آشنایی با غذاهای معروف مالزی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

همیشه شکم گردی یکی از جذاب ترین و جالب ترین بخش یک سفر است مخصوصا که اگر مقصد کشور مالزی باشد. بیایید تا با هم مروری  به غذاهای معروف مالزی داشته باشیم.

ناسی لماک

ناسی لماک یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای مالزی است. مواد لازم برای طرز تهیه ی این غذای معروف و خوش مزه برنج بخار پز شده با شیر نارگیل، برگ پاندانوس، تخم مرغ آب پز، ساردین، خیار، فلفل، سیر، موسیر، شکر، سس شاه میگو، نمک و آب است.

آشنایی با غذاهای معروف مالزی

ساتای

ساتای یکی از غذاهای معروف مالزی است که ترکیبی از گوشت کبابی خوابانده شده در سس مخصوص زغال پز است. مالزیایی ها این غذا را به زبانی ساده از تکه ‌های گوشت در زردچوبه و شیره ی نارگیل و در ادویه ‌های محلی قرار می دهند و سپس تکه های گوشت را به آرامی کباب می‌ کنند و سپس به همراه سس خوش ‌طعم مخصوصی سرو می کنند.

درباره ی تاریخچه ی ساتای این را بدانید که در واقع به غذایی یاکیتوری در ژاپن و شیشلیک کباب در ترکیه شباهت های بسیاری دارد و می توان گفت که همگی با هم یک مزه می دهند.

آشنایی با غذاهای معروف مالزی

آسام لاکسا

این غذای خوش مزه از مواد غذایی همچون آب گوشت ماهی، پیاز، آب تمبر هندی، آناناس، نعناع و لیمو تهیه می شود. این غذا به قدری خوشمزه است که اگر شما غذاهای تند را دوست ندارید، با یک بار امتحان آن نظر شما جلب می شود.

آشنایی با غذاهای معروف مالزی

باکوته

باکوته در اقع یکی از غذاهای محبوب چینی هاست که پخت آن در میان کشورهای همسایه همچون تایوان، سنگاپور و تایلند رایج است اما باید بگوییم که بهترین نوع این غذا را مالزیایی ها می پزند حتی این برتری به گونه ای است که از خود چینی ها هم این را بهتر درست می کنند و از ای رو این غذا در زمره ی غذاهای معروف مالزی به شمار می رود.

نام این غذا از سه کلمه باک به معنی گوشت، کوت به معنی استخوان و ته یعنی چای تشکیل شده است و به خوراکی گفته می شود که از پختن دنده به همراه سبزیجات و ادویه های معطر به دست می آید. این غذا بسیار پرچرب و لذیذ است و از مخلوطی از ادویه های مختلف مانند بادیان، دارچین، میخک، دانه ی رازیانه و سیر به آرامی و طی چند ساعت پخته می شود.

در سفرتان به مالزی به یاد داشته باشید که پس از صرف این غذا معمولا یک لیوان چای می نوشند که به هضم این خوراک چرب کمک کند و به همین خاطر کلمه ته به معنای چای در اسم این غذا اشاره ای مستقیم به خورد چایی بعد از میل کردن این غذا دارد.

روجاک (هندی)

روجاک یک نوع سالاد است که تنوع بسیار زیادی دارد. این سالاد خوشمزه از مواد غذایی همچون لوبیا، تخم موغ آبپز، خیار، سس بادام زمینی، خمیر سرخ شده و سیب زمینی تهیه می شود. نوع دیگری از روجاک به نام روجاک میوه ای وجود دارد که برای تهیه ی آن از مواد غذایی همچون آب لیمو، فلفل و آناناس  استفاده می شود.

آشنایی با غذاهای معروف مالزی

نودل سرخ شده

مالزیایی ها به این غذا می گورنگ نیز می گیوند و اگر از خودشان هم پرسیده شود، نودل سرخ شده را به عنوان یکی از غذاهای معروف مالزی معرفی می کنند. این غذای اصلی مالزیایی ها در واقع نودل سرخ‌ شده با طعمی بسیار تند است که از ترکیب موسیر یا پیاز و کمی سیر با مقداری از تکه‌ های گوشت که معمولا هم مرغ و یا میگو است، درست می ‌شود.

بنانا لیف رایس (هندی)

این غذا داخل برگ موز  ریخته می شود و با ترشی، ادویه جات و سبزی جات سرو می شود. فقط به یاد داشته باشید که این غذا را با دست میل کنید.

آیام پرچیک (Ayam Perchik)

آیام پرچیک غذایی پرطرفدار و محبوب است. برای تهیه ی این غذا ابتدا مرغ را برای مدت زمانی در ترکیبی از مواد غذایی همچون شیر نارگیل، لیمو، سیر، زنجبیل، فلفل، سیر و پیاز می خوابانند تا بوی ضحم مرغ از بین برود. سپس آن را سرخ می کنند یا به صورت کبابی طبخ می کنند.

این غذای بی نظیر بسیار لذیذ است. پیشنهاد ما به شما این است که این غذای خوش طعم را حداقل برای یکبار میل کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید