بنر هدر

گشتی در بهترین موزه های پاریس

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

موزه های پاریس خانه ی برخی از مجموعه های مهم هنری جهان هستند که از نظر تاریخی نیز اهمیت دارند. اگر به هنر علاقه دارید، حتما با این مطلب همراه شوید که بهترین موزه های پاریس را با هم بشناسیم.

موزه لوور

حتما اولین قدم را که به پاریس بگذارید، اول دل‌تان می‌خواهد لور را ببینید که یکی از بهترین موزه های پاریس است.

موزه لوور در سال ۱۷۹۳ با مجموعه ای متشکل از ۵۳۷ تابلو نقاشی و ۱۸۴ اثر هنری دیگر به روی عموم مردم افتتاح شد. از آن زمان لوور روز به روز بر مجموعه آثارش اضافه کرده و با حدود ۱۰ میلیون بازدید سالانه به عنوان پربازدیدترین موزه جهان شهرت پیدا کرده است. در حال حاضر موزه لوور در مساحتی بالغ بر ۷۳۰۰۰ متر مربع قرار گرفته و بیش از ۳۵۰۰۰ تابلو نقاشی، مجسمه و تندیس و اثر هنری را در خود جای داده است.

گشتی در بهترین موزه های پاریس

موزه اورسی

این موزه که به‌خاطر داشتن مجموعه ای از آثار هنر امپرسیونیست شهرت دارد یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های پاریس به‌شمار می‌رود. این موزه در فضایی بسیار وسیع قرار دارد که در گذشته ایستگاه راه آهن «بلا اپوکرا گارای» اورسی بوده است. در این موزه مجموعه آثاری متعلق به تمامی اساتید امپرسیونیسم نگهداری می‌شود. موزه اورسی آثار هنرمندان و اساتیدی از دوره امپرسیونیست کلاسیک همچون «دگاس»، «مانه»، «مونت»، «رنوار» تا هنرمندان دوره پست امپرسیونیست همانند ندارد، «سزان» و «ون گوگ» را در خود جای داده است. از دیگر سبک‌های هنری که می‌توان آثارشان را در این موزه دید باید به سبک نقاشی با نقطه یا پوینتیلیست و آثار هنرمندانی همچون «سئورات» و «سیگنات»، و نیز هنرمندان متفاوتی مثل تولوز لوترک اشاره کرد.

گشتی در بهترین موزه های پاریس

موزه رودین

موزه رودین فرانسه یکی از موزه‌های آثار هنری شهر پاریس محسوب می‌شود که از سال 1919 محل نگهداری و نمایش آثار هنری است که توسط مجسمه ساز معروف فرانسوی آگوست رودین جمع آوری شده است، همچنین آثار خود او در این موزه نگهداری می‌شود. بعضی از دست سازه‌های او در باغ موزه به نمایش گذاشته شده‌اند اما بیشتر آن‌ها در سالن طبقه اول و زیر زمین قرار دارند. مجسمه معروف متفکر که به دست آگوست رودین ساخته شده در ورودی باغ قرار دارد و بعد از آن کمی جلوتر در سمت راست مجسمه بالزاک دیده می‌شود، البته در سمت دیگر باغ یکی از شاهکارهای رودین یعنی دروازه‌های دوزخ قرار گرفته است که هر یک از این مجسمه و دست سازه‌ها معنا و مفهومی متفاوت از زندگی را برای شما بیان می‌کنند.

گشتی در بهترین موزه های پاریس

لز اینولیدز

هتل لز اینولیدز (Les Invalides) در ابتدا به عنوان منزلگاهی برای سربازان معلول تاسیس شد. پیش از دوره‌ی حکومت لویی چهاردهم اگر سربازان نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشتند، در بیمارستان‌ها و یا صومعه‌سرا‌ها تحت معالجه قرار می‌گرفتند اما معمولا پس از معالجه چاره‌ای جز گدایی نداشتند. با پیدایش هتل لز اینولیدز که به سان کینگ نیز شهرت داشت، اولین خانه برای افرادی بود که در زمان خدمت در ارتش دچار معلولیت شده بودند.

این ساختمان بین سال های ۱۶۷۱ تا ۱۶۷۶ و تحت نظارت معمار شهیر لیبرال بروانت و در مکان کلیسای سنت لویی ل اینولیدز احداث شد. بعدها بنا در سال ۱۷۰۶ به‌وسیله‌ی معمار معروف «ژولز هاردوئین مونزار» باز طراحی شد. این کلیسا سپس به دو دام لز اینولیدز شهرت پیدا کرد و یکی از ساختمان های کلیسایی برجسته در دوره کلاسیک فرانسه است و از بهترین موزه های پاریس است.

گشتی در بهترین موزه های پاریس

موزه بوردل

اگر عاشق مجسمه سازی هستید و به کارهای بوردل علاقه دارید، در میان موزه های پاریس به موزه بوردل بروید. این هنرمند فرانسوی با هنرمندان مشهور بسیاری همچون رودین Rodin رفت و آمد داشته و از مجسمه سازی مانند جیاکومتی Giacommetti  و ژرمن ریشیه آموزش دیده است. بوردل در این ناحیه زندگی و کار می کرده و آثار او هم اکنون در موزه بوردل به نمایش عموم گذاشته شده است. این موزه در سال ۱۹۹۲ با مجسمه های برنزی، گچی و سنگ مرمرین این هنرمند افتتاح شده و به راحتی شما را از شلوغی مکان های توریستی دور می کند.

گشتی در بهترین موزه های پاریس

خانه اوپرای کاخ گارنیر و موزه و کتابخانه اوپرا

خانه اوپرای کاخ گارنیر یک تئاتر مهیج نئو باروک است که به‌‎عنوان محلی برای برگزاری اجراهای اوپرا و باله طراحی شده است و در میان بهترین موزه های پاریس قرار دارد. این ساختمان به‌وسیله‌ی «چارلز گارنیر» و به سبک ناپلئون سوم و بین سال‌های ۱۸۶۲ و ۱۸۷۵ ساخته شد. تزئینات نمای ساختمان از ستون‌های کلاسیک و هشت مجسمه که اشکالی تمثیلی برای موضوعات شعر، موسیقی، قصیده کوتاه، بیان، آواز، تئاتر، و رقص هستند، تشکیل شده است.

گشتی در بهترین موزه های پاریس

ایوان سرپوشیده‌ی ساختمان نیم‌تنه‌هایی از آهنگسازان نامی همچون هالوی، میربیر، روزینی، آوبر، اسپونتینی، بتهوون، و موتسارت را نمایش می‌دهد. در بالاترین نقطه‌ی بنا چهار بخش نفیس و طلایی رنگ وجود دارند که شعر و شهرت را تحسین می‌کنند. مساحت ۱۱ هزار متر مربعی بنای باشکوه گارنیر چشم‌ها را خیره می‌کند اما تنها ۲۲۰۰ صندلی برای نشستن حاضرین وجود دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید