بنر هدر

جاذبه طبیعی و زیبای آبشار شورشورنه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آبشار شورشورنه نمین در استان اردبیل واقع است. در مسیر جاده زیبای آستارا به اردبیل و بعد از عبور از گردنه باصفای حیران، در 10 کیلومتری شمال شهرستان نمین، منطقه ای بسیار زیبا واقع شده که به عنبران محله معروف است و به دو قسمت سفلی و علیا تقسیم بندی می شود. آبشار شورشورنه در عنبران علیا و در بالای این منطقه واقع شده است و زیبایی فوق العاده ای دارد. آب این آبشار از صخره ای بلند سرازیر می شود و مابین صخره و آب آبشار نیز غاری است که می توان در آن استراحت کرد.

جاذبه طبیعی و زیبای آبشار شورشورنه

زیبایی و شکوه این آبشار از جاذبه های نمین ،  شما را به شگفتی وا می دارد. منطقه ایران رود(اینه رود) منطقه ای سرسبز با کوه های بلند و درختان پربار میوه است که در نوار مرزی ایران و آذربایجان واقع شده از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه می توان از گسنپیمی(در مسیر آبشار)، پامرگ، مردسقی و چشمه نیاز(نیاز حوتی) نیز نام برد که آبی بسیار گوارا دارد.

جاذبه طبیعی و زیبای آبشار شورشورنه

از آب‌های معدنی که اغلب مزین به زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی می‌باشند عبارت‌اند از: سردابه، قطورسویی، دودو، ایلاندو (که بر اثر زلزله ویران شده‌است)، مشه سویی، شابیل، قینرجه، ویلادره، خلخال سویی و… همچنین آبشارها و عوارض طبیعی دیدنی مانند آبشار شورشورنه عنبران، آبشار نره‌گر در روستای اسبوی خلخال، آبشار سردابه، دریاچه واقع در قله سلطان سبلان، روستای زیبای نمهیل و سواحل رود قزل اوزن، جاده فوق‌العاده زیبای خلخال به اسالم، مراتع وسیع دامنه سبلان و…

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید