جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جاهای دیدنی صربستان بی‌شمارند. در صربستان می‌توانید به‌دنبال دیدن زیباترین‌ها باشید. این کشور پر از جاذبه‌های جادویی است. مکان های گردشگری صربستان چشم‌انتظار کشف شما هستند. جاذبه‌هایی که می‌توانید با آن‌ها سلفی بگیرید و به عنوان یادگاری یک سفرِ جذاب پیش خودتان نگه دارید. صربستان کشوری جادویی است. جاهای دیدنی صربستان بسیار زیادند و یکی از یکی زیباتر. پس از سفر به این کشور شاید باز‌هم دل‌تان بخواهد که به آن‌جا برگردید; ما در این مطلب 14 تا از جاهای دیدنی صربستان را برای‌تان ردیف کردایم تا در سفر خود حتما به جاهای گردشگری صربستان سر بزنید.

1- قلعه کالمگدان

اگر می خواهید سفرتان به صربستان را آغاز کنید چه جایی بهتر از پایتخت این کشور، یعنی بلگراد؟! بلگراد مشهورترین شهر صربستان است و بسیاری از جاذبه های معروف صربستان در این شهر قرار دارند. قلعه کالمگدان در پارکی سرسبز و زیبا و در کناره رود دانوب قرار گرفته است. این قلعه شاهد خوبی بر تاریخ پرفراز و نشیب این منطقه از بالکان است و موزه این قلعه نیز دیدنی های بسیاری دارد.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

2- کلیسای سنت ساوا

وقتی صحبت از معماری صربستان به میان می‌آید، نمی‌توان از کلیسای «سنت‌ساوا» گذشت. منظره‌ی این کلیسا بر تمام شهر احاطه دارد. این کلیسا در جایی ساخته شده که بقایای پیکرِ «ساوا»ی مقدس را آتش زدند. سنت‌ساوا دومین کلیسای بزرگ ارتدوکس جهان است. رفتن به سنت‌ساوا در میان جاهای دیدنی صربستان نوعی مرور تاریخ است.

ساوای مقدس مؤسس کلیسای ارتدوکسی صربستان در قرون وسطی و بنیان‌گذار اولین قانون کشور بود. وزیر اعظم عثمانی در سال ۱۵۹۵ بعد از حمله به بلگراد دستور داد بقایای پیکر سنت ساوا را آتش بزنند. این کار برای شکستن روحیه‌‌ی مردم این کشور بود. در بلگراد، از هر مسیری که بگذرید این کلیسای زیبا پیش چشمِ شماست و شکوه یک شهر رویایی را به رخ می‌کشد!

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

3- کلبه رود درینا

در وسط رود درینا کلبه ای قرار دارد که در سال های اخیر به لطف شبکه های مجازی شهرتی جهانی پیدا کرده است. احتمالا عکس های این کلبه را دیده اید که درست وسط رودخانه و بالای یک صخره کوچک ساخته شده است. این خانه که به کلبه رود درینا شهرت پیدا کرده بهترین تصویر از خلوت و آرامش در دل طبیعت است. این کلبه در سال ۱۹۶۹ و توسط شناگرانی ساخته شده که نیاز به فضای آرام و خلوت برای استراحت داشتند. امروزه اما این کلبه به یکی از جاذبه های معروف صربستان تبدیل شده است.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

4- صومعه‌ی استادِنیکا

نمی‌توان صومعه را از جاهای دیدنی صربستان جدا کرد. بسیاری از آن‌ها را می‌توان چه از نظر معنوی و چه معماری به خاطر سپرد. «استادِنیکا» بهترین صومعه‌ی این کشور است. کلیساهایی که با سنگ‌مرمر سفید ساخته شده‌اند شکوه و تاثیرگذاریِ بیشتری دارند. استادِنیکا هم یک معماری باشکوه دارد که برآمده از همین سنگ‌مرمرهای سفید است. در کنار این معماری باشکوه، این صومعه‌ی بسیار هم خاص هست. در این صومعه نقاشی‌های عجیب‌وغریب و پر از رنگ‌های خاص دیده می‌شود که شما را حسابی شگفت‌زده می‌کند. این‌جا می‌توانید یک تجربه‌ی متفاوت به دست بیاورید و یک یادگاری خوب به زندگی‌تان اضافه کنید.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

5- ساختمان شهرداری سوبوتیکا

صربستان بناها و ساختمان های قدیمی زیاد دارد، اما بدون شک ساختمان شهرداری سوبوتیکا منحصربفردترین آن هاست. ساختمان شهرداری یکی از بهترین نمونه های معماری هنر نو در صربستان است و در اوایل قرن ۲۰ ساخته شده است.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

6- دره‌ی درداپ

دره‌ی «درداپ» بیش از آن‌که یک دره باشد، یک رودخانه است. این‌جا هم بخش دیگری از جاهای دیدنی صربستان است که از دل طبیعت آن خود را به رُخ می‌کشد. دره‌ی درداپ را اغلب مرزی می‌دانند ساخته‌ی خدایان. این دره، از اجتماع چهار دره تشکیل شده است. به این دره‌ها گاه «دروازه‌ی آهنی» هم گفته می‌شود؛ چراکه ورودی جنوبی کوه‌های کارپات (Carpathian) هستند. رنگ آبی، رنگِ غالبِ تابلوی زیبای طبیعتِ درداپ است. دو کوه صخره‌ای اسرارآمیز در دو طرف این تنگه قرار دارد که شبیه به چهره‌ی دو انسان غمگین‌اند. درداپ پر از شگفتی است و هیجان زیادی در این دره‌ی زیبای صربستان، منتظر شما است.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

7- خیابان کنز میهایلوا

خیابان کنز میهایلوا معروف ترین خیابان بلگراد و به نوعی سمبل این شهر محسوب می شود. در این خیابان اکثر برندهای پوشاک شعبه دارند و همیشه شلوغ و پرهیاهوست. کافه ها و رستوران های مختلفی در این خیابان وجود دارند و موسیقی های زنده خیابانی هم فضای بسیار شاد و جالبی ایجاد می کنند.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

8- برج جمجمه

برج «جمجمه» در شهر «نیس» است. این برج در صربستان یک خاطره‌ی ملموس از کشتار حکومت دوره‌ی عثمانی است. ۹۵۲ جمجمه این برج را ساخته‌ بودند. تعداد این جمجمه‌ها امروز کمتر از ۶۰ عدد است. تماشای این برج به عنوان یکی از جاهای دیدنی صربستان لبخند به لب شما نمی‌آورد، اما به هر حال تاریخ معمولا کم‌تر آدم را شاد می‌کند!

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

9- کلیسای اوپلناک

کلیسای اوپلناک در شهر توپولا قرار دارد و محل دفن اعضای خاندان سلطنتی است. امروزه این کلیسا به دلیل معماری بسیار باشکوه و نقاشی های دیواری هنرمندانه اش به یکی از جاذبه های معروف صربستان تبدیل شده است.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

10- جاوولیا واروس

«جاوولیا واروس» مجموعه‌ای از ۱۰ سنگ با شکل‌های خاص است. این‌جا عجیب‌ترین جا در میان جاهای دیدنی صربستان است. به این‌جا «شهر شیطان» هم می‌گویند. بعضی از افسانه‌های محلی معتقدند که شهر شیطان از اشک کسانی به‌وجود آماده که به یک جادوگر خیانت کرده‌اند یا حضور شیطان را انکار کرده‌اند. برخی دیگر از این افسانه‌ها هم بر این باور هستند که این سنگ‌ها افرادی بوده‌اند که در یک جشن عروسی شرکت کرده‌اند و شیطان آن‌ها را تبدیل به سنگ کرده است هرچند این داستان‌های اسطوره‌ای از شیوه‌ی خلقت این مکان خیالی هستند، اما نمی‌توان انکار کرد که این مکان جایی است بی‌همتا. جایی شبیه جاوولیا واروس در کل قاره‌ی اروپا هم نیست، چه برسد به خودِ صربستان! پس در بازدید از جاهای دیدنی صربستان ، این‌جا را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

11- قلعه پترووارادین

این قلعه در کناره رود دانوب و در شهر مشهور نووی ساد قرار گرفته است و چشم انداز بی نظیری به شهر دارد. در فصل تابستان فستیوال معروف اگزیت در این قلعه برگزار می شود و جماعت بسیار زیادی در این منطقه جمع می شوند.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

12- کوسماژ

ناحیه ای که سابقا به یوگسلاوی متعلق بود مملو از یادبودها و ساختمان هایی است که پس از جنگ جهانی دوم ساخته شده اند. یادبود ۵ پر کوسماژ یکی از هنرمندانه ترین این سازه هاست که یادآور مشقت ها و فداکاری های مردم در جریان جنگ است.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

13- گامزیگراد

گامزیگراد یکی از شهرهای رم باستان است که در قرن سوم میلادی ساخته شده است. در این شهر ویرانه های فراوانی به جا مانده که یادآور شکوه و عظمت امپراتوری رم باستان هستند. این منطقه در بین ۲۰ جاذبه برتر صربستان رده بندی شده است.

جاهای دیدنی صربستان ، جاذبه هایی که بی شمارند

14- سارگان ایت

یکی دیگر از جاذبه های معروف صربستان را باز هم مدیون کارگردان مشهور، امیر کاستاریکا هستیم. این ایستگاه قطار کوچک در مسیری قرار گرفته که از بالا شبیه به عدد ۸ انگلیسی است و به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید