بنر هدر

پالم جمیرا دبی یکی از شاهکارهای عرصه ساخت و ساز در جهان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پالم جمیرا دبی یک جزیره مصنوعی و ساخته شده توسط انسان است که از نقاط عطف پیشرفت و توسعه در دبی امروزی می باشد. پالم جمیرا دبی یکی از سه جزیره نخل دبی می باشد که عبارتند از پالم جمیرا، پالم دیره و پالم  جبل علی. شکل کلی پالم جمیرا مانند یک تنه درخت با 17 شاخ و برگ می باشد که در مجموع، دارای مساحتی بالغ بر 5km در 5km احداث شده است و بزرگتر از 800 زمین فوتبال می باشد.

پالم جمیرا دبی یکی از شاهکارهای عرصه ساخت و ساز در جهان

پالم جمیرا دبی یکی از شاهکارهای عرصه ساخت و ساز در جهان محسوب می گردد که با صرف هزینه های بسیار زیاد و استخدام بیش از 40.000 نیروی کار ساخته شد و شامل خانه های ویلایی، آپارتمان، فروشگاه های مدرن و هتل های بسیار لوکس و شیک می باشد.

بخش‌های مختلف نخل جمیرا

تنه

نخل جمیرا جزیره اصلی مجمع‌الجزایر پالم است. تنه نخل جمیرا با مونوریل و یک پل بزرگ به منطقه الصفوح در دبی راه پیدا می‌کند. در شرق تنه، آپارتمان‌های ساحلی فوق‌العاده زیبایی ساخته شده‌اند و در غرب، گلدن مایل اجرا شده است که ۱۰ ساختمان و تقریباً ۸۰۰ آپارتمان را در خود جای داده است.

برگ‌ها

منطقه‌ای مسکونی است که پر از خانه‌های ویلایی زیباست. هنوز ساخت آن‌ها به پایان نرسیده تمام خانه‌ها به فروش رفته بودند و در سال ۲۰۰۷ اولین خانه‌ها تحویل داده شدند. در نخل جمیرا ۱۷ شاخه عظیم وجود دارد.

هلال

این هلال به طول ۱۲ کیلومتر دور تا دور جزیره کشیده شده است. بیشتر هتل‌های پالم جمیرا دبی در هلال هستند. هتل‌هایی درجه‌یک با امکانات فوق‌العاده که واقعاً رؤیایی هستند. بخش هلالی پالم جمیرا دبی به عنوان موج‌شکن نیز عمل می‌کند.

پالم جمیرا دبی یکی از شاهکارهای عرصه ساخت و ساز در جهان

حمل و نقل

مونوریل این جزیره اولین مونوریل خاورمیانه بود. این مونوریل قابلیت جابه‌جایی روزانه ۲ تا ۳ هزار نفر را داراست.. طول آن ۵٫۴ کیلومتر است و هتل آتلانتیس را به برج‌های دروازه جزیره وصل می‌کند. این مونوریل در امتداد خط قرمز متروی دبی است.

آیا زندگی در پالم جمیرا دبی واقعاً رؤیایی است؟

پالم جمیرا دبی روی نقشه و از دور بسیار زیبا و رؤیایی به نظر می‌رسد. اما ساکنین جزیره از همه‌چیز راضی نیستند. این پروژه بزرگ، در ادامه با مشکلاتی روبرو شد. شرکت نخیل ابتدا نخل جمیرا را برای سکونت ۱۲۰۰۰۰ نفر، آماده کرده بود. اما در حال حاضر نصف این تعداد در جمیرا حاضرند. در بین هلال و برگ‌ها آب معمولاً راکد است. همین امر باعث شده است که جلبک‌ها رشد غیرمعمولی در این ناحیه داشته باشند و پشه‌ها زیاد شوند. به موجب همین مسئله، بسیاری از ساکنین نخل جمیرا را آن‌طور که اینجا روی کاغذ و نقشه و عکس زیباست، نمی‌شناسند و مشکلات زندگی در این نواحی نخل جمیرا باعث شده است که این مکان مخصوصاً در برخی فصل‌های سال فقط روی کاغذ جای مناسبی برای سکونت باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید