لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

قشم را به غذاهای تندش می‌شناسند، غذاهایی که خاص این منطقه است و بعضی‌هایش از تندی زیاد اشکت را درمی‌آورد. دریا همان بغل است، میگو و ماهی و کوسه را از دریا می‌گیرند و با آن غذاهایی می‌پزند که ویژگی‌اش ادویه خاص آن است و مانندش را در شهر دیگری نمی‌توان خورد. غذاهای دریایی اینجا جزوی از جاذبه سفرند. در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین رستوران های قشم لذت سفر به این جزیره و غذاهای خوشمزه و لذیذ آن برای همیشه در گنجینه خاطراتتان ماندگار شود.

رستوران قلعه

رستوران قلعه قشم یکی از بهترین رستوران های جزیره قشم محسوب می‌شود که در سفر به جزیره قشم خوشمزه‌ترین غذاهای محلی این جزیره را می‌توانید در آن نوشِ جان کنید. این رستوران در نزدیکی قلعه پرتغالی های قشم قرار دارد و با طراحی زیبا و نمای رو به دریایش متفاوت‌تر از دیگر رستوران های قشم است که لذت میل غذا را برای شما مطمئنا دو چندان خواهد کرد. اگر اهل غذاهای تند و با فلفل زیاد هستید حتما از بهترین غذاهای سنتی رستوران قلعه شهر قشم همچون خوراک کوسه، خوراک صدف، میگو و ماهی مرکب امتحان کنید. همچنین در این رستوران با مناسب بودن هوا، می‌توانید در فضای بیرونی، باز و در کشتی رو به روی این رستوران، غذای مورد علاقه‌تان را میل کنید. از دیگر ویژگی‌های جالب و جذاب رستوران قلعه شهر قشم، منوی غذایی آن است که بسته به صید روزانه تغییر می‌کند، حتی ممکن است ساعات کاری رستوران نیز متناسب با این تغییر دچار نوسان گردد. بنابراین باید هر روز منتظر یک منو و یک سوپرایز جدید باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به رستوران قلعه قشم با این رستوران تماس بگیرید تا از ساعت کاری آن مطمئن شوید. برای رفتن به رستوران قلعه قشم باید به آدرس ضلع جنوبی قلعه پرتغالی‌ ها بروید و لذت خوردن انواع غذاهای محلی و دریایی را آنجا تجربه کنید.

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران خاله

رستوران خاله در کل جزیره معروف است. خاله، از بومیان جزیره است و خودش رستوران کوچکش را راه انداخته، بنابراین غذاهایش طعم و مزه غذاهای خانگی را می‌دهد.

خاله، سمبوسه‌های بسیار خوش‌طعمی درست می‌کند، سمبوسه‌ای که در کل جزیره نرخ ثابتی دارد. فلافل‌های خاله تند و خوشمزه است و به غیر از اینها غذاهای دریایی هم دارد. مثلا کوسه و ماهی مرکب یا عنکاس آن بسیار لذیذ است. خاله، غذای دریایی دیگری به اسم میکس هم می‌پزد که ترکیبی از کوسه و میگوست و چه بین مسافران قشم و چه بین بومیان طرفدار زیاد دارد. رستوران خاله فقط شب‌ها باز است.

آدرس: ضلع جنوبی قلعه پرتغالی‌ها

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران شب های دفاری قشم

رستوران شبهای دفاری قشم یکی از مشهورترین رستوران های سنتی قشم به شمار می‌آید که طرفداران خاص خود را دارد. فضاهایی خاص در این رستوران با توجه به سلایق متفاوت در آن قرار گرفته تا رضایت میهمانان را به خود جمع کند. طراحی رستوران سنتی شبهای دفاری (Dofari) کاملا محلی است، هم ساختمان خشتی آن، هم تزئیناتش با برگ نخل و هم غذاهای سنتی قشم. آنجا می‌توانید حلوا و قهوه عربی را امتحان کنید یا از منوی متنوعش قوزی گوشت، قوزی مرغ، هواری ماهی سور، بشقاب دریایی، قلیه ماهی، ماهی شکم پر و کلی غذای سنتی قشم سفارش دهید. در بخش کافه رستوران دفاری که فضایی متفاوت دارد نیز می‌توانید انواع قلیان های عربی را امتحان کنید.

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران نعیم

نعیم را به بزرگی، سلف‌سرویس و البته میگو پفکی‌هایش می‌شناسند. اگر دلتان میگوی پفکی می‌خواهد، مکان مناسب خوردنش رستوران نعیم است. البته نعیم، غذاهای دریایی زیادی ندارد و تنها غذاهای دریایی‌اش میگو و ماهی شیر، ماهی کبابی و قلیه‌ماهی است.

جدا از اینها، منوی غذا در این رستوران تنوع زیادی دارد و دایره گسترده‌ای از انواع مرغ، کباب و استیک را شامل می‌شود. رستوران نعیم ظهرها باز است و مثل همه رستوران‌های جزیره در نعیم هم تنها برنجی که پخته می‌شود برنج هندی است. حجم غذاهای این رستوران زیاد است و البته حق سرویس هم گرفته می‌شود. قیمت غذاها در نعیم کمی بالاست.

آدرس: میدان امامقلی خان، جنب شهرک ساحلی، طبقه همکف، پلاک ۹۸۵

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران امیران قشم

رستوران امیران قشم را می‌توان در لیست بهترین رستوران های قشم دانست که در بین گردشگران تور قشم بسیار محبوب و پرطرفدار است. این رستوران در جزیره رویایی قشم و در طبقه دوم  سیتی سنتر 1 قشم قرار دارد که سالن بسیار شیک و تشریفاتی را در خود جای داده است. رستوران امیران قشم با منوی غذایی کامل و عالی خود از غذاهای ایرانی و دریایی اکثر مسافران را حداقل برای یه بار هم که شده به سوی خود می‌کشاند تا از از خوردن غذاهای آنجا لذت ببرند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به جزیره قشم به این رستوران بروید و یک شب دلچسب و شیرینی را به همراه دوستان و همراهانتان در آنجا سپری کنید.

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

 رستوران الوند

از بهترین غذاهای رستوران الوند می‌توان به قلیه‌ماهی و بشقاب کوسه و غذاهای دریایی‌اش اشاره کرد. در اینجا بشقابی به اسم میکس دریایی وجود دارد که کباب شیر ماهى و  قلیه‌ماهی و میگو و ماهى سوخارى در آن هست و طعم بسیار خوبی دارد. رستوران الوند بوفه سلف‌سرویس دارد، اما قیمت‌ها به نسبت جزیره در آن بالاست.

رستوران الوند: بلوار آزادگان، جنوب غربی میدان شهدا (نبش خیابان الهیه)

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران آبشار قشم

رستوران آبشار قشم یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های این جزیره است و بزرگ‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود. این رستوران یکی از بهترین انتخاب‌‌ها برای غذاهای دریایی است و منوی آن تنوع بالایی دارد.

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران حاج غفور

رستوران حاج غفور یکی از بهترین هتل های شهر قشم است. اگر به دنبال تجربه‌ی چشیدن طعم واقعی قلیه ماهی جنوب هستید به رستوران حاج غفور قشم سری بزنید، چرا که قلیه ماهی این رستوران در بین اهالی و گردشگران تور قشم بسیار معروف است. شما با رفتن به این رستوران می‌توانید علاوه بر قلیه ماهی از میگوی خوشمزه آن که با سبزی معطر، تمرهندی و ادویه پخته می‌شود، امتحان و سرو نمایید تا خاطره سفر دل‌انگیزتان به جزیره قشم تا مدت‌ها در زیر زبانتان باقی بماند. برای رفتن به رستوران در جزیره قشم باید به آدرس بلوار خلیج فارس شرقی و جنب مسجد شیخ حاجی رمضان بروید. به یاد داشته باشید غذاهای دریایی رستوران حاج غفور بسیار تند است. اگر اهل غذاهای تند نیستید حتما این موضوع را هنگام سفارش غذا اعلام کنید.

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

 کباب بز و شاوورما

کباب بز یکی از معروفترین جگرکی‌های جزیره قشم است که با کیفیت‌ترین کباب‌ها و جگرها را به سیخ می‌کشد و به طرفداران خود عرضه می‌کند. کباب بز یکی از بهترین و متفاوت‌ترین کباب‌های جزیره قشم است که به سبک محلی پخت می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. در سفر به قشم پیشنهاد می‌کنیم از خوردن این کباب به هیچ وجه غافل نشوید. اگر در قشم هوس خوردن فست‌فود را کردید حتما به سراغ غذای لبنانی شاوورما بروید. این غذا در واقع همان کباب ترکی است با این تفاوت با گوشت مرغ درست می‌شود و با نان لواش آن را سرو می‌کنند، چرا که نان باگت در جزیره قشم نان کمیابی است. این رستوران در نزدیکی سیتی سنتر قشم قرار دارد و برای رفتن به آن باید به آدرس بلوار دریا و میدان شهدا بروید و از کباب‌ها و فست‌فودهای خوشمزه آن نوشِ جان کنید.

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران دریا

این رستوران مجلل در بازار دریا قرار دارد و یکی از بهترین رستوران های قشم در زمینه‌ی غذاهای دریایی است. شما در منوی متنوع این رستوران می‌توانید یک وعده‌ی خاص دریایی را نوش جان کنید و خاطره‌ی آن‌را برای همیشه در ذهن نگه‌دارید.

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران پرشین گلف ۱ درگهان

این رستوران در مجتمع تجاری اقامتی پرشین گلف قرار دارد. شما می‌توانید یک وعده غذای خوشمزه را همانطور که به وسعت بی‌انتهای خلیچ فارس می‌نگرید، میل کنید و از محیط رستوران لذت ببرید.
آدرس :جزیره قشم _ درگهان _ مجتمع تجاری اقامتی پرشین گلف ۱ _ طبق اول _ پلاک ۵۰۰

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران شب های طلایی قشم

بعد از قدم زدن در پارک ساحلی زیتون وقت آن است که به رستوران شب های طلایی قشم سر بزنید. این رستوران فضایی آرام دارد و ساحل قشم پیش روی شما است. در این رستوران انتخاب‌های بسیاری دارید. از غذای دریایی و کباب تا فست فودهای خوشمزه.

لیست بهترین و معروف ترین رستوران های قشم

رستوران ایران زمین

این رستوران با شعار “ما غذا را درست درست می‌کنیم” آغاز به کار کرد و یکی از بهترین رستوران های قشم است. منوی این رستوران پر از گزینه‌های هیجان انگیز است، از غذاهای ایرانی، دریایی، عربی و…و میز اردوی آن یکی دیگر از گزینه‌های هیجان انگیز این رستوران است. از جمله غذاهای این منو : خورشت روز، قلیه ماهی (هوور)، پلو لبنانی با گوشت، گوبولی ماهی و در هر روز یک نوع غذای عربی پخت می‌شود . این رستوران در طبقه سوم مجتمع ایران زمین قرار دارد .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید