بنر هدر

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در سفر به اسپانیا انتخاب‌های زیادی برای گذراندن وعده‌های غذایی دارید و می‌توانید خوشمزه‌های زیادی را تجربه کنید. در گشت و گذار میان جاهای دیدنی اسپانیا رستوران‌ها، کافه‌ها و غذافروشی‌های خیابانی را فراموش نکنید. در ادامه چند غذای معروف اسپانیایی را بشناسیم:

Jamón Ibérico

از غذاهای خوشمزه اسپانیایی Jamón Ibérico است که در واقع نوعی گوشت قرمز است آن ها این تکه از گوشت را تا ۲ الی ۴ سال در معرض هوا قرار می دهند. به هر رستورانی در اسپانیا که بروید می بینید که این غذا پای ثابت تمام منوهاست، آن ها این غذا را در بشقاب های ولرمی می گذارند تا چربی هایی که در آن وجود دارد کاملا نرم شوند.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

بوکادیوها

بوکادیوها ساندویچ های مخصوص اسپانیایی که از مواد تشکیل دهنده ی متفاوتی تهییه می شوند که می توانید بر اساس ذائقه خودتان انتخاب کنید.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

Morcilla

این غذا در واقع از همان گوشت Jamón Ibérico گرفته می شود و آن را به صورت سوسیس در می آورند. آن ها این سوسیس را تکه تکه می کنند و با پیاز، روغن زیتون ترکیب می کنند و سرو می کنند. در بعضی از مناطق اسپانیا با این غذا سیب زمینی و بادام سرو می شود که طعم بسیار عجیبی به آن می دهد. این غذا حتما باید با نان خورده شود.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

کرما کاتالانا

کرما کاتالانا یک دسر معروف اسپانیا است که هر جایی که در کاتالانیا باشید می توانید بخرید ومیل کنید. روی این دسر کرما کاتالانا پوشیده از سس کاستارد است و یک لایه شکر کاراملی هم روی آن قرار دارد. سس کاستارد، ترکیبی از شکر، آرد، زرده تخم مرغ، شیر و یا خامه است.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

Croquetas

Jamón به اندازه ای در غذاهای اسپانیای نقش کلیدی ای بازی می کند که تقریبا در تمام بشقاب های غذاهای خوشمزه اسپانیایی می توان رد و اثری از آن پیدا کرد. یکی دیگر از غذاهایی که با Jamón درست می شود، Croquetas های کوچکی هستند که شکل و شمایلی خامه ای مانند دارند.

Croquetas ها سرخ می شوند و به عنوان نوعی تاپاس سرو می شوند. اگر همبرگر دوست ندارید می توانید به جای آن این غذا را امتحان کنید، در داخل آن از گوشت فیله ی مرغ و سبزیجات استفاده می شود با این حال این گردالی های خوشمزه اگر با Jamón  باشد، بیشتر به سنت های اسپانیایی ها شباهت دارد.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

تاپاس 

تاپاستاپاس خوشمزه ترین و به یادماندنی است. از شمال تا جنوب این کشور هم که بروید می توانید  تاپاس را پیدا کنید. تاپاس ها خوراکی های کوچکی هستند که به عنوان پیش غذا سرو می شوند. بسته به ذائقه ای که دارید می توانید تاپاس سبزیجات، سیب زمینی، تاپاس ماهی مرکب سرخ شده و …سفارش دهید.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

Tombet

جزایر مایورکا در کنار خط ساحلی اسپانیا قرار گرفته است و تا سال ۱۹۳۶ هم بخشی از کشور اسپانیا محسوب می شد. اگر چه تاریخ آن ها به تاریخ اسپانیایی ها شباهت دارد، اما غذاهای خاص خود را دارند که در طول این سال ها همچنان مخصوص به خود مایورکا باقی مانده است. یکی از معروف ترین غذاهای مایورکا تومبت نام دارد که در واقع از بادمجان ورقه ورقه شده، فلفل قرمز، سیب زمینی و سس گوجه به همراه فیله ی مرغ درست شده است. این غذا را می توانید در تمام رستوران های جزیره پیدا کنید.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

گازپاچو

شاید فکر کنید که در منطقه ی گرمی مثل اندولوسیا مردم هر کاری می کنند تا خودشان را خنک کنند مخصوصا اگر که فصل تابستان باشد و گرمای هوا هم چندین برابر شود. نظرتان درباره ی سوپ سرد چیست؟ ممکن است سوپ سرد از نظر خیلی ها ناخوشایند باشد ولی این همان چیزی است که اندلوسی ها به خاطرش معروف شده اند، سوپ گازپاچو.

این سوپ در واقع از بشقاب سبزیجات که به صورت سرد هستند تشکیل شده است و در آن از تازه ترین گیاهان استفاده می شود. گازپاچو معمولا با گوجه درست می شود اما می توان ازهر سبزی دیگری هم در درست کردن آن استفاده کرد.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

Bacalao

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه اسپانیایی که در همه جای این کشور محبوب است و سرو می شود، ماهی باکالو است که در واقع ماهی کاد است ک روی آن نمک زیادی ریخته شده است و بعد هم خشک شده است. این ماهی را می توانید در مغازه ها به راحتی پیدا کنید اما اگر که دوست دارید یک نوع حرفه ای از آن را تست کنید پیشنهاد می کنیم تا در سفر به اسپانیا به یکی از رستوران ها بروید و آن را میل کنید. اسپانیایی های خیلی خوب بلدند این غذا در درست کنند.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

Membrillo

ممبریلو نوعی شیری بسیار خوشمزه است که از نوعی میوه به نام Quince درست می شود. Quince یک نوع میوه ی بسیار قدیمی است که در مناطق کمی از دنیا پیدا می شود. شما نمی توانید این میوه را به صورت خام بخورید حتی با اینکه بسیار خوشمزه است و اول باید آن را پخت.

غذاهای خوشمزه و معروف اسپانیایی

ممبریلو در واقع از همین میوه درست می شود که بعد داخل خمیر گذاشته می شود و بعد هم با شکر مخلوط می شود و شکل و شمایلی حجیم می گیرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید