بنر هدر

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

فرقی نمی کند قصد سفر به کجای دنیا را دارید، مطمئنا هر جا که هستید به دنبال پیدا کردن یک یا دو وعده غذای خوشمزه هستید. همچنین همیشه در جستجوی یافتن غذاهای ارزان و در عین حال خوشمزه نیز هستید. در اینجا می خواهیم گلچینی از خوشمزه و ارزان ترین غذاهایی که در سرتاسر دنیا می توانید مزه کنید را معرفی نماییم؛ پس با ما همراه باشید.

1. کایتن-زوشی ژاپن

اولین غذای خوشمزه و ارزان را می توانید در کشور ژاپن امتحان کنید. علیرغم اینکه همه ژاپن را به گران بودن می شناسند ولی در این کشور گران هم امکان خوردن غذاهایی با طعم عالی و در عین حال ارزان وجود دارد. رستوران های زنجیره ای ژاپنی مانند یو سوشی در همه جای دنیا نسبتا محبوب هستند، ولی رستوران های زنجیره ای کایتن-زوشی از بهترین و مناسب ترین جاها برای غذا خوردن در کشور ژاپن هستند.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

2. برنج سرخ شده ، اندونزی

برنج سرخ شده از غذاهای خیابانی معروف اندونزی است که بر روی دکه های غذاخوری داغ و تازه سرو می شوند. در بازارهای شبانه اندونزی هم دستفروشان زیادی را می بینید که این غذای محبوب و خوشمزه را با قیمت ارزان می فروشند. می توانید سری به رستوران های وارونگ (Warung restaurants) بزنید چون برنج سرخ شده های ارزانی دارد. برنج سرخ شده به همراه تکه های گوشت و انواع سبزیجات و  یک تخم مرغ سرخ شده غذایی عالی و البته ارزان قبل از شروع گشت و گذار در شهر است.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

3. بانی چاو آفریقای جنوبی

بانی چاو که هم نام و هم تاریخچه جالبی دارد، یکی دیگر از غذاهای ارزان و خوشمزه در جهان می باشد. در زمانهای گذشته یک کاری سویای خشک، توسط کاسبی هندی به نام “بانی” ساخته شد که بر حسب اتفاق به ارزان ترین وعده غذایی در دوربان (Durban) تبدیل شد. کاری بانی بعد از محبوبیت در میان کارگرانی که دنبال غذایی ارزان برای وعده ناهار خود بودند تبدیل به یک وعده غذای سرپایی شد که درون نان های توخالی سرو می شود. ترکیب دوم بانی یک غذای چینی معروف به نام “چاو” می باشد.

4. فیش اند چیپس، انگلیس

این غذا امروز یکی از محبوب ترین و البته ارزان ترین غذاهای انگلیس است. در روزهای سرد و بارانی لندن هیچ چیز مثل یک لقمه ی داغ ماهی و سیب زمینی نمی چسبد! برای خرید این غذا کافیست سری به اولین پارک محلی بزنید و این غذای خوشمزه را بر روی نیمکت پارک به همراه پوره نخود فرنگی میل کنید.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

5. تالی، هندوستان

غذای ارزان و خوشمزه بعدی متعلق به کشور هندوستان است. در هندوستان سفارش تالی (Thali) یکی از بهترین راهها برای لذت بردن از یک خوراک کاری لذیذ و خوشمزه است. تالی درواقع به دیس یا سینی گفته می شود که حاوی سه نوع خوراک کاری مختلف به علاوه تعدادی از افزودنی های دیگر مثل ماست، ترشیجات یا یک چیز شیرین مثل گلاب جامون (gulab jamun) و بلااستثنا برنج و چاپاتی است. با سفارش دیس تالی نه تنها سه نوع خوراک کاری را در یک وعده امتحان می کنید بلکه یک غذای ارزان در عین حال خوشمزه می خورید که در بعضی از جاها قیمت شان فقط 100 روپیه است.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

6. فو ، ویتنام

این غذای خوشمزه ی ویتنام از شهر هانوی آمده، شهری که اهالی اش عادت دارند که این غذا را هنگام صبحانه و یا به عنوان اسنک آخر شب میل کنند. فو بدون شک یکی از محبوب ترین غذای ویتنام است و قیمت هر کاسه ی آن کمتر از ۱ دلار است. این سوپ نودل برنج توسط فرانسه در دیگر کشورها هم رواج پیدا کرد و امروز یکی از پرطرفدار ترین غذاهای آسیاست.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

7. بستنی کوبا

بستی کوبا از دیگر غذاهای ارزان ولی خوشمزه دنیا است. در کوبا تا حدی به دلیل محدودیت های تجاری و مسائل مربوط به عرضه مواد غذایی، روش های آشپزی به اندازه همسایه های کارائیبی این کشور هیجان انگیز نیستند. غذا خوردن در رستوران های محلی و در خارج از مناطق توریستی  مطمئنا ارزان است، اما به ندرت می توانید یک غذای لذیذ پیدا کنید. اما برای امتحان یک چیز خوشمزه و در عین حال ارزان می توانید به یکی از فروشگاههای معروف بستنی فروشی Coppelia بروید و بستی های شیرین آنها را امتحان کرده و از خوردن شان لذت ببرید.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

8. تاجین مراکش

یکی از خوشمزه ترین خوراک ها در مراکش تاجین است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. جالب است بدانید که “تاجین” به جای اینکه اسم غذا باشد اسم ظرفی است (یک ظرف سفالی بلند) که غذا در آن پخته می شود. تاجین ها معمولا شامل گوشت قرمز پخته شده با میوه خشک، سبزیجات و مغز پسته و بادام یا گوشت مرغ با لیمو و زیتون می باشند و قیمت شان در مراکش فقط 30 درهم است. در مراکش بهترین جا برای خوردن تاجین رستوران های کوچک واقع در مدینه که از قیمت مناسب و ارزانی هم برخوردارند.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

9. پدتای ، تایلند

تایلند شهری رنگارنگ و شلوغ و پر از غذاهای خیابانی است. مطمئنا معروف ترین غذای این کشور پدتای است که البته قیمت چندان گرانی هم ندارد. پدتای یا در واقع همان نودل سرخ شده یکی از محبوب ترین غذاهای تایلند است و حتی در قرن بیستم با غذای ملی شدن باعث اتحاد مردم هم شد.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

10. شاوارما عمان

شاوارما یک خوراک عمانی خوشمزه و محبوب است که زادگاه اصلی آن شرق مدیترانه است. در عمان برخی از مغازه ها، روزانه 1000 وعده شاوارما می فروشند! شاوارما گوشت مرغ، گوشت گاو یا گوسفند خوابانده شده در سس است که قبل از اینکه در نان همراه با لایه های سالاد پیچیده شود، با سیخ کباب می شود. عصرها مغاره هایی که شاوارما می فروشند پر از مشتری هایی هستند که یا همانجا غذای خود را می خورند یا غذای سفرش داده شده را با خود می برند.

11. پیتزا ، ایتالیا

ایتالیا بهترین غذاهای دنیا را دارد و با اینکه در سراسر دنیا غذایی نسبتا ارزان است اما در ایتالیا خوشمزه ترین نوع این غذا را امتحان می کنید. برای خوردن بهترین پیتزاها به سراغ رستوران ها و فست فودی های محلی تر بروید.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

12. تاکوس مکزیک

غذای ارزان و خوشمزه بعدی، تاکوس است که می توانید آن را در مکزیک امتحان کنید. تاکوس که در مکزیک سرو می شود کمی با نوع غربی آن فرق دارد و فرقشان در این است که به جای پوست سفت و سخت در یک بسته بندی نرم و گرد و کوچک فروخته می شود. در مکزیک کافیست یک دکه در گوشه خیابان پیدا کنید و این قطعه های کوچک خوشمزه را با قیمت مناسب بخرید. تاکوها انواع مختلفی دارند؛ از تاکوی گوشت گرفته تا تاکوی سبزیجات و معروف ترین آنها تاکوی سالسا که همه اینها را در مکزیک می توانید امتحان کنید.

غذاهای ارزان ، 13 غذای ارزان و خوشمزه

13. تامیا مصر

تامیا در واقع نوع مصری فلافل است که اختراع خود مصری ها می باشد. تامیا پیراشکی به شدت سرخ شده با طعم جعفری یا گشنیز است. استفاده از فاوا بین (سویا( به جای نخود باعث آبدار تر شدن تامیا و خوش طعم و خوش عطر شدن آن با تاثیر از آشپزی خاورمیانه ای شده است. بنا به شواهد و دست نوشته هایی که ظاهرا متعلق به 3000 سال قبل و زمان حکومت فرعون ها بر مصر می باشد، بدون شک مصر اولین جایی است که این توپ های سبزیجات را به بهترین شکل تهیه نمود. تامیا که به صورت ساندویچ داخل نان پیتا سرو می گردد از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در مصر است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید