بنر هدر

جاهای دیدنی کوش آداسی که باید از نزدیک ببینید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کوش‌ آداسی شهری زیبا و ساحلی در ترکیه می باشد که با دیدنی‌های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل‌های کاج کناره‌ی دریا، شهری ییلاقی و تفریحی چه برای مردم ترکیه و چه برای توریستان خارجی محسوب می گردد. تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی، باعث شده سفر به کوش‌آداسی، هر موقع سال، جذابیت‌های خودش را برای توریستان و گردشگران و حتی خود ترک ها هم داشته باشد؛ ولی با تمام این‌ها، بهار این شهر با وجود گل‌های کاغذی رنگارنگ و دریای آرام و خیابان‌های گل‌کاری‌شده، چیز دیگری است. ما دراین مطلب بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی را دور هم جمع کرده‌ایم و به شما پیشنهاد می‌دهیم.

جزیره‌ی کبوتر

کمی آن طرف‌تر از بندر کوش‌ آداسی، یک راه ۳۵۰ متری شما را به «جزیره‌ی کبوتر» می‌رساند. این جزیره متعلق به سده‌ی ۱۳ میلادی و امپراتوری بیزانس یا روم شرقی است و قسمتی از باروی بندری‌شان بوده است. این جزیره بعدها به خانه‌ی دزدان دریایی تبدیل و باروی خارجی جزیره در سده‌ی نوزدهم میلادی به آن اضافه شده ‌است. ساحل کوش آداسی در جزیره‌ی کوبرتر استثنایی است. حتی رنگ آب آن هم در نوع خود بی‌نظیر است. رنگ دریا در جزیره‌ی کبوتر میان آبی و سبز که در نوسان است و تنها با نگاه کردن به آن به رویاهای باورنکردنی می‌روید.

جزیره‌ی کبوتر مکانی بسیار مناسب ساحل کوش آداسی برای پیاده‌روی کنار دریاست و یک کافه‌ی دل‌انگیز در آن وجود دارد که لذت ماندن در این‌جا را دوچندان می‌کند. پیشنهادمان این‌ است که غروب خورشید را از جزیره‌ی کبوتر به تماشا بنشینید.

جاهای دیدنی کوش آداسی که باید از نزدیک ببینید

پارک های آبی

کوش آداسی دارای سه پارک آبی بزرگ می باشد. پارک آدالند در 4 کیلومتری و آکوا فانتزی در 6 کیلومتری کوش آداسی قرار دارند و لانگ بیچ آکواریزورت در 5 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است که از دوتای دیگر کمی کوچکتر می‌باشد. پارکهای آبی آکوافانتزی و لانگ بیچ در واقع هتل هایی هستند که پارک آبی هم دارند اما آدالند فقط پارک آبی است. رفتن به پارک های آبی در سفر به کوش آداسی از واجبات است و حتما باید رفت و از دستش نداد. برای رفتن به پارک های آبی اتوبوس های خطی رایگان وجود دارد. لازم به ذکر است که در آدالند، نمایش دلفین ها هم وجود دارد. این پارک های آبی زیبا از ساعت 9 صبح تا 6 بعداز ظهر برای گردشگران باز می باشد.

جاهای دیدنی کوش آداسی که باید از نزدیک ببینید

پاموک کاله (پاموک قلعه)

پاموك كاله یا قصر پنبه ای یك مركز توریستی و گردشگری زیبا می باشد كه در استان دنیزلی ترکیه قرار دارد. پاموك كاله كه در فاصله 18 كیلومتری از دنیزلی و در نزدیکی بدروم و کوش آداسی قرار دارد و می توان از تاریخ جاده زمینی و زیبا به آنجا رفت.

جاهای دیدنی کوش آداسی که باید از نزدیک ببینید

منطقه‌ی بندر

بیش‌تر جاذبه‌های توریستی کوش آداسی در منطقه‌ی بندریش هستند. یکی از آن‌ها کاروانسرایی‌ست که به‌دست «مهمت پاشا» در ۱۶۱۸ ساخته شده است. در سمت جنوب غربی، هنوز می‌توان چندتایی از خانه‌های سنتی این منطقه را که پوششی نیمه چوبی دارند و متعلق به قرن نوزدهم هستند، دید.

دیوار شهر قدیمی، موسوم به دروازه‌ی جنوبی، هنوز به‌خوبی باقی مانده است. همین‌طور محوطه‌ی بازار که در همین منطقه قرار دارد پر از سوغاتی‌های ترکی است و درست از روبروی اسکله‌ی بندر شروع می‌شود.

جاهای دیدنی کوش آداسی که باید از نزدیک ببینید

شهر افسوس و خانه مریم

افسوس شهری است چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی که بین ازمیر و کوش‌آداسی در کناره رود مندرس کوچک و سواحل دریای اژه قرار گرفته است. تاریخچه افسوس به 5000 سال قبل از میلاد و مرکز زیارتی سیبل اول، آرتمیس و سپس مریم مقدس می باشد. قبل از رسیدن به افسوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرشان را این‌جا گذرانده‌اند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است. کوه‌های شمال افسوس، جایی است که می‌گویند اصحاب‌کهف در دامنه‌ی کوه در غاری نزدیک به دویست سال خوابیده بوده‌اند. در آثارباستانی باقی مانده این شهر، بنای قدیمی کتابخانه ای  دیده می شود که تقریبا در حدود سال ۱۲۵ میلادی بوسیله ژولیوس آکویلا سلسوس برای یادبود و خاطره پدرش ساخته شده است. روزانه هزاران گردشگر از طریق شهر سلجوق به این مکان می آیند.

جاهای دیدنی کوش آداسی که باید از نزدیک ببینید

میلتوس

میلتوس یکی از شهرهای بندری دوره‌ی هلنی در ۶۲ کیلومتری کوش آداسی است. این بندر تا دوره‌ی سلجوقیان و قرن چهاردهم فعال بوده است. این به معنی آن است که بقایای این شهر ترکیبی از دوره‌های مختلف تاریخی‌ست. بنای تئاتری باستانی با ۱۵ هزار نفر ظرفیت در این شهر، یک چشم‌انداز فوق‌العاده برای‌تان فراهم می‌کند. این تئاتر در دوره‌ی یونان باستان ساخته شده بود، اما توسط رومی‌ها دوباره بازسازی شد.

دقیقاً پشت تئاتر می‌توانید برج و باروهای بیزانسی و دروازه‌ی شرقی معبد «آپولو» را دید. کاروانسرای سلجوقی و حمام‌های باستانی از دیگر جاذبه‌های این شهر است.

جاهای دیدنی کوش آداسی که باید از نزدیک ببینید

دیدیما

از دیگر جاهای دیدنی کوش آداسی «دیدیما» است که در ۷۷ کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد. دیدما یک مرکز مذهبی‌ست که خانه‌ی دیدیمای و دومین معبد بزرگ جهان باستان است. معبد دیدما بعد از معبد «دلفی» مهم‌ترین معبد یونان باستان بوده است.

جاهای دیدنی کوش آداسی که باید از نزدیک ببینید

بازار های روز

در کوش آداسی چندین بازار محلی وجود دارد که روزهای سه شنبه و جمعه، بازار تره بار و چهارشنبه ها بازار لباس و پوشاک برقرار است. در سه شنبه بازار می توانید ماهی تازه و سبزیجات و میوه های فصلی تهیه کنید. در چهارشنبه بازار بیشتر می‌توان پوشاکی با تولید محلی با کیفیت و ارزان خریداری کرد. این بازار نزدیک ایستگاه مینی بوس در مرکز شهر است. همچنین می توانید تولیدات تقلبی از برندهای اصلی و گران را در اینجا پیدا کنید.

جاهای دیدنی کوش آداسی که باید از نزدیک ببینید

لوازم خانگی، لوازم آرایشی و کفش هم در این بازار یافت می شود. به جز این بازارها مراکز خرید دیگری از جمله مرکز خرید آتلتس، مرکز خرید کوش، مرکز خرید باروک و… هستند که می توان در آن اجناس مارک و با قیمت های مناسب پیدا کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید