باغ وحش تورنتو ، بزرگ ترین باغ وحش کشور کانادا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باغ وحش بزرگ تورنتو با مجموعه‌­ای از چندین هزار حیوان واقع در رود قرمز در ۴۰ کیلومتری شمال شرفی مرکز شهر یکی از بهترین جاهای دیدنی تورنتو است. باغ وحش تورنتو توانسته است عنوان بزرگ ترین باغ وحش کشور کانادا را از آن خود کند و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری این کشور شود.

باغ وحش تورنتو ، بزرگ ترین باغ وحش کشور کانادا

یکی از جاذبه­‌های اصلی این باغ وحش مجموعه­‌ی پانداهاست که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد. این باغ وحش به چندین بخش تقسیم شده است که هر کدام از آنها یک بخش از کره‌ی زمین را نمایش می­‌دهد.

مناطق جغرافیایی باغ وحش تورنتو

مجموعه از نظر جغرافیایی به ۷ بخش متفاوت تقسیم می شود که هر بخش گیاهان و حیوانات مخصوص آن منطقه را نشان میدهد.

ایندومالایا: در ایندومالا حیوانات هندوستان و جنوب شرقی آسیا نمایش داده می شوند. دو سالن و ۴ محوطه فضای باز به این مناطق اختصاص داده شده است. در آن می توانید کرگدن هندی، گاو وحشی هندی، خوک خرطوم دراز مالایی، بوزینه دم کوتاه، اورانگوتان سوماترا، انواع اردک، خارپشت، ببرهای نایاب و ماهی ها را ببنید.

آفریقا: این بخش در سال ۱۹۹۸ گشایش یافت و بزرگترین نمایشگاه باغ وحشی در جهان است. در این بخش می توانید شیر سفید آفریقایی، گورخرها، بابون ها، بزکوهی سیاه، اسب آبی های رودخانه ای، کفتارهای خالدار و زرافه های ماسایی را ببینید.

کانادا: حوزه کانادایی در دره روژ قرار دارد. حیوانات در این منطقه همه بر روی میز زمین مجددا جمع می شوند. گونه های برجسته در این منطقه عبارتند از: گوزن شمالی، گاومیش کوهان دار آمریکایی، عقاب طاس، یوزپلنگ آمریکایی، سیاهگوش، راکون و خرس گریزلی.

آمریکا: این منطقه شامل حیوانات آمریکای شمالی و جنوبی می شود. حیوانات شامل چند گونه از میمون های جدید جهان است. غرفه آمریکا طیف گسترده ای از دوزیستان، خزندگان، ماهی ها و حشرات را نشان می دهد. بعضی از محبوب ترین ساکنان آن، شیرهای طلایی تامارین ، تنبل های لیندسی، کروکدیل آمریکایی، سگ های آبی، سمورهای رودخانه ای و هشت پای غول پیکر از اقیانوس آرام است. ویرانه های مایا شامل جگوار، کپیبارا، ماکائو، میمون های عنکبوتی و فلامینگو آمریکایی است.

باغ وحش تورنتو ، بزرگ ترین باغ وحش کشور کانادا

استرالیا:  حیوانات این قسمت شامل استرالیا و جزایر اطرافش می شود. از جمله آن ها می توان به حشرات چسبناک و گنده، خزندگان کوچک استرالیایی، کانگروی خاکستری غربی، کانگروی متوسط القامه گردن قرمز، وامبت بینی ‌مودار شمالی، طوطی کاکل سفید دم قرمز، کانگروی درختی و اژدهای کومودور اشاره کرد.

حیات وحش اوراسیا: اوراسیا قدیمی ترین بخش باغ وحش تورنتو می باشد و آخرین بار در سال ۲۰۱۴ بازسازی کاملی در آن انجام شده است. از جمله حیوانات آن پلنگ برفی، اسب پرزوالسکی، پانداهای قرمز و شترهای دوکوهان می باشند.

مسیر پیاده روی تندرا: در این بخش گوزن های شمالی، خرس های قطبی، جغدها برفی، گوزن های برفی، روباه های قطب شمال و گرگ های قطب شمال قابل مشاهده هستند.

منطقه کشف: قسمتی را مجهز به موارد آموزشی کرده اند که کودکان می توانند در آن چیزهای زیادی یاد بگیرند و با برخی حیوانات کاملا بی خطر بازی کنند.

باغ وحش تورنتو ، بزرگ ترین باغ وحش کشور کانادا

بازدید از باغ وحش

از آن جا که فضای باغ وحش تورنتو بسیار بزرگ است می توانید یک شب در هتل یا کمپ سرنگتی بوش اقامت کنید و حیوانات را تماشا کنید. اگر فصل زمستان برای بازدید از باغ وحش بروید ممکن است نتوانید برخی از حیوانات مورد علاقه خود را ببینید چرا که سرمای هوا آن ها را مجبور می کند به فضای بسته بروند. باغ وحش از ایستگاه مترو دور است و اگر می خواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تنها گزینه اتوبوس است. باغ وحش تورنتو حدود ۳۵ کیلومتری شمال شرق مرکز شهر تورنتو است در زیر می توانید محل دقیق قرار گرفتن آن را مشاهده کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید