آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تبریز شهر محبوب و با اصالت آذربایجان است که طعم غذاهای منحصربه‌فردش در ایران طرفداران بسیاری دارد. رستوران‌گردی در تبریز، فرصت خوبی است تا در کنار تفریح و گردش در شهر، غذاهای اصیل این سرزمین را نوش جان کنید و از یک شکم‌گردی خوشمزه در این دیار آذربایجانی لذت ببرید. با ما همراه شوید تا سری به تعدادی از رستوران های تبریز بزنیم و لذت سفر به این شهر را چند برابر کنیم.

رستوران گازماخ

گازماخ به ترکی یعنی ته‌دیگ و همانطور که از اسم رستوران برمی‌آید همه غذاها ته‌دیگ برشته‌ای دارند. اگر در تبریز دلتان بخواهد غذایی خوشمزه در جایی دنج و تروتمیز بخورید، غذایی با تزئینات زیبا در بشقاب‌های چینی، از آنها که این روزها در آلبوم عکس‌های همه یکی پیدا می‌شود، گازماخ انتخاب خوبی است.

به عقیده خیلی‌ها کباب تابه‌ای‌های گازماخ یکی از سه کباب تابه‌ای برتر تبریز است. علاوه بر آن ماهیچه، خورشت هویج، قیمه و خورشت بادمجانش را هم باید حتما امتحان کرد. همراه غذاها روغن حیوانی می‌آورند و از دوغش هم بسیار تعریف می‌کنند.

آدرسولیعصر،توانیرشمالی،نرسیده به پل توانیر،نبش کوچه مجاهدی

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

رستوران سنتی و باغ آنا

اگر مشتاق غذا خوردن در بین سرسبزی درختان و گیاهان هستید و از سرزندگی طبیعت، اشتهایتان چند برابر می‌شود، رستوران سنتی و باغ آنا مخصوص خود شماست. این رستوران سرپوشیده، به شکل هوشمندانه‌ای یک طبیعت جنگلی را شبیه سازی کرده تا مهمانان علاوه بر لذت غذا خوردن در طبیعت سرسبز، آرامش‌شان از گرما یا سرمای هوای فصل، مختل نشود. در بین رستوران های تبریز اگر به دنبال جایی دنج و مملو از آرامش هستید تا لذت چشیدن غذاهای اصیل آذربایجان برای‌تان چند برابر شود، باغ آنا یک انتخاب فوق‌العاده در روزهای سفرتان خواهد بود. کیفیت غذاهای خوب این رستوران سنتی، در کنار محیط منحصر‌به‌فردش، خاطره‌ای خوش از رستوران‌گردی در تبریز را برای‌تان می‌سازد.

آدرس: تبریز، جاده تبریز آذرشهر، کمربندی سردرود

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

رستوارن حاج مجید

رستوران حاج مجید که به آن حاج مجید تویوخچی یا مرغ‌فروش می‌گویند از قدیمی‌های بازار تبریز است. حاج مجید از سال ۱۳۵۲ چلو مرغ جلوی مردم می‌گذارد. به عقیده خیلی‌ها گذر زمان در کیفیت غذاهای حاج مجید تاثیری نداشته و همانطور خوشمزه باقی مانده. رستوران حاج مجید در خیابان پشت موزه شهرداری که به ساختمان ساعت معروف است قرار گرفته.

وارد سنگفرش خیابان تربیت می‌شوید و در انتهای سنگفرش و در طبقه دوم پاساژ تربیت به رستورانی می‌رسید که چلومرغ‌هایش حرف ندارد. رستوران حاج مجید منو ندارد و تنها انتخاب پیش رویتان همان چلومرغ است. پس اگر بروید تو و بگویید چلومرغ با خنده حضار مواجه می‌شوید، چون اصلا غذای دیگری ندارد. پشت میز می‌نشینید، سوپ برایتان می‌آورند و ازتان می‌پرسند ران یا سینه؟ و سوال بعدی دوغ یا نوشابه؟ ارائه غذا در اینجا سریع انجام می‌شود و به دلیل قرار گرفتنش در بازار لژ خانوادگی هم دارد.

آدرس: خیابان تربیت، طبقه دوم پاساژ تربیت

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

رستوران های جلالی سردرود

رستوران جلالی سردرود سال‌هاست که در بین رستوران های تبریز جای خود را باز کرده و بین مردمان شهر به‌عنوان مقر غذاهای با کیفیت ایرانی و انواع غذاهای ملل و دریایی شناخته شده است. در سه شعبه‌ی این رستوران، هر انتظاری که از طعم خوش غذا و سرویس‌دهی دارید، برآورده می‌شود و بدون شک از انتخاب‌تان راضی خواهید بود. جلالی‌ها در سه شعبه در شهر تبریز، با کادری حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و به دارا بودن درجه‌ی بالایی از کیفیت مشهور هستند.

آدرس شعبه ۱: تبریز، دروازه تهران، میدان بسیج، ابتدای جاده نمایشگاه بین‌المللی، پشت ایستگاه BRT

آدرس شعبه ۲: تبریز، خیابان ارتش جنوبی، مابین تقاطع پاستور و باغشمال، جنب سینما سرباز

آدرس شعبه ۳: تبریز، میدان فهمیده، طبقه فوقانی مرکز خرید رشدیه

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

رستوران حاج علی

رستوران حاج علی در بازار اصلی و قدیمی تبریز بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد. دیوارهایش پر از عکس‌های قدیمی است و حال‌وهوای گذشته را بیشتر برایت زنده می‌کند.

تنوع غذاهای رستوران حاج علی به رسم رستوران‌های قدیمی تبریز چندان نیست و بیشتری‌ها یا کباب کوبیده‌اش را می‌خورند یا برگش را. قدیمی‌ها حکایت جالبی را برای نشان دادن کیفیت غذای حاج علی نقل می‌کنند و آن اینکه مرحوم تختی، همراه با ملی‌پوشان کشتی در سفر به روسیه سری به این رستوران زده و ناهار مفصلی خورده و گفته: «یعنی می شود باز هم لذت غذاخوردن در این کبابی را بچشیم؟».

در رستوران حاج علی همراه غذا دوغ و نوشابه و سوپ مجانی داده می‌شود و  قیمت غذاها هم بالا نیست. رستوران حاج علی، رستوران شلوغی است و ساعت ۱۲ بیشتر صندلی‌هایش پر می‌شود و تا ساعت ۱۴:۳۰ هم بیشتر غذا نمی‌دهد، پس باید ظهرها زود به خود جنبید.

آدرس: بازار تبریز

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

کبابی باختر

یکی گوشت را روی میزی چوبی می‌کوبد و بعد با دقت و ظرافت آن را به سیخ می‌کشد، روی ترازو می‌گذارد و بعد روی آتش و همه این مراحل تماشایی مثل مراسمی باشکوه جلویتان انجام می‌شود و شما را بی‌قرارتر می‌کند. چلوکبابی باختر چنین کبابی‌ست و تنها یک سوال ازتان پرسیده می‌شود: کوبیده یا برگ؟ و هر کدامش را که سفارش بدهید برد کرده‌اید، چون کباب‌های اینجا نیاز زیادی به جویدن ندارند و در دهان آب می‌شوند.

چلوکبابی باختر که همراه غذاهایش سوپ هم می‌دهد، رستوران شلوغی است و اگر به دنبال رفتن به رستوران شیکی هستید، انتخاب مناسبی نیست، چون به رسم کبابی‌های قدیم محیطی ساده و قدیمی دارد. در اینجا از خیر دوغ هم نباید گذشت.

آدرس : دروازه تهران، بلوار ۲۰ بهمن، خیابان باختر

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

رستوران بام تبریز

رستوران بام تبریز، همان‌طور که از نامش پیداست، در یکی از مرتفع‌ترین نقاط تبریز واقع شده و چشم‌انداز زیبایی به شهر دارد. این رستوران در بالای پارک جنگلی و کوهستانی عینالی جا خوش کرده است و در کنار هوای مطلوب این منطقه، قاب زیبایی را از شهر تبریز پیش روی چشمان شما قرار می‌دهد. اگر خواستید یک غذای گرم و لذیذ را در آب‌وهوای کوهستانی تبریز تجربه کنید، حتماً سری به رستوران بام تبریز بزنید و خاطره‌ای خوش از سفرتان بسازید.

آدرس: تبریز، بزرگراه پاسداران، بعد از پل عابر پیاده، تفرجگاه عینالی، بالای کوه عینالی، جنب مسجد عون بن علی

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

دیزی و تاوا کبابی محمدی

دیزی و تاواکبابی محمدی همانطور که از اسمش برمی‌آید دو نوع غذا بیشتر ندارد: دیزی و تاواکبابی، اما یکی از جاهایی است که هرکس در زندگیش یک بار باید کباب تابه‌ای‌هایش را امتحان کند، آنقدر خوشمزه که حتی اشک شوق را هم به دنبال دارد.

دیزی و تاواکبابی محمدی، رستوران کوچک، اما دنجی است و حیاط پردارودرختی هم دارد. تابستان‌ها که هوا مطبوع است و نسیم خنکی می‌وزد می‌شود آنجا نشست و غذا را خورد. دیزی و تاواکبابی را در ظرف‌های روحی، همراه گوجه سرخ شده، پیاز، جعفری و ترشی که آن هم برای خودش دنیایی دارد، همراه نان سنگک تازه برایتان می‌آورند و عیش سفر را تکمیل می‌کنند.

آدرس : خیابان تربیت، بعد از پاساژ پردیس

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

رستوران سنتی برکه

رستوران‌های سنتی با آن طراحی خوش‌نقش‌ونگار و فضای صمیمی و دلنشینی که دارند، افراد بسیاری طرفدار آن‌ها هستند. در تبریز هم این سبک رستوران‌ها بسیار است و یکی از بهترین آن‌ها، رستوران سنتی برکه است که با طعم به‌یادماندنی غذاهای اصیل سنتی، در فضایی زیبا و دنج از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. مجموعه‌ی باغ رستوران برکه، با وجود درختان و درخچه‌های سرسبز و حضور یک برکه‌ی مصنوعی، برای صرف غذا، شما را مهمان طبیعتی شاداب خواهد کرد تا خاطره‌ای فراموش نشدنی از تبریز و رستوران‌گردی برای‌تان بسازد. اگر شیفته‌ی غذاهای سنتی هستید و از نوش جان کردن غذا در آرامش طبیعت سبز لذت می‌برید، رستوران برکه را فراموش نکنید و حتماً دیزی خاص و ناب آن را هم امتحان کنید.

آدرس: تبریز، کمربندی سردرود، بعد از شهرک رجایی، مابین زیرگذر اول و دوم

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

رستوران ایپک یولو

رستوران ایپک یولو جایی برای تجربه‌ی انواع کباب‌های لذیذ ایرانی و ترکی است و این رستوران در تبریز بسیار محبوب است. این رستوران با فضایی بزرگ و زیبا و منویی متنوع از کباب‌های خوشمزه، از مهمانان شهر تبریز پذیرایی می‌کند. اگر اهل رستوران‌گردی در سفر هستید و کباب از غذاهای محبوب‌تان است، حتماً سری به رستوران ایپک یولو بزنید. تجربه‌ی کباب‌های ایپک یولو در بین رستوران های تبریز برای‌تان فراموش نشدنی خواهد بود.

آشنایی با بهترین رستوران های تبریز

آدرس: تبریز، خیابان دارایی دوم، مابین مسجد صاحب الامر و مسجد شهید مدنی، طبقه فوقانی پاساژ کاسپین

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید