سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات است. رسم خرید سوغاتی یکی از مواردی که در بین تمامی جوامع بین الملل وجود دارد، از همین رو ما در این مطلب می خواهیم درباره بهترین سوغات دبی که می توانید از این شهر برای دوستان و نزدیکانتان تهیه کنید اشاره ای داشته باشیم؛ با ما همراه باشید.

 مجسمه برج خلیفه

برج خلیفه ، با ۸۲۸ متر ارتفاع، یکی از شگفت انگیزترین سازه‌های بشر است. این برج، که از بلندترین آسمان خراش‌های دنیا  است ۱۶۳ طبقه قابل استفاده دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. این ساختمان عظیم، بزرگترین مسجد، و بلندترین استخر شنا دنیا را در خود جای داده‌است. در این سازه، سریع‌ترین آسانسور دنیا را هم دارد. همه‌ی این ویژگی‌ها در طول زمان باعث شده است که برج خلیفه تبدیل به نماد  دبی شود.

ماکت و مجسمه‌های زیادی از این برج ساخته شده که کاربری‌های متفاوتی دارند. از مارکت‌های بزرگ گرفته تا جاسوئیچی‌های کوچک، چراغ خواب و … . اگر به دبی سفر کردید، هدیه دادن ماکت این برج، یک سوغات دبی مهم و یادگار شاخص سفرتان خواهد بود.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

قهوه دبی

یکی از سوغات دبی که بسیار در بین مسافرانی که به این شهر سفر می کنند محبوب است قهوه می باشد. در دبی موزه ای هم به نام موزه قهوه تاسیس شده است که می توانید روش تهیه قهوه در کشورهای مختلف را در آن مشاهده کنید. همچنین در این موزه فروشگاه‌ هایی وجود دارد که قهوه‌ های مختلفی را برای خرید در دسترس قرار می ‌دهند و شما با توجه به ذائقه خود می ‌توانید از هر کدام خرید کنید و به عنوان سوغات دبی با خودتان به کشور مقصدتان ببرید.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

خرید پارچه و لباس از دبی

بازار پارچه بزرگ دبی در منطقه بردبی، در بافتی سنتی، مرکز انواع پارچه‌های کتان تا ابریشمی است. در بازار پارچه دبی، شما تنوعی رنگانگ از پارچه‌های هندی، ویتنامی، اندونزیایی و کرده خواهید یافت. به علاوه لباس‌هایی  که مارک « I Love Dubai »  را می‌بینید که برای توریست‌ها بسیار محبوب اند. در این بازار گاهی چیزهای بیشتری از سوغات دبی را هم می‌توانید پیدا کنید، مانند کفش، دمپایی و … که صنایع دستی دبی هم هستند.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

شکلات شتری

اگر به خوراکی های شیرین علاقه دارید، این قسمت برای شماست. شکلات های شتری دبی بسیار محبوب است. این شکلات ها را با قالب های مخصوصی به صورت شترهایی کوچک در آورده و با عنوان شکلات شتری به فروش می رسانند. این شترهای کوچک در جعبه های کوچک و بزرگ به فروش می رسند. در برخی از این شکلات ها از شیر شتر نیز استفاده می شود. در شهر دوبی، شاید سوغات های گوناگونی ببینید اما توصیه می کنیم حتما از شکلات های شتری مزه کنید. این سوغات در هیچ جای جهان همتا ندارد. از همه فروشگاه های مواد غذایی شهر دوبی می توانید این شکلات های خوشمزه را خریداری نمایید.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

خرما

امارات متحده عربی ، مرکز تولید و تجارت خرما است. بهترین خرمای امارات هم می‌توانید در دبی پیدا کنید. برند بیتل  «Bateel » معروف‌ترین برند خرما در دبی است. معمول است که در این شهر، خرما را با مغزهای مختلف شکلات و آجیل پر می‌کنند که به مذاق همه خوش آمده است. قیمت هر کیلو از این سوغات دبی، بیش از ۱۰۰ هزار تومان است. که البته سوغاتی گران محسوب می‌شود اما شیرین‌ترین هدیه شما خواهد بود.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

ادویه های عربی

امکان ندارد بازاری در دبی پیدا کنید که یک مغازه هر چند کوچک ادویه فروشی در آن وجود نداشته باشد. انواع و اقسام ادویه از جمله آویشن، زعفران، فلفل و گیاهان خشک شده گوناگون در این شهر برای فروش عرضه می شوند. عطر و بوی این ادویه ها هوش از سر گردشگران می برد و آن ها را وادار به خرید می کند. ادویه های عربی از بهترین سوغات دبی هستند و همینطور هزینه کمی هم لازم است بابت آن ها پرداخت کنید.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

بوخور

پوست درخت آگار، بسیار خوش‌بو است و برای بیماری‌های تنفسی مفید است. آگار درخت بومی آسیای جنوب شرق است اما در دبی هم به وفور یافت می‌شود.  پوست این درخت را مانند عود برای خوش‌بو کردن محیط می‌سوزانند. به علاوه می‌توان از این پوست برای بوخور دادن هم استفاده کرد.  از عصاره ریشه این درخت برای درمان دردهای معده، و کبد نیز استفاده می‌شود. نام آگارو در «صحیح مسلم» یکی از منابع حدیث اسلام نیز آورده شده است.

انتخاب بوخور، خوش‌بو ترین سوغات دبی شما خواهد بود که با هر بار استشمام آن روزهای خوش سفرتان را به یادتان خواهد آورد.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

عطرهای عربی

عطرهای عربی که در کشورهای عربی به وفور پیدا می شود حال و هوای خاصی داشته و آدم را به دوران سلطان های بزرگ عرب می برد. اگر می خواهید به عنوان سوغات دبی هدیه ای پر آب و تاب بدهید این عطرها گزینه خوبی هستند که می توانید از فروشگاه های دبی به قیمت مناسب تهیه نمایید.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

فرش و تابلوفرش‌های فارسی

بازارهای دبی، پر از فرش‌هایی با رنگ و بوی ایرانی هستند. خیلی از این فرش‌ها از ایران به امارت صادر می‌شود، اما بسیاری نیز در امارات با الهام از نقوش ایرانی بافته می‌شوند. روح تمام این فرش‌ها ایرانی است  به همین دلیل به فرش فارسی معروف هستند. یکی از مهم‌ترین سوغات دبی فرش و تابلو فرش فارسی لست. فرش‌های دستباف و ماشینی با قیمت‌هایی متنوع در مراکز خرید دبی یافت می‌شوند.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

ساعت شنی

وسایل شیشه ای تزیینی مانند مجسمه های شیشه ای، جاشمعی و … از بهترین گزینه های سوغات دبی هستند. یکی دیگر از این وسایل تزیینی که بین گردشگران محبوبیت بیشتری دارد، ساعت شنی می باشد. این ساعت ها که قیمت مناسبی هم دارند اغلب رویشان طرح هایی از شتر وجود دارد که گویای زادگاهشان باشد.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

خنجر

اختراع سلاح‌های اتوماتیک که با باروت و فشنگ کار می‌کنند، باعث شد شمشیر و خنجر کاربرد دفاعی خود را از دست بدهند. اما هنر ساخت آن‌ها زنده است. خنجرها به نوعی نماد اعراب هستند و به همین خاطر برای ساخت آن دقت و ظرافت زیادی خرج می‌کنند. اگر اهل نگهداری اشیاء قیمتی و تزئینی هستید، خرید خنجر به به عنوان سوغات دبی را پیشنهاد می‌کنیم. این خنجرها با توجه به اندازه و طرح‌های متنوعی که دارند، قیمت‌های مختلفی هم دارند.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

شال های ابریشمی عربی

شال های ابریشمی از برترین سوغاتی ها دبی هستند که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. در زمان های گذشته بسیاری از جمعیت اعراب از راه چوپانی و دامداری امرار معاش می کردند. به همین دلیل از پشم دام هایشان لباس می بافتند و بافندگی از هنرهای آنان به حساب می آمد. در حال حاضر نیز این شال های پشمین ریشه در همان هنر بافندگی دارد البته پشم این شال ها امروزه از نوع مصنوعی است اما همچنان از از صنایع چشمگیر دبی محسوب می شود.

طلا

امارات متحده روی صنعت طلا سازی حساب ویژه‌ای باز کرده است. چرا که اماراتی‌ها مانند بیشتر کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا به طلا، به عنوان یک زیورآلات مهم نگاه می‌کنند. به علاوه امارات سرمایه طلای قابل توجهی هم دارد که به این صنعت کمک می‌کند. شهر دبی ۷۰۰ فروشگاه بزرگ طلا دارد که تنوع بی‌نظیری از زیورآلات مشتق از آن را در خود جای داده است. لازم نیست شکی بر کیفیت طلای امارات داشته باشید، چرا که دولت بر کیفیت آن نظارت دارد. با این اوصاف اگر قصد دارید یک هدیه گران بخرید، طلا بهترین سوغات دبی برای شماست.

سوغات دبی ، رهاورد سفر به الماس امارات

قلیان

قلیان های شیشه ای بسیار مختلفی با طرح و رنگ های متنوع در فروشگاه های دبی به چشم می خورد که برای گردشگران به خصوص اروپائی ها جالب می باشند. برخی از این قلیان ها بسیار کوچک بوده و تنها به عنوان یک وسیله تزیینی قابل استفاده هستند. این قلیان ها با نام شیشا پایپ در دبی شناخته می شوند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید