بنر هدر

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یونان کشوری بسیار دیدنی در اروپا با جاذبه های مختلف تاریخی و تفریحی است که هر ساله گردشگران زیادی از قاره اروپا و اقصی نقاط دنیا را به سمت خود می کشاند. یونان بیشترین ارز خارجی خود را از طریق صنعت گردشگری تامین می کند و سالانه نزدیک به 10 میلیون گردشگر و توریست از یونان دیدن می کنند. بدون شک یکی از دلایل اصلی توجه توریست ها و گردشگران خارجی به این کشور، سواحل دیدنی و جذاب آن می باشد. یونان سواحل متنوعی دارد که سواحل بکر و دور افتاده  تا سواحل شنی و سازمان یافته را شامل می شود. با ما همراه باشید تا در ادامه با جذابترین و زیباترین سواحل یونان آشنا شوید.

پلاتیس جیالوس

سطح وسیعی از شن‌های طلایی که تا افق پیش چشم شما گشوده شده است و در انتها به آسمان آبی گره می‌خورد، ویژگی منحصر بفرد ساحل پلاتیس جبالوس است. این ساحل میان جوان‌ها بسیار پرطرفدار است. نکته‌‌ی خیلی جذاب اینکه در سواحل خصوصی این منطقه این است که می‌توانید در باغ‌های میوه‌ی ساحلی لم دهید.

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

ساحل ناواگیو

ساحل ناواگیو، یکی از معروف ترین سواحل موجود در یونان است که در اطراف جزیره ی زاکینتوس قرار دارد. این ساحل توسط صخره های شیب داری احاطه شده است که تنها راه دسترسی به آن قایق خواهد بود. ناواگیو، شهرت خود را مدیون قایق به گل نشسته ای است که در اوایل قرن بیست توسط قاچاقچیانی دریایی مورد حمله قرار گرفت. این ساحل شنی، یک مکان زیبا برای گذراندن اوقات فراغت در طول روز است. بسیاری از شرکت های توریستی، تفریحات قایقی و ساحلی زیادی را در ساحل ناواگیو برگزار می نمایند. این امر به عنوان بخش هیجانی در نظر گرفته شده است که پس از حمام آفتاب انجام می شود.

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

 ساحل آجیا تیادا در تسالونیکی

این ساحل جان می‌دهد برای پیاده‌روی صبحگاهی در کنار آبی نیلگون دریا. جالب اینکه، برخلاف صبح‌ها، عصرهای این ساحل مه گرفته است. پس این زمان بهترین فرصت برای کشف روستای اپانومی و میچانیوناست که از بهترین سواحل یونان به حساب می‌آید. در برنامه‌ی اخر شب هم لذت بردن از شام محلی دلپذیری در تسالونیکی را بگنجانید.

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

ساحل اگرمنی (جزیره ی لفکادا)

تعدادی از سواحل اطراف یونان به مانند بهشت های زمینی یاد شده اند که زیبایی هیچ کدام از آن ها به اندازه ی ساحل اگرمنی در لفکادا نیست. این منطقه، خط ساحلی طولانی و پیچ در پیچی را به خود اختصاص داده است. این ساحل زیبا پوشیده از صخره های سفید رنگ زیبایی است که یک مثال عالی از سواحل یونان را تشکیل داده اند. در این منطقه ی بکر و دست نخورده، شن و ماسه های سفید و نرم و همچنین آب های فیروزه ای دریای مدیترانه محل مناسبی را برای پیاده روی و قدم زدن فراهم آورده اند. صخره های زیبا، درختان آویزان، و غروب خورشید از جمله مناظر زیبای این منطقه به شمار می روند.  ترکیب این موارد، اگرمنی را به یکی از زیباترین سواحل یونان تبدیل کرده است.

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

ساحل سیموس یونان

سیموس یکی دیگر از سواحل برتر یونان است که در جای دوری در ساحل جنوبی جزیره کوچک پلوپونز واقع شده است. این ساحل زیبا هر ساله هزاران گردشگر و توریست را به سوی خود می کشاند. ساحل سیموس که خیلی به سواحل کارائیب شباهت دارد، بهشت کوچکی با شن های نرم و سفید و آب های شفاف و شیشه ای است. سیموس به دو قسمت مگالوس سیموس و میکروس سیموس تقسیم شده که هر دوی آنها رو به دریا می باشند.

ساحل آلوفونیسی در چانیا

شن‌های طلایی، صدف‌های صورتی و آب مواج سبز-آبی ساحل آلوفونیسی را به یک از رنگارنگ‌ترین سواحل یونان تبدیل کرده است. نکته‌ی خیلی جذاب در باره‌ی این ساحل این است که بر خلاف زیبایی چشم‌گیر ان، اینجا به هیچ عنوان ساحل معروفی به شمار نمی‌رود. پس شما این فرصت را دارید که در طبیعت زیبا، بکر و بسیار خلوت آن از موهبت تنهایی لذت ببرید.

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

 ساحل آستیر ولیاگمنی در آتن

آتنی‌های نازک نارنجی معمولا این ساحل را برای وقت‌گذرانی انتخاب می‌کنند. این ساحل بسیار زیبا است. ویلاهای خصوصی نزدیک به ساحل، زمین‌های تنیس و رستوران‌های شیک آن را تبدیل به یکی از رویایی‌ترین ساحل‌های یونان کرده‌اند. برای ورود به این ساحل باید ورودی بپردازید. اما مسافرانی که نمی‌خواهد ورودی بپردازند، معمولا از سواحل هتل‌های نزدیک استفاده می‌کنند.

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

ساحل آلیکس یونان 

ساحل آلیکس هم در خیلی از جاها به عنوان یکی از بهترین سواحل یونان شناخته می شود. در حالیکه شکی وجود ندارد که کل شبه جزیره “هاکی دیکی” (Halkidiki) مجموعه وسیعی از سواحل فوق العاده را شامل می شود، ولی ساحل آلیکس ساحل منحصر بفردی واقع در جزیره کوچک آمولیانی (Ammouliani) می باشد. این ساحل خیره کننده ماه شکل با آبهای آبی فیروزه ای و فضای سبز در دو طرف اش به نوعی با زیبایی محصور شده است! می توانید قبل از آبتنی روی شن های داغ سفید کمی قدم بزنید که کار بسیار لذت بخشی است؛ خصوصا در غروب ها.

ساحل پِریسا در سانتورینی

این ساحل به شکل بسیار دراماتیکی یادآور این نکته است که سانتورینی از گدازه‌های اتش‌نشانی ساخته شده است. به همین دلیل ساحل سانتورینی مملو از شن‌های قرمز و سفید است. اما جالب اینکه دمای آب نزدیک ساحل سیاه گرم و بسیار مطبوع است.

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

ساحل سیشل یونان

ساحل زیبای بعدی ساحل  سیشلواقع در جزیره ایکاریا است. ایکاریا جزیره فوق العاده ای است که احساس فوق العاده و بی نظیری را با دیدن آن تجربه می کنید. ساحل  سیشلدر یک خلیج کوچک مخفی واقع شده که با صخره هایی دیدنی محصور شده است. با دیدن ساحل سیشل بلافاصله به این نتیجه می رسید که نام جزیره شگفت انگیز واقعا برازنده آن است! دسترسی به این ساحل باشکوه سنگریزه ای فقط از طریق راه باریکی که از جاده اصلی منحرف می شود، میسر می باشد که اتفاقا خیلی هم جذاب و خاص است. در طول مسیر رسیدن به ساحل هم می توانید از تماشای مناظر بکر و زیبای این ساحل بی نهایت مورد توجه لذت ببرید.

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

 ساحل آجیوس پروکوپیوس در نوکسوس

با گنجاندن این ساحل در برنامه‌ی سفرتان، از کوهستان، ساحل صخره‌ای، باغستان زیتون و جنگل هم‌زمان در یک سفر می‌توانید لذت ببرید. آب‌تنی در این ساحل همراه با بادهای ساحلی، شن‌های طلایی، آب بسیار تمیز و حفاظت شده همراه خواهد بود.

سواحل یونان ، سواحلی با چشم اندازهای بینظیر و دیدنی

ساحل ووتومی یونان

ووتومی از دیگر سواحل زیبای یونان است که در جزیره کوچک آنتیپاکسوس قرار دارد. وقتی به به این جزیره می رسید، احساس می کنید که وارد یک بهشت استوایی شده اید. از ویژگی بارز این جزیره داشتن فضای سبز انبوه در اطرافش، آبهای زلال آبی و شن های سفید جذاب می باشد. در ساحل زیبای ووتومی می توانید اوقات خود را با بازی کردن در آب، آفتاب گرفتن یا گشت و گذار در خلیج های کوچک نزدیک آن سپری کنید. ساحل ووتومی در یونان یکی از جاهاییست که حتما باید آن را ببینید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید