برج‌های دو قلو پتروناس ، یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های مالزی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کوالالامپور با آب‌وهوای معتدل استوایی در تمام فصول سال، شهری جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود. این شهر ساختمان‌های زیادی با معماری متنوع و مدرن دارد و در آن می‌توانید نمادهایی از فرهنگ چینی، اسلامی و هندو در کنار هم ببینید. یکی از دیدنی‌های مالزی که به‌ نوعی نماد این کشور نیز محسوب می‌شود برج‌های دوقلو پتروناس(Petronas Twin Towers) کوالالامپور است.

برج‌های دو قلو پتروناس ، یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های مالزی

این برج‌ها با ارتفاع 452 متر، رتبه 13 در میان بلندترین برج‌های جهان را دارند در حالی که تا سال 2004 بلندترین برج دنیا شناخته می‌شد.

مسئولیت ساخت هر کدام از این دو برج بر عهده یک گروه بود. اوایل ماه آوریل سال 1994 مهندسان ژاپنی شروع به ساخت برج اول کردند و یک ماه بعد سازندگان کره‌ای برج دوم را آغاز کردند. جالب است بدانید که ساختن برج دوم چند ساعت زودتر از برج اول به پایان رسید. طبق برنامه این برج می‌بایست در طی 8 سال تکمیل شود که به درخواست دولت مالزی عملیات ساخت تسریع شد و کار ساخت این برج در پایان سال پنجم به اتمام رسید. همچنین روز افتتاح برج‌ها (28 اوت 1999) به عنوان روز ملی مالزی انتخاب شده است. در طراحی این برج‌ها از فرم‌های هندسی اسلامی مانند ستاره هشت پر استفاده شده است که نمادی از وحدت هستند.

برج‌های دو قلو پتروناس ، یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های مالزی

برج‌های دو قلو پتروناس از طریق یک مرکز خرید به نام سوریا در طبقات پایین و پلی در طبقات بالا بهم متصل هستند. مرکز خرید سوریا دارای ۵ طبقه است و شما می‌توانید هر روز از ساعت ده صبح تا ده شب به گشت و گذار در آن بروید، البته ما به علت گران بودن کالاهای آن خرید از اینجا را پیشنهاد نمی‌کنیم.
پلی که این دو برج را به یکدیگر متصل می‌کند با نام «پل آسمان» دارای ارتفاع ۱۷۵ متر، طول ۵۶ متر و وزنی بالغ بر ۴۵۰ تن است. این پل طبقات ۴۱ و ۴۲ برج‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند. این پل که در مراحل پایانی ساخت برج‌ها اضافه شد، به سازه اصلی متصل نیست و به راحتی به داخل و بیرون بنا حرکت می‌کند تا در برابر بادهای قوی آسیبی نبیند. پل آسمان نیز در نوع خود بلندترین پل دو طبقه در دنیا است. یکی دیگر از مزیت‌های آن این است که افراد می‌توانند در شرایط بحرانی مانند آتش سوزی از برج دیگر به آن یکی بروند و ساختمان را تخلیه کنند. با رفتن روی آن انتظار منظره‌ای بی‌نظیر پیش رویتان را داشته باشید.

برج‌های دو قلو پتروناس ، یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های مالزی

یکی از جذابیت‌های این برج‌ها وجود آکواریوم بزرگ و زیبایی در طبقه پایین است که با ایستادن پشت شیشه‌های آن می‌توانید از تماشای دنیای جانوارن آبزی، ماهی‌های غول پیکر و کوسه‌ها لذت ببرید. در برج‌های پتروناس فرصت گشت‌و‌گذار در فروشگاه‌های متنوع، سینماها و موزه‌ای دیدنی را خواهید داشت.
اگر قصد سفر به کوالالامپور را دارید پیشنهاد می کنیم روز و شب به تماشای این برج‌ها بروید و در آنها گشتی بزنید، نور پردازی این سازه در شب به جذابیتش افزوده است. برای رفتن به این برج‌ها حفاظت و تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده است و تنها کسانی که کارت‌های مخصوص دارند می‌توانند به طبقات بالا بروند. تا سال ۲۰۱۱ ورود به آن رایگان بود اما بعد از این سال با خرید بلیط می‌توانید به بازدید آن بروید.

برج‌های دوقلو پتروناس چشم‌اندازی فوق‌العاده در شب دارند و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های مالزی به شمار می‌روند. در سفر به مالزی بازدید شبانه از برج‌ها را از دست ندهید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید