جاذبه هایی که در اوکراین نباید از دست داد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

چند سال قبل، اوکراین در بین مسافرانِ جهان چندان شناخته شده نبود. اما از حدود ده پانزده سال پیش این کشور به منظور گسترش صنعت توریسم سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داد. به ‌طوری‌ که طی سال‌های گذشته، بیش از یک و نیم میلیون توریست از سراسر جهان از اوکراین زیبا و تاریخی دیدن کردند. به همین دلیل، به فکر معرفی جاهای دیدنی اوکراین افتادیم.

شهر پوچایف

این شهر آرام و زیبا در غرب اوکراین واقع شده و بسیاری از مردم آن را شهری شفا بخش می دانند! مهم ترین جاذبه گردشگری این شهر Pochaiv Lavra، از بزرگترین کلیساهای اورتودوکس در این کشور است. بر اساس یکسری از نقل قول ها و کتب تاریخی، این کلیسای جامع در قرن ۱۳ میلادی توسط یکسری از روحانیون مسیحی تاسیس شده است. امروزه بسیاری از زائران مسیحی، به منظور پرسیدن سوالات شرعی بی پاسخ خود و یا به منظور شفا و التیام گرفتن، به این مکان مقدس سفر می کنند. کمی که از شهر دور شوید هم یک مکان مقدس دیگر به نام “بهار سنت آنا” (Spring of St. Anna) وجود دارد که دارای چشمه آبی با خواص درمانی است. همانطور که می بینید، شهر پوچایف نه تنها یک شهر دنج و زیباست، بلکه یک شهر مذهبی است که زائران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند.

لووف ، اروپائی‌ترین شهر در میان جاذبه های اوکراین

لووف یکی از دیدنی‌تری جاهای اوکراین به حساب می‌آید، بالاخص برای کسانی که عاشق سر در آوردن از فرهنگ کشورهای مختلف هستند و کلی وقت و حوصله برای غرق شدن در معماری دارند. معماری شهر لووف  سبک و سیاقی کاملا غربی دارد و بیشتر از سایر شهرها در اکراین یک شهر کاملا اروپائی به حساب می‌آید. این شهر قدیمی در زمره‌ی میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

جاذبه هایی که در اوکراین نباید از دست داد

لووفِ امروز بازسازی شده‌ی همان شهر بسیار قدیمیِ پر از رمز و راز است. جا به جا در این شهر کلیساهای قدیمی، قلعه‌های اسرار آمیز و موزه‌های دیدنی خودنمای می‌کنند. همچنین، اوکراینی‌های بسیاری از سراسر کشور برای تعطیلات به این شهر می‌آیند تا یک آخر هفته‌‌ی رویایی را در رستوران‌ها، کافه‌ها و زندگی شبانه‌ی مشهور این شهر بگذارنند. حتی اگر مدت اقامت شما در اوکراین خیلی طولانی نیست، باز هم حتما یک روز کامل را به بازدید از جاهای دیدنی لووف اختصاص دهید.

چورتکیف | Chortkiv

چورتکیف یک شهر کوچک و بسیار آرام است که مناظر حیرت انگیزی را می توان در آن مشاهده کرد. برای اولین بار از این شهر در نوشته های سال ۱۴۲۷ میلادی یاد شده است. حدود نیم قرن بعد، قلعه مشهور این شهر را ساختند که در حال حاضر تحت حفاظت ذخایر ملی ترنوپیل است. کلیسای سنت استانیسلاو (St. Stanislav) که توسط دومینیکن ها در سال ۱۶۱۰ ساخته شده، تالار بزرگ شهر، نیایشگاه های رنگارنگ قرن ۱۷ ام و دو ساختمان کنیسه از دیگر جاذبه های گردشگری مهم این شهر زیبا هستند.

جاذبه هایی که در اوکراین نباید از دست داد

چرنیوستی ، وین کوچک اوکراینی‌ها

معماری اتریشی-لهستانی این شهر زبانزد خاص و عام است، به طوری که این شهر به وین کوچک مشهور شده است. دانشگاه تاریخی چرنیوستی در قلب این شهر به عنوان یکی از میراث جهانی در سازمان یونسکو ثبت شده است و دور و اطراف آن را کافه‌هایی به سبک وینی پر کرده‌اند. مناطق سر سبز و پر دار و درخت اطراف این دانشگاه از محبوب‌ترین جاها برای قرارهای عاشقانه در اوکراین به حساب می‌آیند.

کسانی که عاشق معماری مدرن هستند هم با دیدن معماری داخلی بی‌نظیر موزه‌ی هنر این شهر به وجد خواهند آمد. در ضمن، مشهورترین نقاشی‌های دیواری را می‌توانید در این موزه تماشا کنید.

جاذبه هایی که در اوکراین نباید از دست داد

منطقه شنی اولشی | Oleshky Sands

یکی دیگر از جاذبه های  اوکراین، منطقه شنی اوشی است که به عنوان ساهارای اوکراین هم شناخته می شود. این جاذبه، منطقه وسیعی در جنوب شرق اوکراین را از شمال به جنوب اشغال می کند و ۳۰ کیلومتر از غرب به شرق گسترش می یابد. در اینجا شما یک دنیای شگفت انگیز از طبیعت دست نخورده منحصر به فرد پیدا خواهید کرد: تپه های شنی بی انتها، دامنه های شیب دار و به طرز عجیبی جنگل های در اطراف. صحرای اولشی جایی ظاهر شد که رودخانه Dnipro پیش از آن جریان داشت؛ این نتیجه فعالیت انسان است!

جاذبه هایی که در اوکراین نباید از دست داد

سینویر | Synevir

مروارید کوه های کارپات اروپا، دریاچه سینِویر است که حدودا ۱۰ هزار سال پیش در نتیجه جابجایی قدرتمند سنگ ها به وجود آمد. این دریاچه در ارتفاع ۹۸۹ متر از سطح دریا واقع شده است و در وسط آن یک جزیره کوچک چند متری وجود دارد که ویژگی محبوب سینویر است. همانطور که این جزیره شبیه چشم است، دریاچه سینِویر توسط مردم محلی «چشم دریا» نیز نامیده می شود.

جاذبه هایی که در اوکراین نباید از دست داد

پارک سوفی‌یوسکی یک گشت و گذار عاشقانه

در اوایل قرن نوزدهم استانیسلاو پوتوکی این پارک را به عنوان هدیه تولد برای همسر زیبایش، سوفیا، ساخت. این پارک از دیدنی‌ترین جاهای اوکراین به حساب می‌آید و به هیچ عنوان نباید از دستش بدهید. طراحی فضای این پارک نمونه‌ی بسیار دلربا از طراحی‌های باغ‌های اروپائی در قرن نوزده به شمار می‌رود.

در این پارک وسیع، انواع آبشارها، دریاچه‌ها، مجسمه‌ها، تپه‌های گل‌کاری شده، غارهای خاص و متمایز، آب‌نماهای دلپذیر و مسیرهای سنگی را پیدا می‌کنید و می‌توانید از یکی از بهترین جاهای دیدنی اوکراین لذت ببرید.

پارک الکساندریا در شهر تسرکوا، نزدیک اوکرین، نمونه‌ی جذاب دیگری از منظره‌سازی قرن هجدهم به حساب می‌آید .

جاذبه هایی که در اوکراین نباید از دست داد

ادسا مهد تئاتر و اپرا

یکی از بزرگترین و پرترددترین بندرهای اوکراین شهر ادسا است و از زیباترین جاهای دیدنی اوکراین به حساب می‌آید. این شهر از قدیم یکی از مهم‌ترین مراکز داد و ستد کالاهای تجاری به شمار می‌رفت، به همین سبب مراکز فرهنگی و تاریخی غنی در این شهر ساخته شده‌اند و به دقت از آن‌ها مراقبت می‌شود.

جاذبه هایی که در اوکراین نباید از دست داد

مثلا، یکی از زیباترین و مشهورترین ساختمان‌های تئاتر و اپرا در اروپا در مرکز این شهر قرار گرفته است. این بنا در قرن نوزدهم و توسط مشهورترین معماران اتریشی ساخته شد. هر شب مشهورترین نمایش‌های تئاتر، اپرا و باله در این ساختمان بر روی صحنه می‌روند و علاقمندان به هنر را به خود جلب می‌کنند.

جاذبه هایی که در اوکراین نباید از دست داد

شهر استری | Stryi

اگر به غرب اوکراین رفتید، استری شهر دیگریست که حتما باید ببینید. با توجه با شرایط تاریخی این شهر، جاذبه های زیادی در آن وجود ندارد. اینجا محلی دوست داشتنیست که صرف یک روز در آن خاطرات خوشی برایتان رقم خواهد زد. البته چند کلیسای کوچک و محلی در این شهر وجود دارند. این شهر را به عنوان پایتخت ملی گرایی اوکراین می شناسند، چرا که یک شخصیت تاریخی و رهبر سیاسی اوکراین به نام استپان باندرا، کودکی خود را در آن گذرانده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید