بنر هدر

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دبی شهری ساحلی و تفریحی در امارات متحده عربی است و مسافران زیادی برای تفریح و لذت بردن از ساحل و همچنین خرید به دبی سفر می کنند. در شهر دبی سواحلی عمومی و خصوصی متعددی وجود دارند و هتل محل اقامتتان هرجا که باشد حتما یکی دو ساحل در همان حوالی وجود دارد. در این مطلب بهترین ساحل های عمومی دبی را به شما معرفی می کنیم که بسیار تمیزهستند و امکانات رفاهی مناسبی را هم در اختیار مسافران قرار می دهند. سواحلی که در ادامه معرفی می کنیم رایگان هستند و مناسب خانواده ها و جمع های دوستانه است. اگر به صورت خانوادگی و همراه با کودکان خردسال به دبی سفر می کنید می توانید برای تفریح و استراحت به این ساحل های دبی بروید.

ساحل آزاد جمیرا دبی | Jumeirah Open Beach

ساحل آزاد جمیرا یک نمونه بارز از سواحل خانوادگی دبی است که زمین والیبال و مسیر دویدن برای آنهایی دارد که دوست دارند در سفر هم تمرینات روتین تناسب اندام خود را ادامه دهند. در جمیرا اوپن بیچ (ساحل آزاد دبی) حتی یک کتابخانه و تعداد زیادی کیوسک مطبوعاتی وجود دارد که با وجود آنها وقتی در حال لذت بردن از اوقات فراغت خود زیر نور خورشید هستید، هیچ وقت با کمبود روزنامه و مجله مواجه نمی شوید. در ساحل آزاد جمیرا برای راحتی شما در زمان مطالعه، میز و صندلی هم تعبیه شده است. جمیرا اوپن بیچ یک ساحل معروف و شناخته شده مخصوصا به خاطر تمیزی و موقعیت مکانی خوبش است که دقیقا در کنار مرکز خرید مرکاتو با ویلاهای مسکونی نزدیک آن واقع شده است. غریق نجات هم در این ساحل حضور دارند و ساحل مجهز به دوش و امکانات تعویض لباس است.

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

ساحل لامر دبی | La Mer Dubai

ساحل لامر یکی از بهترین ساحل های عمومی در دبی است و در سه بخش لامر جنوبی، لامر شمالی و لاگونا گسترده شده است. ساحل لامر در واقع بین پرل جمیرا و خلیج جمیرا قرار گرفته است و شامل بیش از ۸۵ مغازه، کافه، رستوران و فعالیت های ساحلی و تفریحی متنوع است. این ساحل هم برای تفریح خانواده ها مناسب است و در طول سال هم رویدادهای هنری و تفریحی مختلفی در این ساحل برگزار می شود. یکی از هیجان انگیزترین دیدنی های ساحل لامر محوطه بازی کودکان به اسم «هوا هوا» است که یکی از اولین زمین های بازی بادکردنی خارج از شرق آسیا محسوب می شود. این زمین بازی به شکل یک گنبد است و قله ها و مکان های مرتفع زیادی دارد که بالا رفتن از آن ها برای بچه ها و همین طور بزرگسالان مطمئنا سرگرم کننده و مهیج خواهد بود.

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

ساحل دِ بیچ دبی | The Beach

ساحل عمومی بعدی که یکی دیگر از سواحل عمومی خوب دبی است، ساحلThe Beach  است. این ساحل در منطقه وسیعی واقع شده که انواع مختلفی از ورزش های فضای باز، امکانات بدنسازی، خرده فروشی و رستوران برای توریست ها و افراد محلی در آن مهیا است. در ساحل The Beach حتی می توانید سوار شتر شوید و عکس های جالبی بگیرید. این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل دبی است که دارای محوطه بازی برای کودکان و قطاری که خانواده ها را با پرداخت 10 درهم برای هر نفر برای  یک توقف، 15 درهم برای دو توقف و 25 درهم برای یک سفر رفت و برگشت، به طرف بالا و پایین  ساحل می برد، می باشد. این ساحل با داشتن 41 رستوران و 25 لباس فروشی، یک مکان عالی برای خوردن غذا و خرید است. همچنین از موقعیتی بسیار عالی برای تماشای بزرگترین چرخ و فلک تماشای دنیا، Ain Dubai (یا چشم دبی) برخوردار است. اگر پرواز به ارتفاع را دوست دارید، می توانید از Flying Cup دیدن کنید که یک سکوی تماشا است که مسافران نشسته روی صندلی را به ارتفاع 40 متری می برد تا در آسمان یک لیوان نوشیدنی بنوشند و مناظری 360 درجه از منطقه را تماشا کنند. این ساحل همچنین محل قرار گرفتن بزرگترین پارک آبی قابل باد کردن در کره زمین است! در این ساحل عمومی دسترسی به وای فای هم امکان پذیر است.

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

 پارک ساحلی الممزر | Al Mamzar Beach

پارک ساحلی الممرز یکی از بهترین ساحل های عمومی دبی است و به دلیل امکانات تفریحی متعددی که دارد در بین مردم محلی و توریست ها بسیار محبوب و پرطرفدار است. این ساحل از ۵ قسمت به مساحت مجموها ۱۰۶ هکتار تشکیل شده است و تمامی این منطقه توسط نگهبان ها و گاردهای ساحلی مراقبت و نظارت می شوند. به همین دلیل این ساحل از امنیت بالایی به ویژه برای خانواده ها برخوردار است. خانواده ها می توانند از تفریحاتی مثل پیک نیک روی چمن و آفتاب گرفتن لذت ببرند و بچه ها هم در محوطه بازی مخصوص کودکان به بازی مشغول بشوند. ساحل الممرز حتی یک سالن آمفی تئاتر هم دارد و در مناسبت های مختلف برنامه های مفرحی در آن برگزار می شود. یکی از نکات جالب در مورد ساحل الممرز این است که دوشنبه ها و چهارشنبه ها این ساحل به زنان و کودکان اختصاص دارد و بانوان مسلمان می توانند آزادانه در این ساحل به تفریح و شنا بپردازند.

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

ساحل الصفوح دبی | Al Sufouh Beach

ساحل الصفوح دبی از دیگر سواحل خوب دبی است که بین پالم جمیرا و مدینه الجمیرای خیره کننده واقع شده است. این ساحل کمتر شناخته شده در امتداد جاده شاه سلمان بن عبدالعزیر السعود (که سابقا به آن جاده سوفوح می گفتند) ادامه پیدا می کند. ساحل الصفوح که به آن سکرت بیچ یا دارک پالاس بیچ هم می گویند، با وجود تعداد زیادی رستوران، مکان های تفریحی و مراکز خرید، چیزی بیش از یک ساحل شنی ساده است. با عبور از مسیر بین دو قصری که در امتداد جاده وجود دارد، می توانید به این ساحل برسید که یک ساحل محبوب خانوادگی به خاطر وجود آبهای کم عمق برای آب بازی کودکان است.

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

ساحل السیف | Al Seef

ساحل السیف چند دهه قبل که دبی مدرن به شکل امروزی وجود نداشت، پاتوق ماهیگیران و غواصان و صیادان مروارید بوده است. ساحل السیف در محله تاریخی الفهید واقع شده و محل تلاقی بخش قدیمی و بخش مدرن و جدید شهر دبی است و فروشگاه ها، مراکز خرید و رستوران های متعددی در این حوالی وجود دارند. از فرودگاه بین المللی دبی تنها با ۱۵ دقیقه رانندگی می توانید به این ساحل برسید. در این ساحل هنوز هم می توانید کشتی ها و قایق های سنتی عربی مثل عبره را ببینید که قایقی از جنس چوب است و در گذشته توسط اهالی بومی دبی برای رفت و آمد روی آب استفاده می شده است. امروزه اگرچه این روش دیگر مثل سابق متداول نیست، اما هنوز هم روش ارزان و سرگرم کننده ای برای تردد در دبی است.

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

ساحل کایت دبی | Kite Beach

ساحل کایت یا کایت بیچ هم یک ساحل عمومی پرطرفدار در دبی است که منطقه وسیعی را به خود اختصاص داده است. انتخاب اسم “کایت” برای این ساحل عمومی به خاطر وجود شرایط ایده آل برای سواری با کایت روی امواج، کایاک سواری در دریا و بسیاری دیگر از ورزش های آبی می باشد. ساحل کایت که در مقایسه با دیگر سواحل عمومی دبی یک منطقه کمتر توریستی است، مکانی ایده آل برای علاقه مندان به بدنسازی به خاطر مسیر دویدن عالی آن می باشد. توریست ها همچنین برای شرکت در نمایشگاههای هنری، بازارها و تورنمنت های (مسابقات) ورزشی و وقایع زنده سرگرم کننده به ساحل کایت می آیند. قبل از طی کردن مسیر معروفی که به غذاخوری ها و اغذیه فروشی ها می رسد، می توانید سری به زمین های والیبال این ساحل، برای داشتن یک روز عالی بزنید.

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

پارک سانست | Sunset Beach

اگر نمی خواهید از سواحل خصوصی و البته گران قیمت برج العرب و هتل جمیرا استفاده کنید می توانید از یکی از بهترین ساحل های عمومی دبی به اسم پارک سانست استفاده کنید. این ساحل در فاصله کمی از جاذبه های توریستی قرار دارد و مسافران می توانند از این ساحل نمای زیبایی از برج خلیفه داشته باشند. این ساحل به ویژه مورد علاقه موج سواران است و به خاطر موج های مساعدی که در صبح وجود دارد مکانی ایده آل برای موج سواری و تفریحات مهیج آبی محسوب می شود. اگر در فصل زمستان به دبی سفر کنید می توانید از تفریحات آبی و آب تنی در این ساحل لذت ببرید؛ چرا که در اوج زمستان هوای دبی بسیار مطبوع و دلپذیر است و اتفاقا زمان مناسبی برای موج سواری و … محسوب می شود.

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

ساحل آزاد جِبِل علی دبی | Jebel Ali Open Beach

ساحل خوب بعدی دبی که استفاده از آن برای عموم آزاد است، ساحل جبل علی می باشد. در ساحل جبل علی صرفنظر از نپرداختن ورودی برای ورود به “جبل علی ریزورت” می توانید از ساحل شنی یکی از بهترین سواحل عمومی مخفی در دبی استفاده کنید. جبل علی همچنین مکانی ایده آل برای پرواز با کایت بوده و در مجموع آرام تر و خلوت تر از خیلی دیگر از مکان های توریستی دبی است.

با برترین سواحل عمومی دبی آشنا شوید

در این ساحل زیبا چند گزینه برای خوردن غذا و نوشیدنی وجود دارد که بیشتر به درد گذراندن ساعاتی بدون قیل و قال زندگی شهری و برگشت به سادگی می خورد. ساحل جبل علی را می توانید در نزدیکی پالم جبل علی پیدا کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید