بنر هدر

راهنمای سفر به آلمان + (هزینه، آب و هوا و …)

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آلمان کشوری است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از آنجا‌ که آلمان در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی کشوری ارزان است، با داشتن اطلاعاتی کافی می‌توانید از همه‌ی شهر‌ها و مکان‌های دیدنی آن بازدید کنید. در ادامه باما همراه شوید تا اطلاعاتی جامع در خصوص سفر به این کشور بدست آورید.

آب و هوای آلمان و بهترین زمان سفر

کشور آلمان در مجموع آب و هوایی معتدل، تابستان هایی گرم و زمستان های برفی و سرد دارد اما از از آنجا که کشوری چهارفصل است، در هر زمانی که بخواهید می توانید به آن سفر کنید. بهترین هوا را فصل بهار دارد که یکی از جشن های مشهور آلمان هم در همین فصل برگزار می شود. به طور کلی هر چه هوا گرم تر شود، قیمت پروازها و هتل ها هم بیشتر می شود و بهترین فرصت استفاده از هزینه های کم، زمستان است که گردشگر چندانی ندارد.

راهنمای سفر به آلمان + (هزینه، آب و هوا و ...)

فصل پاییز دیگر زمان مناسبی است که می توانید برای سفر به آلمان نیز انتخاب کنید. آب ‌و ‌هوا کم کم رو به خنکی می‌رود و به دنبال آن، قیمت هتل‌ها و پروازها کاهش پیدا می‌کند. مناظر طبیعی بسیار زیبا می‌شوند و با هزاران رنگ پاییزی، چشم هر بیننده‌ ای را خیره می‌کنند. ماه سپتامبر و اوایل اکتبر زمان خوبی برای سفر در پاییز است.

هتل و هاستل

هزینه‌ی هتل و هاستل در مقایسه با کشور‌های اروپایی همسایه‌ی آن بسیار کم‌تر است. هزینه‌ی اتاق خوابگاهی بین ۱۰ تا ۳۰ یورو برای هر شب اقامت است و برای اتاق خصوصی نزدیک به ۵۰ یورو باید پرداخت کنید. هزینه‌ی هتل‌های ارزان‌قیمت نیز از همین مقدار شروع می‌شود.

راهنمای سفر به آلمان + (هزینه، آب و هوا و ...)

هزینه اقامت در شهر آلمان

به منظور اقامت در شهرهای آلمان باید میزان بودجه ای که می خواهید در نظر داشته باشید را مشخص کنید و بعد از آن تصمیم بگیرید که در هتل یا هاستل می خواهید اقامت داشته باشید. در شهرهای آلمان گزینه های متنوعی برای اقامت شما وجود دارد و به طور کلی نیازی به نگرانی نیست. حتی شما می توانید از سرویس های کوچ سرفینگ هم برای اقامتتان در این کشور نیز استفاده کنید و دیگر هزینه مربوط به اقامت را از سفرتا حذف کنید.

راهنمای سفر به آلمان + (هزینه، آب و هوا و ...)

غذا

غذا در آلمان بسیار ارزان است. شما می‌توانید با پرداخت ۲ تا ۴ یورو از دست‌فروشان غذا تهیه کنید (سوسیس پخته و سوسیس خام و پر از ادویه). ساندویچ‌های از قبل آماده شده ۵ یورو هستند و برای فست فود باید نزدیک به ۷ یورو پرداخت کنید. تنها با پرداخت ۵ یورو می‌تونید غذا‌های ترکی، خاورمیانه‌ای و آسیایی تهیه کنید. اگر بخواهید خودتان غذا درست کنید، هزینه‌ی مواد اولیه برای یک هفته بین ۳۵ تا ۶۵ یورو می‌شود.

راهنمای سفر به آلمان + (هزینه، آب و هوا و ...)

غذاهای محبوب آلمانی

Kasespatzle: این نودل های تخم مرغی و نرم در واقع پاستای آلمانی ها است. Spätzle اکنون در جنوب آلمان سوابایایی شناخته می شود. البته مبدا اصلی این غذا مشخص نیست و انواع مختلفی از آن در کشورهای مجاوری هم یافت می شود.

Rote grutze: غذایی محبوب در شمال آلمان و در واقع نوعی پودینگ با میوه های قرمز رنگ است. در این پودینگ از انگورهای قرمز و مشکلی استفاده می شود. این انگور ها را در آب خود می پزند و کمی نشاسته ذرت روی آن را می پوشانند و آن را ضخیم تر می کنند.

Eintopfام این خورشت سنتی آلمانی به معنی «یک دیگ» است. این نام با توجه به شیوه پختن این غذا انتخاب شده و ربطی به مواد اولیه آن ندارد.

Brezel: غذایی نرم و سبک هستند و بیشتر به عنوان یک غذای جانبی مصرف می شوند. این غذای اسنک مانند را تقریباً‌ از تمام نان فروشی ها در آلمان می توانید تهیه کنید و به شکل ساده، کره‌ای، با تکه های گوشت و با تکه های پنیر فروخته می شود.

حمل و نقل

قطار‌های تندرو در آلمان گران هستند. برای سفر از برلین به مونیخ با این قطار‌ها باید ۱۸۰ یورو پرداخت کنید. هزینه‌ی اکثر قطار‌های درون شهریِ درجه دو بین ۴۰ تا ۷۰ یورو است. استفاده از قطار‌های محلی یا اتوبوس‌های شبانه ارزان‌تر خواهد بود. هزینه‌ی سیستم حمل و نقل شهری بین ۱ تا ۳ یورو برای هر بلیت یک‌نفره است.

راهنمای سفر به آلمان + (هزینه، آب و هوا و ...)

از تور‌های رایگان استفاده کنید

شهر‌های بزرگ آلمان تور‌های رایگان برای بازدید از مناظر دارند. این تور‌ها راه خوبی برای دیدن شهر و آشنایی با تاریخ آن است.

قطار را از پیش رزرو کنید

قطار در آلمان گران است، اما اگر بلیت خود را یک هفته زود‌تر رزرو کنید، می‌توانید از ۴۰ یا ۵۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوید.

برای رفتن به شهر‌های مختلف از راید‌شر (عبور و مرور با استفاده از خودرو‌های عبوری) استفاده کنید.

اگر برنامه‌یتان قابل تغییر است، برای سفر میان شهر‌ها و حتی کشور‌ها می‌توانید از رایدشر استفاده کرده و با محلی‌ها سفر کنید. رانندگان همه مورد تأیید هستند و سفری بسیار ایمن خواهد بود. (از آن‌جایی‌ که رانندگان زمان خاصی را برای رسیدن به مقصد تعیین نمی‌کنند، بهتر است برای استفاده از این سرویس برنامه‌ی سفرتان قابل تغییر باشد).

مراکز خرید در شهرهای آلمان

پاساژ اروپا | Europa Passage

آدرس: Paulstraße ۱۲، ۲۰۰۹۵ Hamburg، Germany

مرکز خرید برلین | Mall of Berlin

آدرس:Leipziger Pl. ۱۲، ۱۰۱۱۷ Berlin، Germany

گالری کی او | KO gallery

آدرس:Konigsallee ۶۰E

مرکز خرید اسکای لاین | Skyline Plaza

آدرس:Europa-Allee ۶

خیابان | Schadowstrasse

آدرس: خیابان Schadowstrasse

مرکز خرید (Five Courts) | Funf Hofe

آدرس:Theatinerstraße ۸، ۸۰۳۳۳ München، Germany

راهنمای سفر به آلمان + (هزینه، آب و هوا و ...)

در برلین گردش کنید

پایتخت آلمان، شهری با موزه‌های زیبا، تاریخ غنی و بهترین تفریحات شبانه در اروپا است. از موزه‌ها تا هنر و از موسیقی تا غذای ارزان، همه و همه به جذابیت‌های این شهر می‌افزایند. برلین شهری شگفت‌انگیز است و یکی از ارزان‌ترین پایتخت‌های اروپا محسوب می‌شود.

راهنمای سفر به آلمان + (هزینه، آب و هوا و ...)

بایدها و نبایدها در سفر به آلمان

کمی زبان آلمانی یاد بگیرید. دانستن چند کلمه ی ساده هم می تواند حسابی کارتان را در این شهر راه بیاندازد.

همیشه پول نقد همراه داشته باشید. بیشتر فروشگاه ها و رستوران ها، کارت اعتباری قبول نمی کنند.

انعام دادن تا ۱۰ درصد مبلغ سفارش در رستوران ها و کافه ها مرسوم است.

در مواقع اورژانسی می توانید با شماره ھای فوری استاندارد اروپا، ١١٢ تماس بگیرید.

در هامبورگ روزهای یکشنبه به روز ساکت معروف اند و ایجاد هرگونه سر و صدای آزار دهنده ای در این روز برایتان عواقب جدی خواهد داشت.

راهنمای سفر به آلمان + (هزینه، آب و هوا و ...)

هزینه سفر به آلمان

یکی دیگر از شرایط سفر به آلمان ، مربوط به پرداخت هزینه‎ها‎ می‎باشد. مسافرین جهت اخذ ویزای موظفند تا هزینه‎ها‎ی تعیین شده را پرداخت نمایند. هزینه‎ها‎ی ویزای آلمان بسته به نوع ویزا مشخص می‎شود.

در سفر به آلمان از طریق قطار هزینه بسیار بالا است، اما گاهی برای سفرها تخفیفات ویژه‎ای در نظر گرفته می‎شود. سفر به آلمان از طریق خطوط هوایی بسیار مقرون به صرفه می‎باشد. توریست‎ها‎ از این کشور می‎توانند به سایر کشورهای اروپایی نیز سفر کنند. علاوه بر خطوط زمینی و هوایی، می‎توان از طریق راه دریایی نیز به کشور آلمان وارد شد. این امر از طریق جزایر اسکاندیناوی صورت می‎گیرد.

بطور کلی شرایط سفر به آلمان، نیازمند کسب تجربه و آگاهی کامل از راه‎ها‎ و همچنین اصول و سیاست‎ها‎ی اتخاذ شده توسط این کشورها می‎باشد.

شرایط سفر به آلمان

شرایط سفر به آلمان نیز همچون سایر کشور بوده و نیازمند طی نمودن مراحل و اخذ ویزا دارد. اگر چه شرایط سفر به آلمان از سال 1985 برای کشورهای اروپایی با ویزای رایگان صورت می‎گیرد اما این امر برای کشوری چون ایران صدق نمی کند. در نتیجه شرایط سفر به آلمان ایجاب می‎کند که توریست‎ها‎ با طی نمودن روادید و مراحلی بخصوصی وارد این کشور شوند.

ویزای کشور آلمان به توریست‎ها‎ اجازه می‎دهد تا برای مدت زمان 90 روز (معادل 3 ماه)، در این کشور اقامت گزینند. همچنین گردشگران در این مدت مجاز به در اختیار گرفتن یک شغل (به استثنای مشاغل هنری) نیز هستند. در شرایط سفر به آلمان گفته می‎شود که ویزاهای دریافتی به انواع مختلفی طبقه بندی می‎شوند و توریست‎ها‎ بسته به هدف سفر، نوع ویزای خود را مشخص می‎کنند. بر این اساس انواع ویزای کشور آلمان عبارتند از: ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزا کسب و کار، ویزای ترانزیت و ویزای کار.

یکی دیگر از شرایط سفر به آلمان ، اینکه مسافران پس از ورود به این کشور موظفند تا پاسپورت خود را به منظور امور بیمه سلامت به سفارت این کشور تحویل دهد.

در شرایط سفر به آلمان گفته می‎شود سفر به این کشور بسیار آسانتر از سایر کشورهاست چرا که آلمان هیچ کنترلی برای مرزهای زمینی در نظر نگرفته است. با این وجود برای مرزهای اتریش ـ بایرن و جمهوری چک ـ بایرن سیاست‎ها‎ی امنیتی را اتخاذ نموده است.

برای سفر به کشور آلمان می‎توان از راه زمینی و یا هوایی وارد این کشور شد. برای راه‎ها‎ی زمینی راه‎ها‎ی زیادی برای این کشو وجود دارد. سفر با دو وسیله حمل نقل، اتوبوس و قطار امکانپذیر می‎باشد. فرودگاه‎ها‎یی که کشور آلمان برای مسافران در نظر گرفته‎اند شامل فرودگاه‎ها‎ی فرانکفورت (FRA)، مونیخ (MUC) و دوسلدورف (DUS) است. در شهرهای برلین، کلن، ‎ها‎مبورگ و اشتوتگارت نیز پروازهای بین المللی برای ورود تروریست‎ها‎ در نظر گرفته شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید