بنر هدر

چه نکاتی را جهت سفر به مارماریس باید بدانیم؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مارماریس شهری بندری در سواحل مدیترانه می باشد که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغلا واقع شده است. جمعیت این شهر حدود ۲۸۰۰۰ نفر است اما در فصل های توریستی، جمعیت آن به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر هم میرسد. مارماریس بعلت واقع شدن در میان رشته کوه های کنار دریا بسیار مشهور است. این شهر با دو لنگرگاه اصلی و بندرهای متعدد خود، مرکزی برای کشتیرانی و غواصی به حساب می آید. از مارماریس بطور منظم، کشتی های تفریحی به سمت جزیره یونانی هر روز در حرکت می باشند.

چه نکاتی را جهت سفر به مارماریس باید بدانیم؟

برای رفتن به مارماریس حتما خود را بیمه کنید و اگر از داروی خاصی استفاده می کنید به اندازه نیاز و با نسخه پزشک همراه خود داشته باشید چون در شهرهای ترکیه هزینه درمان و دارو بسیار بالا است و برایتان گران تمام می‌شد پس بهتر است توصیه های بهداشتی را رعایت کنید و از آبهای لوله کشی برای نوشیدن استفاده نکنید.

واحد پول ترکیه لیر است که حدودا 1200 تومان کشور ما می‌ باشد. آب لوله کشی قابل شرب نمی باشد همچنین ساعت رسم ترکیه حدود 1.5 ساعت از ایران عقب تر می باشد. باید توجه داشته باشید که ساعت پرواز برگشت به وقت کشور ترکیه می باشد.

بهتر است لباس های سبک همراه خودتان بیاورید، چون آب و هوای مارماریس در تمام فصل های سال گرم است و تنها در روزهای زمستان ممکن است به کم تر از ۱۵ درجه ی سانتی گراد برسد. همین ویژگی باعث شده که دریای آنجا در تمام طول سال برای شنا و دیگر ورزش های آبی مناسب باشد و گشت و گذار در شهر مسافران را اذیت نکند، ولی بهترین وقت سفر به مارماریس از اوایل بهار تا اواسط تابستان است. این وقت سال، تعداد توریست ها خیلی زیاد است، پس بهتر است از قبل به فکر رزرو هتل موردعلاقه تان باشید؛ از بین هتل های مختلف با ستاره های متفاوت و یا ویلاهای ساحلی، همانی را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید. سرویس های هتل ها با هم متفاوت است و یک هتل چهار ستاره با امکانات و پذیرایی خوب می تواند از ۶۰-۷۰ هزار تومان به بالا هزینه داشته باشد. اصلی ترین خیابان شهر، بلوار اگمنلیک است که به مجسمه ی آتاتورک در جوار ساحل ختم می شود. ساحل اصلی مارماریس یک پارک ساحلی زیبا نیز در خودش دارد.

چه نکاتی را جهت سفر به مارماریس باید بدانیم؟

مارماریس در جنوب‌ غربی‌ترین نقطه‌ی کشور ترکیه قرار دارد. فرودگاه دالامان در صد کیلومتری شهر و فرودگاه میلاس بودروم در حدود ١٥٠ کیلومتر شهر مارماریس قرار گرفته است. از هر دو فرودگاه به طرف مرکز شهر، هم تاکسی وجود دارد و هم اتوبوس. کرایه‌ی تاکسی‌ها خیلی گران نیست، اما اتوبوس‌ها هم هر نیم ساعت یک بار حرکت می‌کنند و دردسری برای شما ندارند. در فصل های توریستی تعداد توریست ها خیلی زیاد می باشد بهتر است از قبل به فکر رزرو هتل مورد علاقه خودتان باشید.

چه نکاتی را جهت سفر به مارماریس باید بدانیم؟

برای این طرف و آن طرف رفتن در شهر، به جز تاکسی های زردرنگی که به تاکسی متر مجهز هستند، می توانید دولموش یا همان ون ها را که جا برای یازده مسافر دارند، سوار شوید. دولموش ها مانند مینی بوس ها در مسیرهای مشخصی رفت و آمد می کنند و هزینه ی زیادی ندارند.  وسوسه انگیزترین بخش سفر به یک شهر ساحلی، دریاست. این جا هم تا دل تان بخواهد تفریحات و سرگرمی های دریایی برپا شده، مثل شنا وغواصی ،موج سواری، قایق سواری و از همه زیباتر سفر با کشتی به سواحل هم جوار ایچیملر و یا تونوک در آب های شفاف مدیترانه و دریای اژه می باشد. کشتی ها در اسکله ی زیبای ایچملر توقف می کنـنـد و تا وقت برگشتن به مارماریس در بازار ساحلی آن جا خرید کرد.

چه نکاتی را جهت سفر به مارماریس باید بدانیم؟

 پارک آبی آکوا همراه با وسایل بازی خیلی زیاد بالای یک تپه قرار گرفته است که منظره‌ی زیبای شهر با کاج‌ها و چنارهای سبزرنگش، از آن‌جا تماشایی است و از مناطقی است که باید به آنجا رفت و لذت برد. در پارک آبی آکوا دریم در نزدیک ظهر برنامه ویژه ای برای بچه ها اجرا می‌کنند که حرکات موزون و بازیهای مختلف را در بر میگیرد و حتی مسابقه‌ای شامل جایزه هم برگزار میشود برای سرگرمی.

چه نکاتی را جهت سفر به مارماریس باید بدانیم؟

رستوران‌های مارماریس تنوع غذایی زیادی دارند، ولی انتخاب غذا در آن‌جا کار سختی نیست، غذاهای دریایی، کوفته و کباب‌های لذیذ با بهترین کیفیت در همه‌ی رستوران‌ها به خوبی سرو می‌شوند و قیمت آنها نیز بسیار مناسب تر از ایران است. همچنین دلمه‌های گیاهی جور واجور نیز در رستورانهای مارماریس وجود دارد که برای کسانی که غذاهای گیاهی دوست دارند پیشنهاد می شود. در رستورانهای مارماریس در کنار بیشتر غذاها زیتون‌های مختلفی می‌گذارند که گاهی از غذای اصلی خوشمزه‌تر هستند. مجموعه‌ای از غذاها و نوشیدنی‌های ترکی را می‌شود با تور شب ترکی تجربه کرد، شبی مملو از موسیقی و آتش‌بازی و نمایش‌های سنتی که با ترانسفر از هتل حدود صد لیر هزینه دارد.

برای ارتباط با ایران بهتر است از موبایل خودتان، ایرانسل یا همراه اول استفاده نکنید به دلیل آنکه هزینه آن زیاد می‌شود. بهترین راه برای ارتباط با ایران استفاده از سیم کارت های اعتباری ترکیه می باشد که در حدود 15 دلار قیمت دارند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید