بنر هدر

معرفی بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه + عکس

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از سوال هایی که همیشه بیشتر گردشگران با آن در سفر مواجه هستند، انتخاب و یافتن بهترین غذاها بوده است. به هر کشوری که سفر کنید با منوهای متعددی از بهترین غذاها روبرو خواهید بود و تنها برای یک وعده می بایست یکی را انتخاب کنید. اگر به روسیه سفر کنید، بیشتر در انتخاب به مشکل برخواهید خورد. چرا که بهترین غذاهای روسیه شامل تمام غذاهای روسیه می شود و این حجم وسیع از غذاها و حتی فست فودها و غذاهای خیابانی را نمی توان تنها در یک وعده امتحان نمود. بنابراین در این مطلب بهترین غذاهای روسیه را از نگاه گردشگران و از میان تمام غذاها انتخاب نموده و معرفی کنیم.

بیف استراگانف

از خوراک‌ها و غذاهای روسی «بیف استراگانف» را ایرانی‌ها بیش‌تر از بقیه می‌شناسند. بیف استراگانف البته دستورهای پخت فراوانی دارد. بعضی با کمی برنج  و خامه و برخی با پاستا و سس مخصوص آن را سرو می‌کنند. در هر صورت باید توجه کنید که اگر به روسیه رفتید و گوشت دوست دارید، هیچ‌وقت خوردن بیف استراگانف را از ذهن‌تان بیرون نکنید.

معرفی بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه + عکس

بورش

بورش (بُرش) یا همان سوپ چغندر، یکی از جذاب ترین سوپ هاست. اگر علاقه مند به سوپ و البته طعم چغندر هستید، حتما این سوپ خوشمزه را امتحان کنید. این غذا به این دلیل در میان گردشگران و توریست ها زیاد محبوب شده که جزو غذاهای بومی این کشور است. سوپی ساده بوده که در آن گوشت ران گوساله با شیرینی چغندر طعم دار شده و مزه ای جدید را القا می کند. از دیگر موادی که درون این غذا می ریزند، خامه ترش بوده و در سوپ چغندر محلی از مواد دیگری مانند سرکه چغندر و سبزیجات تازه و تیکه های بیکن برای طعم اضافی استفاده می شود.

این غذای گرم در فصل سرد زمستان چه برای مردم روسیه و چه در میان گردشگرانی که در تور روسیه شرکت کرده اند، بسیار دلچسب است. سوپ چغندر را به عنوان یک وعده غذایی کامل سفارش می دهند و بسته به سلیقه و ذائقه شما می تواند مواد درون آن سفارشی شود. اگر گیاهخوار هستید، می توانید از فروشنده بخواهید تا بدون گوشت برای شما این سوپ را سرو کند. به دلایل بالا این غذا در لیست بهترین غذاهای روسیه و در ابتدای لیست قرار گرفته است.

معرفی بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه + عکس

آکروشکا

وقتی در روسیه از سوپ حرف می‌زنیم از چیزی کم‌حجم و پرکالری حرف نمی‌زنیم، چون در سوپ سنتی آکروشکا، ما تکه هایی گوشت پخته شده مثل بیف یا «هم» (Ham)، تخم مرغ و سیب زمینی پخته هم داریم که در کنار سبزیجاتی چون خیار و پیاز قرار گرفته است. معمولا قبل از خوردن «کواس» (Kvass)، نوشیدنی سنتی روسیه را به آن اضافه می‌کنند که آن را حسابی خوشمزه می‌کند. با این‌که این محتویات به‌صورت عمومی در سالادهای روسی هم وجود دارد اما آکروشکا، طعم و مزه‌ای کاملا متفاوت دارد. می‌توانید آکروشکا را با نمک یا شکر امتحان کنید و پیشنهاد ما این است که اگر برای جام جهانی روسیه و به‌دنبال چشیدن غذاهای روسی هستید، حتما این سوپ را امتحان کنید؛ چون وقت خوردن آن روزهای گرم روسیه است. حتی گاهی با یخ!

معرفی بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه + عکس

پلمنی

اگر شما از علاقه مندان آش های جوش پاره خراسانی یا در کل آش های خمیری هستید، این غذای گرم و البته مقوی را امتحان کنید. نه تنها این غذا، انرژی زاست بلکه بیشتر غذایی رسمی محسوب می شود. چرا که بیشتر مردم روسیه آن را برای سال نو خود می پزند. تهیه غذای پلمنی کاری بسیار طولانی است که مشارکت افراد زیادی را می طلبد. به همین دلیل، تمام افراد خانواده برای تهیه آن در شب سال نو به دور هم جمع می شوند و همکاری می کنند.

این غذای شب های سرد زمستانی عشق و علاقه ی بین اعضای خانواده را بیشتر می کند. به همین دلیل یکی از بهترین غذاهای روسیه است. به طور معمول برای پر کردن درون خمیرها از موادی شامل سه نوع گوشت: گوشت گاو، گوشت بیکن و گوشت گوسفند استفاده می شود که بسیار مقوی است. از سبزیجات معطر و تازه ای مانند نعنا هم برای خوشمزه و خوش عطر نمودن خمیرها در هنگام جوشیدن استفاده می شود. پیازچه از دیگر سبزیجاتی است که در این غذا استفاده می شود.

معرفی بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه + عکس

اوخا

اوخا (Ukha) یک سوپ دریایی روسی است، اما ماهی دارد. «اوخا» با ماهی «سالمون» درست می‌شود، اما به‌صورت‌های دیگری هم پخته می‌شود. شاید بتوانم گفت اوخا یک‌جور آبگوشت ماهی است! این تنوع غذا با دو شیوه‌ی پر سبزی و کم سبزی پخته می‌شود. اگر برای‌تان اهمیت دارد بهتر است به پیشخدمت بگویید که سوپ‌تان پر سبزی یا کم سبزی باشد. سرو این غذا با «جعفری» به‌خاطر رنگ و بو و مزه اش خیلی خوشمزه است. اوخا معمولا سیب زمینی هم دارد.

معرفی بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه + عکس

پیراشکی

«پیراشکی» (Pirozhki) یکی از غذاهای خوشمزه‌ی روسیه است که آن را به‌خوبی در ایران می‌شناسیم. پیراشکی تقریبا مشابه با همان چیزی است که ما در ایران تلفظ می‌کنیم، حتی تلفظ آن هم یکی است. شاید اگر فیلم‌های روسی دیده باشید صدای پیراشکی‌فروش را در خیابان شنیده باشید. پیراشکی در روسیه پرسابقه است و طرفدار زیادی دارد. پیراشکی تقریبا به همان شکلی که در ایران سرو می شود برای خوراک آماده می‌شود و تفاوت آن شاید در موادی که در آن قرار می گیرد، باشد. پیشنهاد می‌کنیم از این مشابهت‌های غذایی لذت ببرید و آن را امتحان کنید تا به تفاوت‌ها پی ببرید.

معرفی بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه + عکس

بلینی

بلینی که از آن با عنوان پنکیک روسی هم نام برده می شود، از خوشمزه ترین غذاها چه برای صبحانه و چه برای یک میان وعده است. این کیک خمیری نازک باید گرم و در بشقاب های کوچک سرو شود. از این غذا، عموما در مهمانی ها و مراسم های مختلف به عنوان غذایی حاضری و یک میان وعده استفاده می شود. آن را با خاویار و خامه درون بشقاب ها سرو می کنند. همانند پنکیک می توانید این صبحانه عالی را با عسل بخورید.

معرفی بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه + عکس

غذای قارچ جولیان

این ظرف غذای خامه ای یکی دیگر از غذاهایی است که در این کشور، داغِ داغ سرو می شود و از تیکه های برش خورده قارچ به همراه خامه ترش تشکیل شده است. در نهایت در فر پخته شده و بر روی آن پنیر هم می ریزند. برای سرو غذا هم نان های نازک روسی را در کنار ظرف غذا می گذارند. هر چند که این غذا، از مواد اولیه بسیار ساده ای تهیه می شود اما می توان درون آن تیکه های مرغ یا انواع ماهی را قرار داد. در نتیجه از این غذا، در رستوران های روسیه، انواع مختلفی را پیدا خواهید نمود که به سلیقه سرآشپز همان رستوران، پخته شده است.

معرفی بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه + عکس

از آنجایی که بیشتر مردم روسیه در چیدن قارچ مهارت دارند، قارچ جولیان یکی از خوش طعم ترین و بهترین غذاهای روسیه شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید