بنر هدر

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

غذا و خوراکی به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های تفریحات در سفر، نقش زیادی در تجربه حس خوشایند سفرها دارد! ساندویچ غذایی که هم زود آماده می شود و هم طعم خوبی دارد. اگر از طرفداران پروپاقرص غذاهای خانگی هم باشید باز هم پیش می آید روزهایی که سروکارتان به ساندویچ بیفتد. تا به حال به این فکر کردید که مردم دیگر کشورها چه ساندویچی را بیشتر دوست دارند؟ فرهنگ متفاوت کشورها خودش را در غذاها هم نشان داده و باعث شده تا ساندویچ های متنوعی اختراع شود. در این مطلب ما به معرفی انواع ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف پرداخته ایم که اطلاع از آنها می تواند برایتان جالب توجه باشد.

ساندویچ چوری پَن (Choripan) در آرژانتین

ساندویچ مورد علاقه ی آرژانتینی ها چوری پَن است که با خوردن آن با طعم و مزه ی تازه ای در زندگی آشنا می شوید. چوری پن از نان همبرگری قهوه ای مایل به سرخ با سوسیس خرد شده تشکیل شده است که معمولا سبزی، سرکه، روغن زیتون و سیر به آن اضافه می شود. با ریختن چند قطره سس چی می چوری، می توانید طعم و مزه ی ساندویچ خود را بهتر نمایید.

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

ساندویچ بانه می (Banh mi) در ویتنام

ساندویچ بانه می که در همه ی جای دنیا می توانید آن را پیدا کنید در اصل یک ساندویچ ویتنامی است. نان ساندویچ بانه شبیه باگت فرانسوی است که با مخلفات زیادی از جمله هویج، خیار، فلفل سبز، تکه های گوشت مرغ، سیلانترو و دائیکون پر می شود.

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

ساندویچ وادا پاو (vada pav)، هند

ساندویچ پوره سیب زمینی سرخ شده، پر از ادویه و تند و آتشین! این ساندویچ خوشمزه از غذاهای خیابانی محبوب هند است که گیاهخوارها عاشقش هستند. اگر گذرتان به هند بیفتد، تا غذاهای فلفلی آن را امتحان نکنید خودتان را در هند احساس نمی کنید پس در اولین اسنک فروشی بایستید و این ساندویچ را بخرید. اندازه کوچک این ساندویچ یعنی می توانید به راحتی حتی حین قدم زدن در خیابان های شلوغ هند هم آن را بخورید. خیالتان از بابت قیمت این ساندویچ راحت باشد چون از آنجایی که در آن هیچ گوشتی به کار نرفته ارزان است.

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

ساندویچ کباب دونر (Doner kebab)، ترکیه

کمتر کسی پیدا می شود که تا ترکیه برود و کباب دونرهای خوشمزه آن را نخورد. این ساندویچ با طعم لذیذش حتی در کشورهای اطراف هم محبوب شده و می توانید آن را هم در رستوران های ارزان قیمت و هم در رستوران های لوکس سفارش دهید. برای درست کردن این ساندویچ از گوشت کبابی بره، انواع سبزیجات و ماست استفاده می شود و نتیجه کار ساندویچی می شود که دل همه را آب می اندازد.

ساندویچ روتی جان (Roti John) در مالزی

روتی جان ساندویچ محبوب مردم مالزی است که در واقع یک ساندویچ املت است. مردم مالزی از مخلفاتی مثل تخم مرغ سرخ شده، ماهی یا گوشت، سس تند، پیاز، کچاب و مایونز برای ساندویچ مورد علاقه ی خود استفاده می کنند. توصیه می کنیم حتما این ساندویچ را امتحان کنید چرا که تجربه ی غذاهای خیابانی شما در مالزی بدون امتحان این ساندویچ خوش عطر و طعم با نانی شبیه باگت کامل نمی شود.

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

 ساندویچ سمیتا (cemita)، مکزیک

نان این ساندویچ با خمیر تخم مرغی درست می شود و همین نکته طعم آن را از این رو به آن رو کرده است. درست است که این نان شبیه نان همبرگر است اما بافت آن کاملا فرق دارد. در این ساندویچ از گوشت سرخ شده، آووکادو و پنیر استفاده می شود. حتما از اینکه آووکادو را در ساندویچ ببینید تعجب می کنید اما آووکادو در رژیم غذایی مکزیکی ها نقش مهمی دارد برای همین پای این میوه حتی به ساندویچ ها هم باز شده است.

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

ساندویچ کایا تُست (Kaya Toast) در سنگاپور

ساندویچ محبوب سنگاپوری ها، کایا تُست است که به عنوان یک صبحانه ی ملی در نظر گرفته می شود. کایا تست با مربای نارگیل تهیه می شود و مخلفات دیگر آن را شیر نارگیل، شکر، تخم مرغ، پاندان و مارگارین یا کره تشکیل می دهد. کایا همچنین به جای تست روی کراکر هم سرو می شود. سنگاپوری ها و مالزیایی ها عاشق خوردن این تست با یک فنجان قهوه یا چای، تخم مرغ عسلی با سس سویا و فلفل سفید هستند.

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

 ساندویچ آرپا (Arepa)، کلمبیا

نان این ساندویچ از آرد ذرت درست می شود و در کشورهای آمریکای جنوبی خیلی پرطرفدار است. بیشتر وقت ها مواد داخل این ساندویچ خوشمزه چیزی نیست جز گوشت سوسیس و سس تند و تند که حسابی دهان را می سوزاند!

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

ساندویچ گتس بی (Gatsby) در آفریقای جنوبی

گتس بی ساندویچ مورد علاقه ی اهالی آفریقای جنوبی است. گتس بی همچنین به ساندویچ “شکم پر کن” یا “ساندویچ کم خرج” معروف است. گتس بی در واقع یک ساندویچ دراز است که به چهار قسمت تقسیم می شود. محتویات این ساندویچ بنا به انتخاب مشتری ممکن است با هم فرق داشته باشد؛ سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس از محتویات ثابت ساندویچ گتس بی است. انواع مختلفی از گتس بی ها هم هستند که با استفاده از انواع گوشت مثل استیک گریل (سرخ) شده، پولونی، کالاماری، استیک ماسالا، مرغ، سوسیس وین، سوسیس روسی و تخم مرغ درست می شوند.

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

ساندویچ گوشت دودی (smoked meat)، کانادا

در کانادا به سراغ هر ساندویچی که بروید در آن از گوشت دودی استفاده شده است. این ساندویچ به صورت سرد سرو می شود و در دو طرف آن هم دو لایه نان گذاشته می شود. خوردن این ساندویچ به همراه سس خردل و خیارشور آنقدر خوشمزه است که مزه اش تا مدت ها زیر زبانتان می ماند.

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

ساندویچ فرانس سینها (Francesinha) در پرتغال

فرانس سین ها یک ساندویچ خوشمزه ی پرتغالی است. اگر عاشق گوشت هستید حتما این ساندویچ پرتغالی را هم دوست دارید. فرانس سین ها یک ساندویچ اصالتا پورتو ای است که با نان، لینگوئیکا (یک نوع سوسیس متشکل از گوشت خوگ) که لایه لایه با پنیر آب شده، سس آبجو، گوجه فرنگی آماده شده و همراه با چیپس داغ یا سیب زمینی سرخ شده سرو می شود.

ساندویچ چاکاررو (chacarero)، شیلی

برای درست کردن این ساندویچ مقوی و خوشمزه از استیک و گوشت بوقلمون استفاده می شود. یکی از مواد اصلی این ساندویچ چیزی است که در ساندویچ دیگر کشورها نیست: لوبیا سبز! لوبیا سبزها را در بالای گوشت و در بین دو نان همبرگر می گذارند.

ساندویچ های محبوب در کشورهای مختلف را بشناسید

ساندویچ تریپلتا (Tripleta) در پورتو ریکو

تریپِلتا آخرین ساندویچی که با آن آشنا می شوید، یک غذای خیابانی محبوب در پورتو ریکو است. نریپلتا ترکیبی از گوشت مرغ و گاو است و دستور تهیه ی ساده ای نیز دارد. ابتدا سس کچاب و مایونز را روی نان پخش می کنید، بعد پنیر و در آخر مرغ یا گوشت گاو و کاهو و گوجه را اضافه می کنید. اگر دوست دارید می توانید سبزیجات سرخ شده به ساندویچ تریپلتای خود اضافه کنید. بعد از پر کردن داخل نان با مخلفات دلخواه، ساندویچ را حرارت می دهیم تا نان آن خوب تُست شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید