بنر هدر

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

بهترین کارهایی که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد، چه هستند؟

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد

من دو ماه را در بزرگترین شهر ترکیه گذراندم و فهمیدم که تقریباً همه مطالب آنلاین نوشته شده، نظرات مسافران هستند، همه این مطالب راجع به سفرهای روزانه و جاذبه‌های گردشگری است و به ندرت راجع به فعالیت‌های شبانه توضیح داده شده است. وقتی با تور استانبول سفر می کنید حتما نیاز دارید تا شب های خود را نیز به بهترین شکل ممکن گذرانده و از آن لذت ببرید.

با این حال، استانبول شهری با ۱۵ میلیون جمعیت است، بنابراین اگر شما هم مثل من شغل آنلاین دارید و یا در سطح شهر کار می‌کنید، بعد از اتمام روز کاری، مطمئناً فعالیت‌هایی برای انجام دادن و مکان‌هایی برای دیدن وجود دارند:

رویدادهای ورزشی

دورهمی‌ها

چشمه‌های معدنی سنتی

جاذبه‌های گردشگری

و خیلی دیگر…

به کمک این مطالب جمع‌آوری شده، نه‌تنها می‌توانید با ۱۳ فعالیت شبانه هیجان‌انگیز آشنا شوید، بلکه می‌توانید از ساعات بازدید، قیمت‌ها، موقعیت‌ها و غیره اطلاع پیدا کنید. بنابراین می‌توانید یک عصر عالی را در این شهر پرجنب‌و‌جوش برنامه‌ریزی کنید.

برای تغییر برنامه خود آماده‌اید؟

زمان آن رسیده تا با این ۱۳ فعالیت عصرانه در استانبول آشنا شوید.

بهترین کارهایی که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد، چه هستند؟

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • بازدید از موزه Pera

هزینه: ۲۰ لیر / ۴ دلار، از ساعت ۶ تا ۱۰ شب، جمعه‌ها رایگان

موقعیت: محله Asmalı Mescit، مشروطیت. شماره: ۳۴۴۳۰ .۶۵ بی‌اوغلو / استانبول

ساعات باز بودن: ۷ شب سه‌شنبه تا شنبه، ۶ شب یک‌شنبه‌ها، ۶ شب و ۱۰ شب جمعه‌ها

موزه Pera در نزدیکی خیابان استقلال واقع شده است. این موزه تاحدودی یک موزه هنری است و حدس میزنم تاحدودی آزمایشی (تجربی) نیز باشد.

زمانی که از موزه در زمان دیگری غیر از زمان‌های گفته شده دیدن کردم، در طبقه پنجم نمایشگاهی از فنجان‌های قهوه، نقاشی‌های کلاسیک، زندگی کارگردان Sergey Parajanov و غیره برگزار شده بود. تقریباً هر چند ماه یک‌بار نمایشگاه تغییر می‌کند، بنابراین می‌توانید از نمایشگاه‌های متنوعی دیدن کنید.

موزه Pera یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در شب‌های استانبول از آن دیدن کنید. بازدید از موزه بعد از ۶ شب جمعه‌ها رایگان است و تا ۱۰ شب نیز باز است.

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • به تماشای بازی فوتبال بروید

تماشای بازی فوتبال در صدر کارهایی است که می‌خواهم قبل از ترک استانبول انجام دهم.

سه تیم برتر استانبول، بشیکتاش، فنرباغچه و گالاتاسارای هستند اما میلیون‌ها کلاب دیگر در شهر وجود دارند. از سه تیم گفته شده، احتمالاً بازی بشیکتاش راحت‌ترین بازی برای تماشا است، زیرا استادیوم آن‌ها در بی‌اوغلو، مرکز استانبول است. فنرباغچه در محله کادیکوی در بخش آسیایی شهر است، البته ارزش پیمودن این مسافت را دارد و گالاتاسارای در خارج از شهر است.

مسلماً، قیمت‌ها و زمان‌های بازی، بسیار متنوع هستند، بازی‌های این سه تیم بزرگ، بسیار گران هستند.

تهییه بلیت نیز کمی پیچیده است و باید از پیش انجام شود، اما این راهنما می‌تواند برای شروع به شما کمک کند.

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • به تماشای بازی بسکتبال بروید

همانند فوتبال، تیم‌های بسکتبال زیادی در استانبول وجود دارند.

من به نوعی به طور رندوم تحقیقاتی انجام دادم و به لیگ The Turkish Airlines Euro رسیدم. سه تیم در استانبول هستند. (Anadolu Efes Istanbul, Darussafaka Tekfan Istanbul و Fenerbahce Beko Istanbul) و وب‌سایت بسیار راحت و عالی راهنمایی می‌کند، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این‌جا شروع کنید.

برای بازی بعدی Anadolu Efes Istanbul، قیمت بلیت ۲۲.۵ لیر / ۴ دلار است.

  • از نمایش‌های طنز بدون متن لذت ببرید

هزینه: ۲۰ لیر / ۴ دلار

موقعیت: Yota Komedi Sahnesi

زمان: اولین و سومین جمعه هر ماه، ۸:۳۰ شب

دَن و من به نمایش The Clap رفتیم و کلی خندیدیم.

نیمه اول نمایش، کوتاه و مسخره‌بازی بود و نیمه دوم کمی طولانی‌تر بود. هر دو نیمه عالی بودند. محل اجرای نمایش دقیقاً در خیابان استقلال واقع شده است و شما به راحتی می‌توانید رأس ۸:۳۰ شب حضور پیدا کنید و بلیت تهییه کنید.

هم‌چنین می‌توانید با خود نوشیدنی بیاورید اما احیاناً اگر فراموش کردید، مغازه کوچکی پایین خیابان است که می‌توانید قبل از شروع نمایش، دلستر تهییه کنید.

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • از برج Galata بالا بروید

هزینه: ۳۵ لیر / ۶.۶۵ دلار

موقعیت: استانبول، خیابان Buyuk Hendek

ساعات بازدید: دکه بلیت‌فروشی ۸:۳۰ شب بسته می‌شود.

برج گالاتا در سال ۱۳۴۸ ساخته شده است و چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای را از شهر نشان می‌دهد.

بهترین زمان برای بازدید، هنگام غروب خورشید است. اما در این زمان، برج بسیار شلوغ است و انتظار می‌رود مجبور شوید در صف‌های طولانی منتظر بمانید. من در نزدیکی برج زندگی می‌کنم و می‌بینم که صف به طور مارپیچ به دور برج پیش می‌رود.

اگر نمی‌خواهید در صف‌های طویل منتظر بمانید، کمی بعد از غروب خورشید برای دیدن برج اقدام کنید. ممکن است صف‌ها کوتاه‌تر باشند.

بازدید از برج Galata بهترین فعالیت عصرانه در استانبول است، زیرا چشم‌انداز بی‌نظیری دارد، محله اطراف بسیار سرسبز است و مکانی عالی برای خریدهای دیروقت و صرف شام و نوشیدنی‌ بعد از بالا رفتن از برج است.

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • به نمایش Whirling Dervish بروید

هزینه: ۱۱۵ لیر / ۲۲ دلار

موقعیت: مرکز فرهنگی Hodjapasha

زمان: ۷ شب

من هنوز به نمایش Whirling Dervish نرفته‌ام، اما قصد دارم حتماً قبل از ترک استانبول به این نمایش بروم. این کار، یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید شب هنگام در سلطان‌احمد انجام دهید، زیرا Whirling Dervish در فهرست میراث انسانیت یونسکو به ثبت رسیده است.

نمایش ۷ شب است، اما روزها فرق می‌کند – جدول زمانی کنونی را بررسی کنید و از همین جا بلیت خود را تهییه کنید. محل اجرای این نمایش مرکز فرهنگی Hodjapasha است، حمام در قرن ۱۵ بازسازی شده در محله سلطان‌احمد، مدت زمان نمایش ۶۰ دقیقه است.

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • اجرا کنید یا فقط به تماشا بپردازید

هزینه: رایگان

موقعیت: Arsen Lupen Taksim

زمان: هر سه‌شنبه ساعت ۸:۳۰

Spoken Word Istanbul یک برنامه شبانه هفتگی است که اجراهای متنوعی از جمله خوانندگی، شعر، کمدی و بسیاری دیگر را در خود جای داده است.

وقتی ما به آن‌جا رفتیم، برنامه‌ها جامع و سرگرم‌کننده بودند. اگر می‌خواهید خودتان اجرا کنید، می‌توانید به محض رسیدن به محل ثبت‌نام کنید.

  • مهارت‌های خود را در شب Trivia بی‌آزمایید

هزینه: ۲۰ لیر

زمان: یکی از سه‌شنبه‌های هر ماه

Yabangee گروه و وب‌سایتی برای خارجی‌ها است که اگر در استانبول هستید، حتماً باید دنبال کنید.

این گروه صدها برنامه برگزار می‌کند که یکی از آن‌ها شب Trivia است که هر ماه برگزار می‌شود. من مطمئناً پیش‌قدم می‌‌شوم، زیرا عاشق Trivia هستم، اگر فرصت دارید، حتماً این تجربه را کسب کنید، زیرا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در استانبول انجام دهید.

اگر تیم ندارید، اصلاً ایرادی ندارد، دَن و من با هم حضور یافتیم و آن‌ها برای ما پارتنر پیدا کردند و یک گروه ۶ نفره تشکیل دادیم – تعریف از خود نباشد، در آخر سوم شدیم.

سوال‌های Trivia به هر دو زبان انگلیسی و ترکیه‌ای مطرح می‌شوند و جوایزی برای برندگان در نظر گرفته شده است. در صفحه فیسبوک Yabangee رویدادها را بررسی کنید و از زمان و مکان شب Trivia بعدی اطلاع حاصل کنید.

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • در بازار بزرگ استانبول بگردید

هزینه: رایگان

مکان: استانبول، Kalpakçılar Cd، شماره: ۳۴۱۲۶، ۲۲ فاتح، Beyazıl Mh.

بازار بزرگ یکی از بزرگترین جاذبه‌های توریستی استانبول است و پر است از کالاها و اجناس بی‌نظیر مانند لامپ‌های موزائیکی، فرش‌های فوق‌العاده، شال و روسری‌های رنگی و بسیاری دیگر.

بازار بزرگ تا ۷ شب باز است، بعد از دیدن تمامی مکان‌های توریستی محله، گشتن در بازار بزرگ یکی از بهترین کارهای شبانه در سلطان‌احمد است.

حتی اگر قبلاً از بازار بزرگ دیدن کرده‌اید، ارزش دارد تا برای بار دوم از آن دیدن کنید – با حدود ۴۰۰۰ مغازه، دیدن هر کدام از آن‌ها تجربه‌ای کاملاً متفاوت را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • از Boulderhane بالا بروید

مکان: استانبول، ۳۴۴۱۵، ۱.۴. Yamaç Sk، محله Emniyetevleri

تا ساعت ۱۰ شب باز است.

من تا به حال به باشگاه کوه‌نوردی The Boulderhane نرفته‌ام، اما خیلی دلم می‌خواهد که بروم، مخصوصاً به این دلیل که بزرگ‌ترین باشگاه صخره‌نوردی ترکیه است. صخره‌نوردی کمی ترسناک است، اما آن‌ها اتاق‌های کار، درس‌هایی مخصوص گروه‌های مبتدی و تمرینات انفرادی ارائه می‌دهند و به شما یاد می‌دهند که چگونه طناب را بگیرید (در کل کوه‌نوردی را یاد بگیرید).

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • در حمام ریلکس کنید

مردمان ترکیه حمام‌های خود را بسیار جدی می‌گیرند. حمام‌های زیادی سرتاسر شهر واقع شده‌اند. رِنج قیمت‌ها در بخش‌های توریستی مانند سلطان‌احمد در حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار و در چشمه‌های معدنی معمولی، ۱۰ تا ۲۰ دلار است.

اساساً، این حمام‌ها گرمابه‌های ترکیه‌ای هستند که در آن می‌نشینید، کمی عرق می‌کنید، شما را کیسه می‌کشند تا پوست مرده جدا شود. بسیاری از آن‌ها ماساژ و دیگر درمان‌ها را نیز ارائه می‌دهند، همه این‌ها به بودجه شما بستگی دارد.

نکته جالب این حمام‌ها این است که اکثر آن‌ها تا ۱۰ یا ۱۱ شب باز هستند، بنابراین مردم محلی می‌توانند بعد از کار به حمام بروند.

حمام Aga در نزدیکی آ‌پارتمان من در سال ۱۴۵۴ ساخته شده است و پکیج کاملی از اسکراب، حمام کف، ماساژ روغن و ماسک صورت را با قیمت ۱۸۰ لیر / ۳۴ دلار ارائه می‌دهد که عالی به نظر می‌رسد.

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • از موزه‌ هنرهای معاصر استانبول دیدن کنید

هزینه: ۶۰ لیر / ۱۱.۴۰ دلار

تا ساعت ۸ شب روزهای پنج‌شنبه باز است.

مکان: استانبول، بی‌اوغلو، شماره: ۳۴۴۳۰، ۹۹، جاده مشروطیت، محله Asmalı Mescit

بازدید از موزه هنرهای معاصر یکی از بهترین فعالیت‌های عصرانه در استانبول است، زیرا تا ساعت ۸ شب پنج‌شنبه‌ها باز است.

موقعیت اصلی آن طی چند سال گذشته دستخوش تغییراتی قرار گرفته است، بنابراین اکنون به طور موقت، نزدیک خیابان استقلال در محله بی‌اوغلو واقع شده است.

اگر از تماشای هنر در شب لذت می‌برید، این مکان را فراموش نکنید.

۱۳ کاری که می‌توان در شب‌های استانبول انجام داد
  • صنعت نوشیدنی ترکیه را امتحان کنید و یک شب به یادماندنی در شرکت نوشیدنی سازی بوسفر را تجربه کنید

موقعیت: بشیکتاش، شماره: 1D: 1A، ۳۴۳۴۹، Yıldız Posta Cd، şişli Istanbul، محله TR Gayrettepe

تا نیمه‌شب باز است.

من بی‌نهایت عاشق امتحان کردن صنعت نوشیدنی های هر جایی هستم که به آن سفر می‌کنم، بنابراین گشت‌و‌گذار در شرکت نوشیدنی سازی بسفر، یکی از کارهای شبانه مورد علاقه من در استانبول است.

من به همراه چندین نوشیدنی ساز استانبولی، نوشیدنی خوردم. با اختلاف یکی از کارهای مورد علاقه من است. مکان آن کمی پرت است اما مسلماً اتمسفر و آبجو ارزش این همه تلاش را دارد.

اگر می‌خواهید یک زندگی شبانه را در استانبول تجربه کنید، اما تا کله سحر بیدار ماندن کار شما نیست، شرکت نوشیدنی سازی بوسفر، یک مکان بی‌سروصدا است تا با خود خلوت کنید.

وقتی ما به آن‌جا رفتیم، ۸ تا از آبجوها بر روی میز قرار داشت که قیمت آن‌ها بین ۱۹ تا ۲۶ لیر / ۳.۵۰ تا ۵ لیر متغیر بود. اگر به صنعت نوشیدنی علاقه دارید، این یک مکان عالی است و هر شب از هفته که بخواهید، می‌توانید نوشیدنی متنوعی تجربه کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید