بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر کیفیت سفرتان تاثیر زیادی دارد. بهترین زمان سفر به «آنتالیا» با توجه به عادت‌های هوایی هر فرد، متفاوت است. در این مطلب آنتالیا را در فصل‌های مختلف تعریف می‌کنیم تا دوستداران سفر به آنتالیا بهترین تجربه سفر به آنتالیا را داشته‌باشند. باما باشید تا بهترین زمان برای سفر به آنتالیا را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

آب و هوای آنتالیا چگونه است؟

از آنجایی که آنتالیا در نزدیکی بادهای شمالی سرد قرار دارد، آب و هوای آن مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی است. حدود ۳۰۰ روز از سال هوا آفتابی است، دمای دریا هیچ وقت زیر ۱۵ درجه نمی رود و در تابستان حدود ۲۸ درجه است. در ماه جولای و آگوست (تیر و مرداد) دمای هوا حتی به ۴۰ درجه سانتی گراد هم می رسد، معمولا در حدود ۳۰ درجه می باشد ولی رطوبت موجود در هوا باعث می شود که گرم تر به نظر بیاید. با این حال، نسیم خنک دریا و بادهای شمال شرقی تحمل گرمای تابستان را آسان تر می کند. معمولا گردشگران در تمام ایام سال به آنتالیا سفر می کنند چون آب و هوای ملایمی دارد.

سفر به آنتالیا در فصل  بهار

در بهار در حالی که بقیه بخش های اروپا همچنان درگیر باران هاو بادهای ناگهانی هستند در آنتالیا هوا کم کم در حال گرم شدن است و این باعث می شود که تبدیل به شهری ایده آل برای شروع زودهنگام سفرهای تابستانی شما شود.  تصور کنید که در سواحل این شهر در حال قدم زدن هستید، غذاهای محلی متنوع آن را می خورید، در سواحل آفتابی آن آفتاب می گیرید و در فستیوال های شاد و مختلفی که با گرم شدن هوا در گوشه و کنار آن برگزار می شود شرکت می کنید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

سفر به آنتالیا در فصل تابستان 

تابستان­‌های آنتالیا گرم و خشک و زمستان­‌های آن معتدل و بارانی است. آب و هوای آنتالیا در فصل تابستان از ماه تیر تا اواسط شهریور، گرم و مرطوب است. ماه مرداد را می‌توان گرم‌ترین ماه آنتالیا دانست. دما در این ماه به بالاترین حد خود یعنی ۳۸ درجه‌ی سانتی­‌گراد می‌رسد. کم‌ترین میزان دما در ماه ۳۲ درجه‌ی سانتی­‌گراد است. اگر در فصل تابستان و تعطیلات تابستانی در ساحل ناهموار آنتالیا قدم بزنید شلوغی ساحل را کاملا حس می‌کنید. اوج مسافرت به آنتالیا در این زمان از سال است. آفتاب درخشان و آبی آرام مدیترانه‌ای مطلوب تمام مسافران آنتالیاست. در این فصل می‌شود از مکان‌های تفریحی آنتالیا، لذت بسیار زیادی برد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

سفر به آنتالیا در فصل پاییز 

فصل پاییز درآنتالیا از ماه شهریور تا اواسط آذر است. از ماه مهر، دمای هوا به تدریج کاهش پیدا می‌کند. اما اگر آب‌تنی کردن در هوایی با یک نسیم پاییزی مطبوع را دوست دارید، می‌توانید در مهرماه به آنتالیا بروید. خرید در آنتالیا، در اوایلِ فصل پاییز انتخاب خوبی برای گشت‌وگذار در این شهر است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

سفر به آنتالیا در زمستان

اگر با سرما مشکل دارید زمستان را انتخاب نکنید. در این فصل بارش‌­های ناگهانی بسیار عادی است. زمستان آنتالیا از اواخر آذر تا اوایل اسفندماه است. در این ماه‌ها، آنتالیا هنوز آفتابی اما کمی سرد است. بالاترین میزان دما ۱۶ درجه‌ی سانتی‌­گراد و پایین­‌ترین میزان آن ۴ درجه‌ی سانتی­‌گراد است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

با تمام این حرف‌ها این شمایید که زمان مناسب سفرتان را انتخاب می‌کنید. بهترین زمان سفر به آنتالیا بسته به اولویت‌های توریست‌ها متفاوت است. عواملی مثل آب‌و‌هوا، تراکم گردشگران و … در انتخاب بهترین زمان سفر به آنتالیا تاثیر دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید