دره جنگلی ایردموسی ، دره‌ای شگفت‌انگیز و زیبا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از جاذبه های دیدنی که در سفر به استان اردبیل پیشنهاد می‌کنیم به تماشایش بروید دره جنگل ایرد موسی سرعین نام دارد. دره‌ای شگفت‌انگیز به فاصله 14 کیلومتری غرب اردبیل که در روستایی به همین نام قرار گرفته است. منطقه‌ای خوش آب و هوا که سفر به آن در فصل بهار و تابستان، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای هر گردشگری باشد.این روستا در مسیر جاده اردبیل ارجستان دومین محور مواصلاتی اردبیل سرعین واقع شده است که در فصل تابستان پذیرای تعداد زیادی از گردشگران شهر سرعین می‌باشد.

دره جنگلی ایردموسی ، دره‌ای شگفت‌انگیز و زیبا

دره جنگلی زیبا و دیدنی ایردموسی که از نزدیکی های سرعین شروع شده و تا روستای نوران کشیده شده با چشم اندازی بسیار زیبا، نهرها و چشمه سارها، چمنزارهای انبوه، باغات میوه، قابلیت ویژه ای جهت گردشگری و استراحت و تفریح دارد، این محیط یکی از کانونهای مورد علاقه و استفاده سرعین و گردشگران سایر نقاط و دوستداران طبیعت می باشد.

این دره جنگلی زیبا با بهاری سرسبز و با طراوت، تابستانی خنک با سایه های درختان بلند و پائیز الوان و زمستانی پوشیده از برف تابلوی بدیعی از چهره فصول مختلف را به نمایش می گذارد.

جاهای دیدنی سرعین ، از گرمای جوشان زمین تا سرمای آسمان

طبق گفته های اهالی مسن در ایردموسی این منطقه در چهل پنجاه سال قبل پر از درختان بید و چنار و درختچه های گوجه سبز بوده و حتی حیواناتی مثل مارال فراوان دیده می شدند و در ایردموسی محلی بنام مارالی وجود دارد که شاخ های گوزن هم در بین درختان پیدا میشد دال بر صحت این گفته ها و وجود جنگلی انبوه در منطقه بوده که به دلایلی از جمله سهل انگاری و استفاده از هیزم در سالهای قبل بعنوان منبع سوخت و گرمایش اهالی و کم بودن مقدار نزولات آسمانی در سالهای اخیر هم در تسریع این کاهش تعداد و انبوهی درختان و درخچه ها مؤثر بوده که امید است با همکاری مسئولین جهاد و محیط زیست استان و اهالی منطقه دوباره این جاذبه طبیعی خدادادی و استفاده بیشتر از منافع اکو توریسمی که بدنبال خود خواهد داشت را با درخت کاری و حفاظت از طبیعت موجود ، منطقه و این دره جنگلی زیبا را به شکل و زیبایی گذشته برگردانده و جبران مافات نمایید.

دره جنگلی ایردموسی ، دره‌ای شگفت‌انگیز و زیبا

در کنار نظاره این دره تماشایی برای آشنایی با دیگر جاذبه های سرعین سری هم به آبگرم های سرعین بزنید که از خواص درمانی بالایی برخوردار است، طوری که افراد بسیاری برای درمان بیماری‌هایی نظیر پوستی، مفصلی، رماتیسم و غیره به این شهر سفر می‌کنند تا تنی به آب چشمه‌هایی جوشان  بزنند که از دل زمین می‌جوشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید