چه نکاتی در سفر به تایلند باید بدانیم؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در مقایسه با سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی، تایلند یکی از محبوب ترین کشورها در این گوشه ی دنیاست. نکات سفر به تایلند خیلی زیاد است و ما سعی داریم در مطالب متعدد به این نکات بپردازیم. اگر تصمیم دارید با تور تایلند این کشور را ببینید و یا انفرادی به این سرزمین سفر کنید مهم است مواردی را درباره آن بدانید، نکاتی که در صورت نا آگاهی از آنها در تایلند برایتان آزاردهنده خواهد بود. سفر به تایلند از آن مسافرت های به یاد ماندنی است، پس با دانستن نکات سفر به تایلند یک خاطره ی خوب و خوش بسازید.

1- پیش از ورود به تایلند

در برخی از پرواز ها، کارتی با عنوان کارت ورود و خروج در اختیار شما قرار میگیرد که شامل اطلاعاتی نظیر: نام خود، شماره گذرنامه، زمان پرواز، زمان بازگشت و … می باشد. این کارت برای اشخاصی است که برای بازدید و مدت زمان محدودی ماندن در تایلند می روند. برای سفر به تایلند علاوه بر دریافت پاسپورت نیاز به دریافت ویزا نیز دارید.

چه نکاتی در سفر به تایلند باید بدانیم؟

2. در فرودگاه

بسته به مدت زمان سفر و شاید تاخیر پرواز، ممکن است دچار خستگی و بی تابی شوید اما هیجان سفر می تواند این خستگی ها را از بین ببرد. برای اینکه پاها در طول سفر خسته و متورم نشود، هراز چندگاهی آنها را تکان دهید و مچ پاها را با چرخاندن، ورزش دهید. بعد از نشستن پرواز در فرودگاه تایاند نیز با انجام سریع کارها می توانید با گرفتن تاکسی به هتل بروید.

3. خدمات تاکسی

در جلوی درب فرودگاه هر نوع ماشینی آماده ی خدمت رسانی به مسافران خواهد بود اما ممکن است هزینه ی آنها گران باشد، پس به سوی تاکسی ها بروید. همچنین قطار شهری و اتوبوس نیز برای رفتن به مرکز شهر آماده ی خدمت رسانی هستند. معمولا رانندگان تاکسی بر زبان تایلندی و انگلیسی تسلط دارند، پس برای پیشبرد بهتر کارها خوب است به یکی از این زبان ها تسلط نسبی داشته باشید. تا مرکز شهر بانکوک با تاکسی حدود 35 تا 45 دقیقه زمان می برد اما این زمان بسته به میزان ترافیک، متغییر خواهد بود. ترافیک در بعد از ظهر به بعد تا شب، دیوانه کننده خواهد بود، پس اگر اذیت نمی شوید برای رفتن به مرکز شهر از قطار شهری استفاده کنید.

چه نکاتی در سفر به تایلند باید بدانیم؟

4. هتل ها

بهترین نوع رزرو، رزرو به صورت آنلاین می باشد. از طریق رزرو آنلاین در هزینه ی هتل صرفه جویی خواهید کرد و این هزینه ی صرفه جویی شده شاید برای یک شب اضافی ماندن در هتل کافی باشد. همچنین برای اینکه هتلی مناسب با قیمتی کمتر بیابید، می توانید مقاله های مربوط به صرفه جویی در هزینه های هتل و زمان مناسب برای رزرو را نیز مطالعه کنید.

چه نکاتی در سفر به تایلند باید بدانیم؟

5. تلفن همراه

به محض ورود به تایلند می توانید، یک سیم کارت اعتباری در همان فرودگاه خریداری کنید. ممکن است با مشکلی روبرو شوید و از هتل بخواهید تا برای شما تاکسی بفرستد. پس با داشتن شماره ی هتل و یک سیم کارت اعتباری به راحتی می توانید ارتباط برقرار کنید. همچنین باید بدانید که هزینه اینترنت در تایلند گران است، پس در زمانی که به ان نیاز ندارید، داده ها را خاموش کنید.

چه نکاتی در سفر به تایلند باید بدانیم؟

6- در تایلند سگ های ولگرد زیادی وجود دارد

حدود ۳۰۰ هزار سگ ولگرد در خیابانهای پایتخت تایلند سرگردان هستند. مراقبان سگ ها در گوشه و کنار تایلند با دادن غذا و آب به سگ ها از آنها مراقبت می کنند، اما بسیاری از آنها هنوز نادیده گرفته می شوند و شاید شما با دیدن یک سگ تنها و خیابانی دلتان برایش بسوزد و بخواهید به او کمک کنید. گرچه اکثر آنها توسط این مراقبان حمایت می شوند اما بهتر است در مواجه با این سگ ها مراقب باشید.

چه نکاتی در سفر به تایلند باید بدانیم؟

7- هوشمندانه معامله کنید

خرید و فروش در تایلند می تواند سرگرم کننده باشد، توصیه می کنیم تا می توانید با فروشنده ها و تجار تایلندی چونه بزنید تا در نهایت به یک توافق مطلوب برسید. این مورد یکی از نکات سفر به تایلند است که می تواند در نهایت از نظر مالی خیلی به سودتان باشد. اگر از بازار شبانه روز چاتوچاک بازدید می کنید و یا به یکی از بازارهای معروف روی آب تایلند می روید، می توانید حتی اگر جنسی دارید همانجا بفروشید و یا اگر از کالایی خوشتان آمد با یک تخفیف درست و حسابی آن را بخرید. یک دلار ارزش چانه زدن ندارد، برای تخفیف گرفتن بیشتر قیمت را کم کنید. اگر دیدید فروشنده از شما ناراحت شد و اهمیتی نداد، مشکلی نیست! به فروشگاه دیگری بروید. با این کار در انتهای بازارگردی‌تان مبلغ زیادی را تخفیف گرفته اید.

چه نکاتی در سفر به تایلند باید بدانیم؟

8. اسپری حشره کش به همراه داشته باشید

در سفر به کشورهای استوایی مثل تایلند با همه ی خوشی هایی که دارد، گاهی باید انتظار نیش های گاه و بی گاه حشره ها هم باشید. یکی از نکات سفر به تایلند دانستن این است که قرار نیست نصف وقتتان صرف مقابله با حشره ها باشد، شما که دوست ندارید به دلیل خارش غیر قابل تحمل  یا یکی از چندین ویروس رایج تایلندی در هتل و اتاقتان بمانید پس بهتر است که ایمن سفر کنید. اسپری حشره کش باید در عین حال در تایلند جایگزین عطر و ادکلن شما  باشد. اطمینان داشته باشید که همیشه اسپری با اندازه و مدت اقامت سفر همراه داشته باشید. شما هرگز نمی دانید که یک پشه ویروسی تشنه به خون چه زمانی برای شام بیرون می رود!

9. مراقب تخفیف های خوب باشید!

اگر چیزی به نظر خیلی خوب باشد، احتمالش هست که درست باشد اما اگر یک راننده تاکسی به شما می گوید یک بنای خاص بسته شده است، احتمال اینکه دروغ گفته و می خواهد شما را به محل دیگری جهت بازدید راهنمایی کند بسیار زیاد است. پس اعتماد نکنید اگر آنها به شما بگویند که نمی توانند از تاکسی متر استفاده کنند، دروغ میگویند. اغلب، خارجی ها و گردشگران به عنوان فریب خورنده و کسانی که نقدی آنها تمام نمی شود دیده می شوند و از این طریق نفع می برند.

چه نکاتی در سفر به تایلند باید بدانیم؟

بهترین راه برای از بین بردن این مسئله این است که تحقیق کنید و هزینه ورود به برخی از جاذبه های توریستی برتر که می خواهید بازدید کنید را بدانید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید