بنر هدر

سفر به قطر ، راهنمای کامل سفر به قطر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

قطر کشوری عربی در جنوب خلیج فارس و در شرق شبه جزیره عربستان است که به دلیل در آمدهایی که از فروش نفت و گاز بدست آورده، به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه تبدیل شده است. چند سالی است که این کشور به یک کلان کشور تبدیل شده است و گردشگران زیادی را میزبان است بطوریکه از لحاظ گردشگری هم در آمد خوبی دارد. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری لازم است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو ما در راهنمای سفر به قطر قصد داریم، تا اطلاعات مورد نیاز برای سفر به کشور عربی را در اختیارتان بگذاریم؛ با ما در سفر به قطر همراه باشید.

سفر به قطر ، راهنمای کامل سفر به قطر

چرا به قطر برویم؟

قطر کشوری است که رشد اقتصادی سریع دارد و دوحه، پایتخت و شهر اصلی آن، هر ماه به شکلی تعجب‌آوری تغییر می‌کند. هتل‌های لوکس، استراحتگاه‌های عالی، رستوران‌های بین‌المللی و با‌کیفیت، مراکز تجاری و ساختمان‌هایی با معماری غیر معمول به‌طور مداوم در حال شکل‌گیری هستند.

ورزش، خدمات فرهنگی و فعالیت‌های تفریحی و فراغتی جزو حوزه‌هایی هستند که بیش‌ترین تغییر را به خود می‌بینند. قطر قرار است برای اولین بار در تاریخ و به‌عنوان اولین کشور در خاورمیانه، جام‌جهانی فوتبال را در سال ۲۰۲۲ میزبانی می‌کند. با وجود تمامی این تحولات آینده‌گرایانه، تلاش زیادی برای حفظ ارتباط با سنت‌ها و گذشته نیز وجود دارد و در کنار مدرنیته‌ی بسیار فراگیر، هنوز هم شانس خرید از بازارهای قدیمی و شلوغ، گشت‌و‌گذار در مکان‌های تاریخی جذاب و شرکت در رقابت‌های برتر سوارکاری وجود دارد.

سفر به قطر ، راهنمای کامل سفر به قطر

چه زمانی به قطر برویم؟

خورشید در قطر همیشه درخشان و گرم است، بنابراین بهترین زمان برای سفر به قطر ماه‌های آبان تا اسفند است. یعنی درست وقتی که دمای هوا حدود ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد و رطوبت هوا پایین است و بارش باران به ندرت رخ می‌دهد. به یاد داشته باشید احتمال وقوع طوفان‌های شن در فصل بهار بیش‌تر می‌شود، پس حتما اگر در این فصل عازم قطر هستید، احتیاط کنید. ماه‌های تابستان بسیار گرم و دمای هوا گاهی تا ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم بالا می‌رود و رطوبت ۸۰ درصدی هوا شرایط را بسیار دشوار‌تر خواهد کرد، اما تهویه‌ی خوب مکان‌های عمومی این موضوع را تا حدی قابل تحمل می‌کند. در طول روزهای ماه رمضان، عید فطر و عید قربان کسب‌و‌کارها ساعت کاری خود را کاهش می‌دهند یا به کل مغازه‌ها را می‌بندند.

آداب و رسوم و سنت مردم قطر

مذهب مردم قطر اسلام است و بیشتر آنها سنی هستند. وقتی به این کشور سفر می کنید باید حواستان باشد که پا در یک کشور مسلمان گذاشته اید و در نتیجه کاری را انجام ندهید که با هنجارها و آداب آنها مغایر باشد. خانم ها باید طوری لباس بپوشند که دست و پاهایشان کاملا پوشیده باشد. اگر قصد سفر به قطر در ماه رمضان را دارید باید بدانید که خوردن و آشامیدن در این ماه از طلوع تا غروب خورشید در خیابان ها، ممنوع است.

نکاتی که در راهنمای سفر به قطر باید بدانید

گذرنامه: شهروندان در هنگام رسیدن به فرودگاه نیاز به ارائه‌ی ویزا دارند. هزینه‌ی ویزا تقریبا ۲۳۰ هزار تومان است و مدت اعتبار ویزا ۳۰ روز است.

سفر به قطر ، راهنمای کامل سفر به قطر

پول: واحد پول رایج قطر ریال است و هر دلار آمریکا برابر با ۴ ریال قطر ارزش دارد. دستگاه‌های خود‌پرداز به تعداد زیاد وجود دارند. پول‌های خرد معمولا به ندرت استفاده می‌شوند. معمولا در مغازه‌های کوچک و بازار‌های محلی امکان استفاده از کارت وجود ندارد.

انعام دادن: نیاز به انعام دادن نیست. با این حال معمولا مقداری بیش‌تر از مبلغ لازم پرداخت می‌شود. معمولا وقت سوار شدن به تاکسی یا در کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها، مبلغ پرداختی را ۵ تا ۱۰ ریال افزایش می‌دهند.

زبان: زبان عربی زبان اصلی و متداول کشور است، اما زبان انگلیسی نیز به‌طور معمول استفاده می‌شود.

مراکز خرید در کشور قطر

مرکز خرید Villaggio

شماره تلفن: ۰۰۹۷۴۴۴۱۳۵۲۲۲

وب سایت:villaggioqatar.com

آدرس: قطر – دوحه Aspire Park Rd، Doha، Qatar

مرکز خرید سیتی سنتر دوحه | City Centre Mall

شماره تلفن: ۰۹۷۴۴۴۹۳۳۳۵۵

وب سایت:www.citycenterdoha.com

آدرس: قطر – دوحه City Center Doha Shopping Mall، Conference Centre، Doha، Qatar

سفر به قطر ، راهنمای کامل سفر به قطر

قوانین قطر در ماه‌های خاص سال

ماه رمضان و عیدفطر ۲ مناسبت بزرگ کشور قطر است. در طول این ۲ رویداد مذهبی بسیاری از مکان‌ها بسته هستند یا ساعات فعالیت آن‌ها کاهش می‌یابد. ساکنان و توریست‌های قطر هم در این روزها و ماه‌ها پوشش‌های متفاوت و مناسب با این رویدادهای مذهبی دارند. در طول ماه رمضان قوانین متفاوتی در این کشور اجرا می‌شود و بسیاری از رویداد‌ها و جشن‌ها در شب‌هنگام برگزار می‌شوند.

هزینه خورد و خوراک در شهر قطر

در شهرهای این کشور عربی برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۵ ریال قطر را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۱۵۰ ریال قطر پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در کشور قطر تقریبا ارزان تر است و  مبلغ ۲۳ ریال قطر می باشد. در ادامه به چند رستوران محبوب در این کشور می پردازیم.

سفر به قطر ، راهنمای کامل سفر به قطر

رستوران های پیشنهادی در قطر

 رستوران اسپایس مارکت | Spice Market: رستورانی که می خواهیم در راهنمای سفر به قطر برایتان معرفی کنیم، رستوران اسپایس مارکت در دوحه است. این رستوران توانایی خاصی در پخت غذاهایی آسیایی نظیر کباب دنده دارد. البته در منوی غذایی این رستوران می توانید انواع غذاهای ژاپنی را مشاهده کنید و سفارش دهید اما هزینه منوی غذایی این رستوران کمی بالاست، پس حتما از قبل رفتن به این رستوران از بودجه خود اطمینان کسب کنید.

رستوران روبی وو | Ruby Wu’s: رستورانی هیجان انگیزی در هتل رادیسون بلو دوحه، در قطر وجود دارد که می توانید در آن انواع غذاهای اصیل چینی را میل کنید.

رستوران واین | Vine: ترکیبی از آرامش و میزبانی فوق العاده را می توانید در رستوران واین تجربه کنید. در این رستوران عربی شما می توانید انواع غذاهای بین المللی را سرو کنید و لذت ببرید. البته ممکن است کمی هزینه منوی غذایی این رستوران بالا باشد اما به کیفیت آن می ارزد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید