بنر هدر

پارک پروانه‌های کوالالامپور ، یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه ها

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک پروانه‌های کوالالامپور یکی از جاذبه‌های سرسبز و دیدنی کشور مالزی است که در آن انواع گل‌های رنگارنگ از مناطق مختلف جغرافیایی به چشم می‌خورد و همین موضوع آنجا را به یکی از بهشت پروانه‌ها تبدیل کرده است. در این پارک جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی بسیاری به چشم می‌آید که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند و یکی از اهداف اصلی گردشگران تور مالزی به شمار می‌رود.

پارک پروانه‌های کوالالامپور ، یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه ها

پارک پروانه‌های کوالالامپور (Butterfly Park) یکی از پنج باغ و پارک معروف در کوالالامپور است که در مجموعه پارک‌های لیک گاردنز (Lake Gardens) به معنی باغ های دریاچه احداث شده است و در کنار سایر پارک‌ها می‌تواند یک روز کامل از تور گردشگری شما را به خود اختصاص دهد. در این پارک بیش از ۶ هزار پروانه وجود دارد که از بیش از ۱۲۰ گونه مختلف به شمار می‌روند.

چیزی که پارک پروانه‌های کوالالامپور را جذاب کرده است، رفتار پروانه‌ها با انسان‌ها و انس گرفتن آن‌ها با گردشگران است، به‌طوری‌که گردشگران به‌راحتی می‌توانند آن‌ها را لمس کنند. نزدیک شدن پروانه‌ها به گردشگران در حدی است که حتی برخی از آن‌ها واکنش منفی نشان داده و از این رفتار پروانه‌ها کلافه می‌شوند. این رفتار پروانه‌ها برای گردشگران نیز تعجب‌آور است.

پارک پروانه‌های کوالالامپور ، یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه ها

البته پارک پروانه‌های کوالالامپور فقط به پروانه‌ها اختصاص ندارد و گونه‌های مختلف حشرات نیز در این باغ دیده می‌شود که می‌تواند بسیار جذاب باشد. فضای این پارک به صورتی است که گردشگران می‌توانند به‌راحتی از فضای آن لذت ببرند و هیچ محدودیت خاصی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته نشده است. این پارک یک مکان ایده آل برای گردش بچه‌ها به شمار می‌رود.

پارک پروانه‌های کوالالامپور ، یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه ها

منطقه نمایشگاهی موزه

این پارک دارای یک منطقه نمایشگاهی هم هست که در آنجا حشرات دیگری را نشان داده می شود و مراحل زندگی آن ها را می توانید ببینید. از جمله این حشرات می توان به انواع گونه های سوسک ها مانند سوسک صروتک-انسانی در پشت، آخوندک، سنجاقک، خزندگان و بسیاری دیگر اشاره کرد.

در یکی از بخش های این محیط، قسمتی را برای پروانه ها و شفیره آن ها، در نظر گرفته اند. قسمتی به عنوان محل پرستاری شفیره ها که به نوعی عنوان مهد کودک و پرورشگاه پروانه ها محسوب می شود. اینجا پروانه ها پیله بسته و از دوره کرم ابریشم به پروانه تبدیل می شوند و دوره دگردیسی خود را می گذرانند. در این منطقه شما و هر بازدیدکننده پارک پروانه های کوالالامپور می تواند مشاهده کند که چگونه یک کاترپیلار به پروانه تبدیل می شود.

پارک پروانه‌های کوالالامپور ، یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه ها

در نمایشگاه چه تابلوهایی وجود دارد؟

یکی از جالب ترین قسمت های این منطقه نمایشگاهی، در قسمت درب ورودی آن و سمت دستگاه تهویه ساختمان قرار گرفته است. در این گوشه صفحه ای به دیوار می بینید که بر روی آن، دوره دگردیسی پروانه ها را به صورت زنده می بینید. حتی اگر خوش شانس باشید، می توانید لحظه بیرون آمدن یک پروانه از پیله اش را تماشا کنید.

همچنین فضای جداگانه ای با هوای تنظیم شده مورد نیاز حشرات و تهویه مطبوع در پارک پروانه های کوالالامپور وجود دارد که می توانید در آن ها انواع دیگر گونه ها پروانه، سوسک ها و دیگر حشرات را ببینید.

نحوه دسترسی به پارک پروانه های کوالالامپور

بهترین و راحت تریم راه برای رسیدن به پارک، گرفتن تاکسی یا ماشین شخصی است. اگر ماشین ندارید می توانید تاکسی درخواست دهید. همچنین اگر در منطقه باغ های دریاچه باشید، هم به راحتی و با کمی پیاده روی می توانید خود را به پارک پروانه های کوالالامپور برسانید.

ساعات بازدید و آدرس پارک

ساعات بازدید: از ساعت ۰۹:۰۰ تا ساعت ۱۸:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: جالا سندراساری، تمام تاسیک پردانا (باغ های پروانه)

Address: Jalan Cenderasari, Taman Tasik Perdana (Lake Gardens)

تلفن: ۶۰۳۲۶۹۳۴۷۹۹+

نکاتی که باید از قبل بدانید:

استفاده از وسایل نقلیه ای همانند سه پایه در پارک پروانه های کوالالامپور مجاز نیست.

شما نمی توانید پروانه ها، گل ها، گیاهان یا هر چیزی که متعلق به پارک است را از آن خارج کنید.

در هنگام قدم زدن در پارک بسیار آرام باشید و از حرکات تند و سریع اجتناب کنید. مبادا به پروانه ها آسیبی وارد نمایید.

بعضی از پروانه ها را ممکن است بر روی مسیر پیاده روی و در اطراف گودال های آب مشاهده کنید. بنابراین با احتیاط از کنار آن ها بگذرید.

پس از باران، ممکن است که مسیر پیاده روی همچنان خیس و لغزنده باشد. بنابراین در هنگام راه رفتن مراقب خود باشید تا لیز نخورید.

همچنین این پارک برای افرادی که بر روی ویلچر هستند، مناسب نبوده و امکان حرکت آن ها با ویلچر وجود ندارد.

قیمت ورودی پارک برای هر بزرگسال ۲۵ رینگیت و برای هر کودک ۱۴ رینگیت است.

مبلغ عوارض ورودی دوربین عکاسی به پارک هم، حدود ۵ رینگیت است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید