نکات سفر به آنکارا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهر آنکارا یکی از شهرهای فوق العاده مهم کشور ترکیه است که زیر سایه ی جاذبه های بی پایان استانبول، آن گونه که باید به آن پرداخته نشده است. در نکات سفر به آنکارا شما نکته های کاربردی بسیار زیادی را درباره ی این شهر خواهید خواند که در سفرتان به این شهر برای شما بسیار کاربردی خواهند بود. در ادامه با ما همراه باشید که در نکات سفر به آنکارا این شهر را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

نکات سفر به آنکارا

1- بیایید ابتدا کمی اطلاعات خود را درباره ی شهر آنکارا زیاد کنیم. آنکارا، بزرگترین شهر پس از استانبول در ترکیه است و همانطور که گفتیم پایتخت این کشور نیز محسوب می شود. جمعیت این شهر حدودا ۵ میلیون نفر است که اکثرشان را دانشجویان، کارمندان و اتباع خارجی تشکیل می دهند.

2- اگر علاقه مند به دیدن آثار تاریخی هستید پیشنهاد می کنیم که به قسمت قدیمی آنکارا بروید زیرا در این قسمت؛ ویرانه ها و خرابه‌ های تاریخی متعلق به فرهنگ هیتی، یونانی، رمی، بیزانسی و عثمانی را در خود دارد. در ضمن مقبره ی آتاتورک نیز در این شهر قرار گرفته است.

3- محصولات دست‌سازِ مسی جزو سوغاتی‌های پر طرفدار آنکاراست؛ پس گشت و گذار در بازارهای سنتی آنکارا را حتما در برنامه‌تان بگنجانید.

4- این شهر دارای تعداد زیادی سالن سینما، تئاتر، سالن ‌های کنسرت و موزه است که خود از جاذبه های مهم این شهر به حساب می آید و خود باعث جذب دوچندان گردشگران به این شهر می شود.

نکات سفر به آنکارا

5- از جمله نقاط قوت این شهر که باید در نکات سفر به آنکارا به آن اشاره نماییم این است که این شهر را باید بهشت کسانی دانست که عاشق خرید کردن هستند. بازار‌های محلی و مراکز خرید مدرن بسیار زیادی که در این شهر وجود دارد، برای شما امکان خرید اجناسی همانند محصولات تازه، ادویه جات، فرش، گلدوزی، لباس‌ های مد روز، وسایل الکترونیکی و بسیاری از وسایل دیگر را که در ادامه تا حدودی برای شما شرح خواهبیم داد را شما فراهم می نماید.

6- در هنگام خرید چانه زدن را فراموش نکنید. یادتان نرود فرهنگ ایران و ترکیه بسیار به هم نزدیک‌اند.

7- از نوشیدن آب از شیرهای آب خودداری کنید. البته این آب‌ها آلوده نیستند، اما نوشیدن آب شیر کاری نیست که خود محلی‌ها توصیه کنند.

8- رستوران ها و کافه های این شهر بسیار معروف و محبوب هستند و از این رو آنکارا شهر رویایی برای شکم گردها و عاشقان غذا محسوب می گردد.

نکات سفر به آنکارا

9- در رستوران‌ها، پرداخت مبلغ به گارسون‌ها متداول نیست. اگر از کیفیت خدمات یک رستوران یا کافه خیلی راضی بودید، بهتر است ۱۰ درصد مازاد صورت حساب را به صندوق پرداخت کنید.

10- برای حمل و نقل می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید. البته آن‌ها در ساعاتی که کارمندان به سر کار می‌روند و یا به خانه برمی‌گردند خیلی شلوغ هستند. حواس‌تان باشد کرایه تاکسی هم بعد از ساعت هشت شب گران‌تر می‌شود.

11- در آنکارا دو شرکت هستند که خدمات اتوبوس حمل و نقل عمومی با این وسیله را ارائه می دهند که یکی توسط شهرداری آنکارا اداره می‌ شود که به آن ها اتوبوس بلدیه (Belediye Otobüsü) می ‌گویند ومعمولا این اتوبوس‌ ها به رنگ قرمز یا آبی با نوارهای سرمه‌ ای هستند و نوع دوم هم اتوبوس‌ های متعلق به شرکت خصوصی هالک (Halk Otobüsü) است که به رنگ ‌های سبز یا آبی دیده می ‌شوند.

نکات سفر به آنکارا

12- برای مترو هم دو خط مترو در آنکارا وجود دارد. آنکارای و مترو. هر دو خطوط مترو بسیار راحت و سریع هستند. توجه داشته باشید که با بلیط اتوبوس هم می ‌توان از مترو هم استفاده کرد و قیمت هم فرقی نمی ‌کند. می‌ توان نقشه ایستگاه ‌ها و کارت مترو را از همه ایستگاه ‌ها تهیه کرد.

13- تا به حال اسم دولموش را شنیده اید؟ در نکات سفر به آنکارا خواهید فهمید که دولموش‌ها در واقع همان ون های خطی هستند که فقط در ترکیه یافت می شوند. مسافر دولموش بر اساس مسافتی که طی می‌ کند کرایه پرداخت می ‌کند و می ‌تواند در ایستگاه یا جایی که درخواست دارد، پیاده شود. برای پیاده شدن کافی است بگویید اینجک وار یعنی می خواهم پیاده شوم و اینگونه ماشین برای شما نگه می دارد.

14- آب و هوای آنکارا معمولا ابری و بارانی است اما دست نگه دارید زیرا در نکات سفر به آنکارا خواهید خواند که بهترین فصل برای سفر به این شهر چه فصلی مناسب است. این منطقه اکثرا ابری و بارانی است اما باید بدانید که تابستان های آنکارا گرمایی مثل گرمای تهران دارد و زمستان هایش هم سرد است و برف و باران را خواهید دید. با این حساب بهترین فصل ها برای سفر به آنکارا، پاییز و بهار است.

15- از نظر هزینه های سفر باید این نکته را در نکات سفر به آنکارا بدانید که شما به راحتی می توانید در این شهر هزینه های خود را مدیریت نمایید. زیرا هزینه ها در این شهر بالا نیست و به راحتی می توانید به تمامی فعالیت های خود رسیدگی نمایید.

نکات سفر به آنکارا

16- به خاطر داشته باشید که مردم آنکارا بسیار مهربان و مهمان نواز هستند و با شما رفتاری مناسب و خوب خواهند داشت و به غیر آن هم از ایشان انتظار نمی رود پس نگران برخورد آن ها نشوید و همانطور که در شهر خودتان و یا استانبول هستید همانطور هم در آنکارا راحت باشید اما همیشه جانب احتیاط را نگه دارید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید