران در مجتمع خلیج فارس شیراز قرار دارد.

مجتمع خلیج فارس از طرف رده بندی سایت امپوریس، به عنوان هشتمین مرکز تجاری-تفریحی و توریستی بزرگ در جهان شناخته شد. این مجتمع شامل بخش‌هایی نظیرهتل پنج ستاره، پردیس سینمایی، شهربازی،۵۵۰۰ واحد پارکینگ، ۲۵۰۰ واحد تجاری، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، سالن پذیرایی است.

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

مجتمع زیتون فارس

مجتمع زیتون خلیج فارس یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز خرید شیراز است که با ۱۲ طبقه و ۴۵۰ واحد تجاری، در عرضه‌ی اقلام مورد نیاز خانواده‌ها و گردشگران با سایر مراکز خرید، رقابت می‌کند. فرقی نمی‌کند چقدر سخت پسند هستید یا به چه کالایی نیاز داشته باشید؛ مرکز خرید زیتون فارس با گردآوری مجموعه‌ی کاملی از پوشاک خانواده، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم کودک و سیسمونی، لباس مجلسی، لوازم لوکس و تزئینی، ساعت و عینک، طلا و جواهرات، زیورآلات و بدلیجات، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و موبایل، مواد غذایی و خرازی، به مرکز خریدی لوکس و پرطرفدار تبدیل شده است.

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

مجتمع تجاری تفریحی هامون

مجتمع تجاری تفریحی هامون از مراکز خرید زیبا در شیراز است. اگر از من بپرسید که در میان مراکز خرید شیراز ، کدام مرکز خرید را برای خریدکردن و کمی هم گشت‌وگذار انتخاب می‌کنی، من حتما مجتمع تجاری تفریحی هامون را پیشنهاد می‌کنم چرا که هم زیبا است و هم می‌توانید با کمی گشت زدن در آن اجناسی با قیمت مناسب پیدا کنید. هر چند که تمام مراکز خرید شیراز زیبا و مدرن هستند و هر نوع کالایی در آن‌ها پیدا می‌شود.

این مجتمع تجاری در بلوار ستارخان شیراز قرار دارد و حداقل به یک بار دیدنش می‌ارزد.

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

مجتمع تجاری ستاره فارس

اگر به دنبال یک مجتمع تجاری شیک و لوکس هستید، مرکز خرید ستاره فارس انتخاب مناسبی است. این مجتمع ۹ طبقه در بین گردشگران و مسافران شهر شیراز محبوبیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که بیشتر اجناس این مرکز خرید از مناطق آزاد کشور تهیه می‌شود. از اقلامی که در این فروشگاه بزرگ ارائه می‌شود می‌توان به لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک خانواده و تلفن همراه اشاره کرد. اگر قصد خرید دارید و زمان کافی برای اقامت در شیراز ندارید، به مجتمع تجاری ستاره فارس بروید و از لحظه‌های خود لذت ببرید.

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

مجتمع تجاری سپهر

اگر در سفر خود به شیراز دوست داشتید به یک مجتمع لوکس و زیبای دیگر هم سر بزنید، یادتان باشد که مجتمع تجاری سپهر را از دست ندهید که یک مرکز خرید خاص است. مجتمع تجاری و مرکز خرید سپهر هم بیشتر مختص پوشاک است؛ اما علاوه بر این، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن و اسباب‌بازی‌های گوناگون با برندهای مطرح و مهمی در این فروشگاه در معرض خرید و تماشا قرار دارند.

متجمع تجاری سپهر دکور و نمای شیک، متفاوت و زیبایی دارد و معماری آن بسیار شیک و خاص است و اگر طرفدار یک پاساژگردی خاص باشید، حتما این مجتمع را در میان مراکز خرید شیراز می‌پسندید.کیفیت اجناس در این مرکز خرید حرف اول را می‌زند و همین موضوع باعث می‌شود که شما از این مرکز خرید دست خالی بیرون نیایید.

بهترین مراکز خرید شیراز ، لذت خرید در شهر شیراز

مجتمع تجاری سلطانیه

مجتمع تجاری سلطانیه هم از دیگر زیباترین مراکز خرید شیراز است. این مجتمع، مرکز خریدی است با معماری خاص و جذاب که با یک آب‌نمای زیبا به جایی بسیار دیدنی تبدیل شده است. وجود فروشگاه‌های معتبر و زیبا از برندهای محبوب جهانی به جذابیت این مجتمع تجاری اضافه کرده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید