بنر هدر

اپرای دبی ، یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در امارات

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اپرای دبی یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در امارات متحده و از جاهای دیدنی دبی است که در منطقه‌ی داون تاون (down town) دبی قرار دارد. اپرای دبی در سال ۲۰۱۶  افتتاح شد و جایزه‌ی بهترین طراحی را در همین سال دریافت کرد. معماری شاهکار و خیره‌کننده‌ مجموعه در نوع خود می‌تواند جاذبه‌ای جداگانه باشد که ارزش دیدن را دارد. همین معماری بی‌نظیر اینجا را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل کرده است.

اپرای دبی ، یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در امارات

نخستین خانه اپرا در امارات متحده عربی محصور شده توسط برج خلیفه Burj Khalifa، مرکز خرید دبی، چشمه شناور دبی و برج های مسکونی است معماری منحصر به فرد ساختمان، شبیه یک کشتی سنتی عربی است که از قایق های سنتی dhow غواصان مروارید در امارات متحده عربی الهام گرفته شده است و مطمئنا چشم شما را جذب می کند.

اهمیت سالن اپرای دبی

سالن اپرای دبی، در حقیقت فرزند نیاز این شهر به مرکزی برای موسیقی و هنر است. به همین علت مسئولین این شهر، در پاسخ به این نیاز اجتماعی دست به کار شگفت آوری زدند. به گونه ای که یکی از بهترین سالن های اپرای جهان را با تمام امکانات به روز و مدرن سیستم های صوتی و تصویری و حتی فراتر از آن پی ریزی کردند. آنها با ساخت این مجموعه قصد آشناتر کردن مردم بومی و جذب توریست های بیشتر و لمس کردن هنر ناب موسیقی و رقص و آشنایی با هنر و موسیقی را در مقیاسی جهانی ساختند.

ساختمان و ساختار آن، با توجه به معماری اقلیم دبی ساخته شد. معمار و معماری این بنا ساخته ذهن آرشیتکت بنام جهان یعنی  جانوس روستوک است.

اپرای دبی ، یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در امارات

بخش های مختلف سالن اپرای دبی

سالن اپرای دبی بدون شک یکی از بی نظیرترین سازه های مدرن و درخشانی است که می تواند قدرت و ابهت دبی را به جهانیان نشان دهد. در این قسمت ما می خواهیم به بخش های مختلف این مجموعه هنری اشاره داشته باشیم که لازم است بدانید سالن اپرای دبی شامل سالن اصلی مسطح به مساحت ۲۰۰۰ متر، سالن پروسینیوم آرچ، سالن کنسرت های آکوستیک، اتاق تمرین هنرمندان، یک رستوران در پشت مجموعه و رو به برج خلیفه و در فضای باز و سالن کنفرانس با ظرفیت ۱۰۰۰ صندلی می باشد.

اپرای دبی ، یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در امارات

 تفریحات و برنامه های اپرای دبی

این سازه هنری غرق در ابهت و شکوه است و برنامه های هنری متنوع و سطح بالا در آن برگزار می شود، از جمله برنامه هایی که در سالن اپرای دبی برگزار می شود عبارت از تئاترهای متنوع، اپرا، ارکستر، کنسرت (راک، پاپ و جاز، عربی و بین المللی)، نمایش مد و فشن، اجراهای باله، موزیکال و تئاتر، خانوادگی و کمدی می باشد. لازم به ذکر است بگوییم تقریبا هر ماه برنامه های این سالن تغییر می کنند و برنامه های جدیدی جایگزین آن ها می شوند از همین رو نمی توان به طور مشخص درباره برنامه هایی که در این سالن باعظمت برگزار می شود صحبت کنیم.

اپرای دبی ، یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در امارات

اطلاعات بازدید از سالن اپرای دبی

توجه داشته باشید که برای بازدید از سالن اپرای دبی می بایست نکاتی را رعایت فرمایید که آنها به عبارت زیر هستند:

حتما هنگام برگزاری نمایش های مهم و مشهور از ۲ ساعت قبل وارد سالن شوید؛ اما برای نمایش های روزانه و غیر مشهور تنها کافی است ۳۰ دقیقه قبل از شروع برنامه وارد سالن شوید.

لازم به ذکر است که این مجموعه تفریحی هنری دارای پارکینگ است اما برای ورود به آن می بایست که هزینه مربوطه را پرداخت کنید.

حتما بلیط ورودی خودتان را اینترنتی تهیه کنید و آن را پرینت بگیرید.

اگر پس از شروع برنامه به سالن برسید به شما اجازه ورود داده نخواهد شد این قانون به خاطر آسایش دیگر حاضران در سالن می باشد.

توجه داشته باشید که تنها برای ۱۰ نفر امکان خرید آنلاین بلیط وجود دارد، درصورتی که برای افراد بیشتر خواستید بلیط تهیه کنید لازم است که حضوری با سالن اپرای دبی مراجعه نمایید.

هزینه ورود به سالن اپرای دبی

به منظور ورود به سالن اپرای دبی می توانید به دو صورت آنلاین و حضوری بلیط خودتان را تهیه نمایید. با توجه به طیف گسترده ای که از هرینه های مربوط به اجرا در سالن اپرای دبی وجود دارد به طور قطع نمی توان عددی را عنوان کرد و برای اطلاع از هزینه های اجرا می توانید به سایت مربوط به آن مراجعه نمایید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید