بنر هدر

جمعه بازار پارکینگ پروانه ، بازاری متفاوت در پایتخت

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جمعه بازار پارکینگ پروانه، يک مجموعه 3 طبقه بزرگ است که هر جمعه در پارکينگ پروانه واقع در چهار راه اسلامبول خيابان جمهوری برپا می شود؛ يعنی هر جمعه تعداد زيادی فروشنده اجناسشان را بر می دارند و با يک زير انداز به پارکينگ پروانه می روند و بساط می کنند و شب که شد بساطشان را بر ميدارند و در شلوغی تهران گم می شوند. در اينجا بيشتر لباس و چيزهای قديمی فروخته می شود و مخاطبانش آدم های هنری هستند.

جمعه بازار پارکینگ پروانه ، بازاری متفاوت در پایتخت

در هر طبقه از پارکینگ پروانه چه چیزهایی می‌بینیم؟

طبقه اول؛ عتیقه‌جات و آنتیک فروشی

اگر از آن دسته افرادی هستید که وسایل قدیمی، آنتیک و عتیقه شما را سر ذوق می‌آورد، این طبقه مناسب‌ترین مکان برای شماست. در طبقه اول، می‌توانید هر چیزی از وسایل قدیمی و آنتیک نو و دست دوم را که دوست دارید پیدا کنید.

چینی‌های گل‌ سرخی زیبا، چرخ خیاطی‌های بسیار قدیمی، گرامافون، صفحه‌های موسیقی، تابلوهای قدیمی، ظروف عتیقه و ارزشمند، زیورآلات، کتاب و… از جمله اجناسی هستند که قدم زدن و تماشای آن‌ها تجربه‌ای جذاب و متفاوت است. خاطره بازی و حس نوستالژی دوست داشتنی که در این طبقه از جمعه بازار برایتان زنده می‌شود، هیچگاه از خاطرتان پاک نمی‌شود.

جمعه بازار پارکینگ پروانه ، بازاری متفاوت در پایتخت

طبقه دوم؛ صنایع دستی و سنتی

طبقه دوم، مکانی دوست داشتنی برای طرفداران صنایع دستی و اجناس سنتی است. اگر در این طبقه بچرخید، تعداد زیادی از گردشگران خارجی را خواهید دید که به دنبال اجناس سنتی ایرانی هستند. هر آنچه از لباس‌های سنتی، محصولات چرمی، فیروزه، فرش‌، قالی و گلیم‌های دست‌باف و سایر صنایع دستی که می‌خواهید، در اینجا وجود دارد. می‌توانید اجناس مورد نظرتان را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در طبقه دوم جمعه بازار پروانه پیدا کرده و خریداری کنید.

جمعه بازار پارکینگ پروانه ، بازاری متفاوت در پایتخت

طبقه سوم؛ هر آنچه شما می‌خواهید

این طبقه از جمعه بازار پروانه ، محل عرضه همه چیزهای زیبا و رنگارنگ، از کیف، پوشاک و کفش تا وسایل تزیینی و دکوری و زیورآلات دست‌ساز است. همچنین بسیاری از افراد خوراکی‌های مختلفی را در غرفه‌های این طبقه به فروش می‌رسانند که بعضی از آن‌ها سوغات شهرهای مختلف ایران است. اگر به گل و گیاه و گلدان‌های مینیاتوری علاقه دارید، می‌توانید از غرفه‌های طبقه سوم خریداری کنید.

اجناس مختلف و متنوع این طبقه از جمعه بازار پارکینگ پروانه ، برای سلیقه‌های گوناگون مناسب است. بنابراین خیالتان راحت باشد که با هر سلیقه و علاقه‌ای به اینجا وارد شوید، دست خالی بیرون نخواهید رفت.

جمعه بازار پارکینگ پروانه ، بازاری متفاوت در پایتخت

امکانات رفاهی پارکینگ پروانه

جمعه بازار پروانه، در هر جمعه سال، پذیرای تعداد قابل توجهی از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی است. برای آن که بازدیدکنندگان، خریدی راحت و لذت‌بخش را تجربه کنند، امکانات رفاهی خوبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

در این پارکینگ یک رستوران کوچک وجود دارد که می‌توانید در صورت گرسنگی، انواع فلافل و سمبوسه‌های خوش‌طعم را در آنجا نوش جان کنید. همچنین غرفه‌هایی که آبمیوه، بستنی و فالوده عرضه می‌کنند، محل مناسبی برای چند دقیقه استراحت و خوردن یک خوراکی خوشمزه هستند.

در جمعه بازار پروانه، خدمات پزشکی و اورژانس نیز در نظر گرفته شده است تا در صورت احتیاج به پزشک و رفع مشکلات احتمالی، سریعا در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرند.

دانستنی‌های خرید از جمعه بازار پارکینگ پروانه

برای خرید و بازدید از این بازار دوست داشتنی و زیبای تهران، می‌توانید هر هفته در روزهای جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر به جمعه بازار پروانه بروید.

در هنگام خرید اجناس عتیقه، آنتیک و خصوصا دست دوم، حتما از سلامت وسیله اطمینان پیدا کنید.

بسیاری از غرفه‌های این بازار، محل درآمد افراد تازه‌کار، مهاجرانی که برای کار از شهرهای دیگر به پایتخت آمده‌اند و تولیدکنندگان ایرانی است. خرید و حمایت شما از این افراد، می‌تواند به کسب و کارهای کوچک رونق ببخشد و باعث پیشرفت آن‌ها شود.

فراموش نکنید اگر در ساعات شلوغی جمعه بازار پروانه به آنجا می‌روید، مراقب کودکان خود باشید و تا جایی  که امکان دارد، از کارت‌های اعتباری به جای پول نقد برای پرداخت هزینه خریدهایتان استفاده کنید.

آدرس : تهران – چهارراه اسلامبول – خیابان جمهوری – پشت کوچه برلن – پارکینگ پروانه

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید