بنر هدر

سفر به روستای ییلاقی و زیبای بیله درق

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

روستای ییلاقی و زیبای «بیله درق» از توابع دهستان آبگرم در ارتفاع 1820 متر از سطح دریا در دامنه‌های شمال و جنوب دهکده و در فاصله 3 کیلومتری از شمال سرعین واقع شده است. دره‌ای به پهنای 200 متر و عمق 100 متر دهکده را در برگرفته است. در دامنه‌های شمالی رو به دامنه‌های جنوبی چشمه‌های آب معدنی جاری هستند. این دهکده با هوایی مطبوع و دلچسب از جاذبه‌های گردشگری منطقه‌ی سرعین است.

جاهای دیدنی سرعین ، از گرمای جوشان زمین تا سرمای آسمان

بهره برداری از مواهب طبیعی مثل چشمه‌های آب معدنی ، دره‌های زیبا با درختان و بافت گیاهی جذاب، چمنزارهای پر از گل و گیاه ، کندوهای عسل سرشار از شهد گل‌های طبیعی این منطقه در زمینه‌ی گردشگری داخلی و خارجی می‌تواند باعت رشد این دهکده و این منطقه شود.

 اماکنی به صورت محل‌های اقامتی، کافه و رستوران به وسیله چیدن تخت و میز و صندلی زیر سایه درختان که سایه‌بانی طبیعی را برای گردشگران ایجاد می‌کند، فراهم شده که باعث استقبال بیش از پیش شده است.

از جاذبه های طبيعی اين دهکده می توان به وجود آبشارهائی در طول مسير رودخانه بيله درق که يکی از آنها در همان محدوده انتهائی قسمت پايين و منتهی اليه رسيدن دامنه ارتفاعات به هم در داخل روستا قرار گرفته است و چمنزارهای اطراف آن امکان استراحت و بازديد از اين آبشار طبيعی را برای بازديد کنندگان فراهم کرده است، اما آبشار دیگری که حاصل آب زلال و گوارای این رودخانه است، در حدود 300 متر پائین تر از آبشار اول جریان دارد. این آبشار هم از میان چمنزار می گذرد و بعد از برخورد با سنگها و سرازیر شدن به ارتفاعی پست تر یکی از زیباترین جاذبه های این روستای کوچک به شمار می رود، این موجب شده که اکثر علاقه مندان به استفاده از مظاهر طبيعی در کنار آن استراحت کرده و خستگی ناشی از پياده روی و گردش را از تن بزدايند.

سفر به روستای ییلاقی و زیبای بیله درق

این روستا علاوه بر تمام جاذبه های طبیعی اش، غارهای بزرگ و کوچکی هم در دل کوه ها و صخره ها دارد که هر کدام از آنها جاذبه های خاصی برای یک سفر توریستی خواهند داشت. اما از میان تمام این غارها، غاری با دهانه بزرگ و عریض که از بالای تپه بیله درق نمایان می شود، این روزها تبدیل به سرپناهی برای استراحت گردشگران شده است. این در حالی است که چندین غار کوچک هم در امتداد رودخانه بیله درق در دل صخره ها دیده می شوند.

در مجموع، آب و هوای خنک، اماکن اقامتی، تفريحی، رستورانهای پذيرائی، آب معدنی ها، نوع بافت منازل مسکونی، وجود پارکينگ ها، انواع رستنی ها و جانوران چهره کاملاً باصفا و ييلاقی به اين دهکده داده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید