بنر هدر

معبد تین هو یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرق آسیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اگر در مورد گردشگری کشور مالزی تحقیق کنید، به‌احتمال‌زیاد به ساختمان‌هایی بزرگ و صنعتی مانند برج‌های پتروناس خواهید رسید، اما معبد تیان هو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرق آسیا در شهر بانکوک می‌درخشد و مقصد گردشگری بسیاری جهانگردان دنیا به شمار می‌رود. معبد تیان هو از لحاظ عبادی و توریستی برای کشور مالزی اهمیت دارد و هر ساله هزینه زیادی صرف نگهداری از آن می‌شود.

معبد تین هو یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرق آسیا

معبد تیان هو (Thean Hou Temple) یکی از قدیمی‌ترین معابد در جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود. این معبد که در جنوب غربی شهر کوالالامپور واقع شده است، در کنار خیابان و مسیر قدیمی جالان کلانگ لاما (Jalan Klang Lama) قرار دارد.

معبد تیان هو که نقشی اساسی در حمایت از صنعت ماهیگیری در کشور مالزی داشته است توسط انجمن هاینانسه (Hainanese) در سال 1894 بر روی یک تپه ساخته شده است و چشم اندازه فوق‌العاده‌ای دارد.

این معبد که از جاذبه های گردشگری کوالالامپور است، دارای یک دفتر ثبت ازدواج است و از آن برای برگزاری جشن های عروسی استفاده می شود و سالانه تقریبا ۵۰۰۰ زوج تصمیم می گیرند که در این معبد ازدواج کنند.

معبد تین هو یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرق آسیا

همچنین در این مکان برنامه های مختلفی از جمله آنها می توان به جشن های سال نوی چینی، جشن سالانه، جشن روزهای تولد الهه رحمت، الهه Waterfront و خدایان تیان هو برگزار می شود. همچنین می توان آموزش فعالیت های رزمی، ووشو و تای چی را نام برد.

معبد تین هو مالزی به چهار طبقه مختلف تقسیم می شود.

طبقه اول: طبقه اول به طور کامل به غذا و مواد خوراکی اختصاص داده شده است. در این طبقه، مغازه های کوچک و فروشگاه های مواد غذایی مختلفی برای گردشگرها وجود دارند.

طبقه دوم: سالن بزرگی در این طبقه وجود دارد که برای برنامه ها و هدف های مختلف از آن استفاده می شود.

طبقه سوم: این طبقه برای اجرای برنامه های رسمی استفاده می شود.

طبقه چهارم: این طبقه، مهم ترین بخش معبد تیان هوست و بزر ترین سالن عبادت کاهنان و مردم در این طبقه وجود دارد.

معبد تین هو یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرق آسیا

طراحی ساختمانی معبد تیان هو یک ترکیب موفق از سبک معماری معاصر و طرح‌های سنتی با دکوراسیون پیچیده و نقاشی‌های تزئینی را نشان می‌دهد. ورودی جلویی این معبد بزرگ دارای چندین دروازه است که با ستون‌های قرمزرنگ محکم شده‌اند و به معنای سعادت و خوشبختی هستند. همچنین در ساختار معبد از ستون‌هایی استفاده شده است که در طراحی آنها از طرح اژدها الهام گرفته شده است.

معبد تین هو یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرق آسیا

در داخل معبد تیان هو یک معبد مدرن بودائی ساخته شده است که تصاویر بسیاری از بودا در سالن‌های هشت‌ضلعی آن ترسیم شده است. همچنین در مرکز آن و بین الهه آبشار و الهه رحمت یک مجسمه از تیان هو قرار داده شده است. علاوه براین، مجسمه‌های گوان دی (خدای جنگ) و وی تو کمک می‌کنند که ارتباط مناسبی بین بودیسم، مائوئیسم و کنفوسیوسیم در این سازه بزرگ برقرار شود. این معبد همچنین دارای چندین بخش گیاهان دارویی چینی است که در کنار یک حوضچه قرار دارند و در کنار آن یک درخت مقدس کاشت شده است.

معبد تین هو یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرق آسیا

اگر برای اولین بار وارد معبد تیان هو می‌شوید، مطمئناً حضور طرفداران و بازدیدکنندگانی که لباس عجیب می‌پوشند و به دعا می‌پردازند توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در مراسم‌ها و جشنواره‌های چینی به کرات با این صحنه مواجه خواهید شد و می‌بینید که این افراد دعاهای خود را در پای مجسمه‌های قرار می‌دهند.

معبد تین هو یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرق آسیا

اگر قصد سفر به شهر کوالالامپور و معبد تیان هو را دارید باید توجه داشته باشید که به کمک اتوبوس و مینی‌بوس می‌توانید خود را به خیابان جالان سید چوترا برسانید و پس از پیاده‌روی کوتاه به معبد خواهید رسید. این معبد از 9 صبح باز می‌شود و تا ساعت 18 پذیرای گردشگران است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید