بنر هدر

آبشار کلوگان تهران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبشار کلوگان از جاهای دیدنی تهران در شمیرانات می باشد که به زیبایی های تهران می افزاید.

آبشار کلوگان کجاست؟

آبشار کلوگان در شمیرانات تهران (روستای کلوگان) قرار دارد و یکی از بلندترین آبشارهای این شهر است. از طریق این آبشار می توان به قله های کلوگان، روستای امامه و مهرچال دسترسی پیدا کرد. آبشار کلوگان یک گزینه مناسب برای آن دسته از افرادی است که به تفریحات ورزشی مانند کوهنوردی علاقه مند هستند.

آبشار کلوگان تهراناین آبشار در بلندترین ارتفاعات تهران قرار گرفته به همین دلیل آب و هوایی خنک دارد و موقعیت مناسبی برای فرار از روزهای گرم تابستانی است. بهترین زمان سفر به این منطقه بکر و دیدنی فصل تابستان و بهار است، مخصوصا فصل بهار که مناظر طبیعی اطراف آبشار بسیار زیبا و دیدنی می شوند.
البته فصل پاییز هم زیبایی های خاص خودش را دارد و تماشای برگ ریزان درختان بسیار لذت بخش است، اما به شما توصیه می کنیم حتما لباس های گرم بپوشید. اگر هم از برف بازی در دل طبیعت لذت می برید این منطقه بهترین مکان برای برف بازی و تفریحات زمستانی است به شرطی که حتما تجهیزات لازم برای سفر زمستانی را به همراه داشته باشید.

آبشار کلوگان تهرانآبشار کلوگان در دره ای به همین نام واقع شده است و برای دسترسی به مسیر آن باید از روستای کلوگان عبور کنید، می توانید چند روزی را هم در همین روستای خوش آب و هوا سپری کنید. پس از طی کردن دشت های بسیار دیدنی به آبشار کلوگان خواهید رسید. اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید، باید بگوییم که هیچ امکاناتی نظیر سوپرمارکت، هتل و دیگر سرویس ها وجود ندارد و شما می توانید با به همراه آوردن تجهیزات کمپینگی چند روزی را در دل طبیعت سپری کنید. شما می توانید از روستاهای دیگری که در نزدیکی این آبشار واقع شده اند هم دیدن کنید، مانند روستای امامه که در ارتفاعات بالاتری از کلوگان قرار گرفته و اگر قصد رفتن به این روستا را داید باید مسیرهای سر بالایی را طی کنید.

آبشار کلوگان تهرانمسافت آبشار کلوگان تا روستای امامه از لحاظ زمانی، تقریبا 2 ساعت است که اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید به دلیل وجود دشت گل ها و دیگر جاذبه های طبیعی که در راه قرار گرفته اند، اصلا متوجه زمان طولانی اش نخواهید شد. روستای امامه جزء مناطق ییلاقی تهران است که آب و هوایی بی نظیر دارد. در این روستا جاذبه های طبیعی فراوانی نظیر قلعه مازیار که در زمان قاجار شکار گاه پادشاهان بوده است قرار دارد. مسیر پیمایشی روستای امامه و روستای کلوگان برای کوهنوردان بسیار لذت بخش تر است.

آبشار کلوگان تهران

آبشار کلوگان یکی از جاذبه های گردشگری تهران است که شما می توانید در تور تهران گردی از این مکان دیدن کنید.

آدرس آبشار کلوگان: تهران، منطقه شمیرانات، روستای کلوگان

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید