بنر هدر

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مراکز خرید و بازار‌های کرمانشاه یکی از بهترین مکان‌هایی می‌باشد که می‌توانید علاوه بر خرید سوغات و صنایع دستی، از زیبایی معماری به کار رفته در آن‌ها نیز لذت ببرید. در این شهر بازار‌های قدیمی و تاریخی هنوز مانند گذشته رونق داشته و پا به پای مراکز خرید لوکس و مدرن امروز در فعالیت هستند. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین بازار و مراکز خرید کرمانشاه را معرفی خواهیم کرد.

بازار کرمانشاه

بازار کرمانشاه از مراکز مهم تاریخی و تجاری فعال مربوط به اوایل دوران قاجار است و تاریخ ساخت آن برمی‌گردد به سال ۱۸۰۶ (زمان سلطنت فتحعلی شاه قاجار). با توسعه‌هایی که در آن زمان در این بازار صورت گرفت بازار کرمانشاه به یکی از مراکز مهم تجاری و اقتصادی غرب تبدیل شد. این مرکز خرید سنتی دارای ساختاری طولی است که در اطراف آن فضاهای عمومی گوناگون در صنوف مختلف گسترده شده است و باعث می‌شود مشتریان به راحتی بر طبق نیاز خود به هر یک از این فضاها مراجعه کنند. صنوف مرتبط نیز درست در همسایگی یکدیگر قرار گرفته‌اند و این موضوع ساختار یکپارچه و هماهنگی به بازار بخشیده است. فضاهای موجود در این بازار شامل راسته بازارها، دالان‌ها، حجره‌ها (دکان‌ها)، چهارسوق با گنبدی با معماری ظریف و زیبا، کاروانسرا، میادین، مساجد و تکایا و قهوه‌خانه‌ها می‌شود.

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

بازار نان برنجی

مگر میشود به کرمانشاه سفر کرد و نان برنجی نخرید؟ شاید نان برنجی را بتوان در اکثر شهر‌های ایران خرید، اما عطر و بویی که این نوع شیرینی در بازار نان برنجی کرمانشاه دارد چیز دیگریست و در هیچ جای دیگر نمی‌توانید مثل و مانندش را بخرید.

آدرس: کرمانشاه، خیابان مدرس، بالاتر از مسجد جامع

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

بازار توپخانه

بازار توپخانه در واقع یکی از راسته‌های هجده‌گانه بازار کرمانشاه به حساب می‌آید. محدوده این بازار بین دو دروازه چغاسرخ و پل سید جمعه واقع شده است و بیشتر اختصاص به فروش میوه و تره بار دارد. علت نام‌گذاری این بازار نگهداری توپ‌های رسته توپخانه قشون در این محل در زمان گذشته بوده است. در امتداد بازار توپخانه به راسته‌های علاف خانه، تفنگ سازی، ترک‌ها، سراج‌ها، مسگرها، صحاف‌ها، حوری آباد، زرگرها، حلبی‌سازی، کلوچه‌پزها، بزاز خانه نو و کهنه، فراش‌باشی، صندوق سازی بنکدارها، آهنگرها و راسته بازار چال حسن خان می‌رسیم. بازار توپخانه کرمانشاه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و عملیات مرمت و بازسازی آن شامل مرمت پایه‌های آجری، احیا و بازسازی طاق‌های سنتی و اجرای طاق طویله‌های این بازار در سال ۱۳۹۱ به انجام رسیده است.

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

مجتمع تجاری پارسیان

این مجموعه در چهار طبقه شامل دویست مغازه تجاری با کاربرد های متفاوت در طبقات و همچنین پارکینگ طبقاتی عمومی با ظرفیت سیصد خودرو پذیرای مردم این شهرستان است. مجتمع تجاری پارسیان با انواع کالاهای مورد نیاز شما میتواند پاسخگوی مناسبی برای تمام سلایق باشد. شما میتوانید طلا و جواهرات و پوشاک و… را از این مجتمع تهیه کنید. پارسیان و همچنین مجتمع تجاری گلستان بزرگترین مجتمع های تجاری خیابان مدرس هستند.

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

مجتمع تجاری گلستان

این مجتمع با انواع کالاها همچنین، رستوران، پارکینگ و فست فود پذیرای مردم کرمانشاه و مهمانان این استان است. گلستان از بزرگترین مجتمع‌ های تجاری و خدماتی غرب کشور است.

بازار زرگرها (بازار طلای اطلس) 

بازار زرگرها یا بازار طلای اطلس کرمانشاه یکی از مراکز خرید کرمانشاه است که در واقع بخشی از بازار بزرگ کرمانشاه محسوب می‌شود. این بازار محل خریدی برای بازدید و خرید انواع طلا و جواهرات با قیمت مناسب است. از امکانات آن می‌توان به برخورداری از رستوران و کافی‌شاپ اشاره کرد.

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

بازار اسلامی

از مراکز خرید معروف در خیابان سپه کرمانشاه میتوان به بازار اسلامی اشاره کرد که ادویه فروش و انواع اقلام عطاری در آن به وفور یافت میشود.

بازار مسگرها

بازار مسگرها هم یکی از بازارهای بازار بزرگ کرمانشاه است و همان‌گونه که از نامش پیداست اختصاص به تولید و فروش انواع ظروف مسی با قیمت‌های مناسب دارد.

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

مرکز خرید ارگ

در بین مراکز خرید کرمانشاه اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب هستید که در آن تمام افراد خانواده احساس رضایت داشته باشند، مرکز خرید ارگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. علاوه بر کیف، کفش، زیوآلات و لباس و لوازم خانگی و … که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، نمی‌توان از امکانات رفاهی و تفریحی آن چشم پوشی کرد. به عنوان مثال برای سرگرم کردن کودکان در این مجموعه می‌توانید به طبقه پایین آن رفته و در کنار خوردن غذا‌های خوشمزه در فودکورت، کودکان را به زمین بازی ببرید. علاوه بر فودکورت، چند کافی شاپ و رستوران نیز در سایر طبقات مرکز خرید ارگ کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

آدرس: کرمانشاه، میدان مصدق

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

مجتمع صدف

مجتمع صدف از دیگر مراکز خرید کرمانشاه هست که شما می‌توانید برای تهیه انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه و لوازم خانگی و … به این پاساژ مراجعه بفرمایید.

آدرس: کرمانشاه، میدان شهرداری، خیابان معلم شرقی، مجتمع صدف.

مرکز خرید نوبهار پلازا

لوکس‌ترین مرکز خرید کرمانشاه را می‌توان نوبهار پلازا در نظر گرفت. این مرکز خرید که دارای هشت طبقه می‌باشد، مجموعه‌ای فوق العاده از انواع کیف و کفش، لباس، زیورآلات، ساعت و … است. مانند تمام مراکز خرید مدرن در نوبهار پلازا نیز می‌توانید کافه‌های دنج و عالی را مشاهده کنید و بعد از گشت و گذار و خرید دقایقی را در آن‌ها استراحت نمایید.

آدرس: کرمانشاه، خیابان ۲۲ بهمن، چهار راه نوبهار

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

مرکز خرید الهیه

مرکز خرید الهیه کرمانشاه از آن دست بازارهایی است که می‌توان هر آنچه موردنیاز یک خانواده است در آن پیدا کرد. از نیازهای روزمره تا لوازم‌خانگی مانند مبل، کالاهای برقی، طلا و جواهر و … .

آدرس: کرمانشاه، شهرک الهیه، خیابان کاشانی، مرکز خرید الهیه.

مرکز خرید لیلیوم

از جمله نکات مهمی که در انتخاب مراکز خرید کرمانشاه و سایر شهر‌ها باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت اجناس و قیمت آن‌ها می‌باشد. مرکز خرید لیلیوم که در چند سال اخیر تاسیس شده است، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد برندپوش می‌باشد. این مرکز خرید با توجه به داشتن اجناس با کیفیت از نظر قیمت کمی بالاتر از سایر مراکز خرید و بازار‌های شهر است. بعد از خرید از بهترین برندها، پیشنهاد می‌کنیم به طبقه چهارم آن بروید و از فست فود‌های خوشمزه اش نوش جان نمایید.

آدرس: کرمانشاه، خیابان کسری

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

پاساژ قصر

اگر عاشق بازی ‌های کامپیوتری هستید، این مرکز خرید را از دست ندهید؛ پاساژ قصر مرکز فروش بازی‌ های کامپیوتری و کنسول‌ های بازی به روز است.

آدرس: کرمانشاه، میدان آزادی

پاساژ میر داماد

پاساژ میرداماد بورس لوازم خانگی و سایر لوازم دیجیتال از قبیل گوشی‌های تلفن همراه با برند‌های مختلف می‌باشد. با توجه به تنوع بسیار بالا در محصولات این پاساژ در اکثر روز‌های سال از رونق زیادی برخوردار است.

آدرس: کرمانشاه، خیابان کاشانی

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

پاساژ سریری

پاساژ سریری کرمانشاه از دیگر مراکز خرید کرمانشاه ، واقع در خیابان معلم است. ویژگی این پاساژ فروش اجناس لوکس با قیمت مناسب می‌باشد. بازارچه کفش چهارراه اجاق، حمام بیگلری و زورخانه حسین گلزار از اماکن تاریخی در مجاورت این پاساژ است.

پاساژ کیش

پاساژ کیش یکی از مراکز خرید بزرگ کرمانشاه برای خرید و فروش تلفن ‌همراه و خط همراه است. این پاساژ در خیابان مدرس واقع شده است.

آدرس: کرمانشاه، میدان شهرداری، خیابان معلم شرقی

معرفی بازار و مراکز خرید کرمانشاه + عکس

مرکز خرید رضوان

مرکز خرید رضوان علاوه بر داشتن فروشگاه‌های متنوع برای عرضه لباس و پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره، بیشتر بخاطر پارکینگ‌های طبقاتی شهرت دارد. به عبارت دیگر برای خرید از این مرکز خرید نیاز به نگرانی بابت نبود جای پارک نیست، چون از مجموه هشت طبقه آن، پنج طبقه متعلق به پارکینگ است.

آدرس: کرمانشاه، میدان آزادی، ترمینال شماره ۲

پاساژ ولیصر

در  خیابان مدرس کرمانشاه پاساژی دو طبقه به نام پاساژ ولیعصر قرار دارد که انواع پوشاک دسته دوم و همچنین قطعات الترونیکی در آن به فروش می‌ رسند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید