کلیسای کازان ، کلیسایی باشکوه در قلب شهر سنت پترزبورگ

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در میان کلیساها و بناهای باشکوه و پرعظمت سنت پترزبورگ، کلیسای کازان یک شاهکار به شمار می‌آید. کلیسایی که اگر چه طرحش را از کلیسای سنت پیتر واتیکان وام گرفته اما با مصالح و نیروی انسانی کاملا روسی ساخته شده است. این شاهکار معماری امروزه یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های روسیه و از مقاصد مهم مسافران تور روسیه است.

کلیسای کازان ، کلیسایی باشکوه در قلب شهر سنت پترزبورگ

تاریخچه کلیسای کازان

تاریخچه این کلیسا به زمان حمله ناپلئون به روسیه باز می گردد. در این زمان، فرمانده ارتش روسیه از بانوی کازان درخواست کمک کرد. با پیروزی روسیه در برابر ارتش ناپلئون و به خاطر گرامیداشت این پیروزی، کلیسایی به نام بانوی کازان ساخته شد. با انقلاب اکتبر روسیه و آغاز حکومت کمونیست‌ها در روسیه، نقش کلیساها در این کشور کمرنگ شد و کازان تبدیل به موزه دین و بی خدایی شد. پس از سقوط کمونیسم که فضا برای فعالیت کلیساها مساعد شد، کازان مرمت شد و اکنون به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم شهر روسیه، دوستداران فرهنگ و هنر را از سراسر جهان به خود می‌پذیرد.

کلیسای کازان ، کلیسایی باشکوه در قلب شهر سنت پترزبورگ

معماری

ابتدای ورودتان 96 ستون نیم دایره که رو به یک باغ سرسبز و عظیم در ورودی کلیسا به شما خوش‌آمد می‌گویند، جایی که با دیدن تندیس‌ها و نقش برجسته‌هایش، ناخودآگاه معماری بنا را تحسین می‌کنید.

کلیسای کازان ، کلیسایی باشکوه در قلب شهر سنت پترزبورگ

تمام کفپوش بنا تماما دارای تزئینات موزاییک کاری هستند. سقف کلیسا هم دارای نقاشی های قابل توجه و دکوراسیونی زیباست که د رتور روسیه می توانید از آن ها دیدن کنید. یکی از مکان هایی که توجه تمام بینندگان را به خود جلب می کند، گنبد بناست. ارتفاع گنبد کلبسا کازان سنت پترزبورگ ۷۱٫۶ متر بلندی و ۱۷ متر قطر دارد که در اطرافش نقاشی های منحصر به فردی دیده می شود.

کلیسای کازان ، کلیسایی باشکوه در قلب شهر سنت پترزبورگ

کلیسای جامع مجموعه ای بسیار بی نظیر از نقاشی ها را شامل می شود. از جمله تصاویری غریب از عیسی مسیح به صلیب کشیده و یک تصویر منحصر به فرد روشن و جالب توجه از مسیح به جای مجسمه ای با سبکی سنتی تر.

نحوه دسترسی به کلیسا

آدرس و موقعیت کلیسا درست در خیابان نوسکی پروسپکت ۲، میدان کازان اسکایا قرار گرفته است. برای رسیدن به این جاذبه، مترو را به سمت ایستگاه نوسکی پروسپکت (Nevsky Prospekt) سوار شوید.

ساعات بازدید

از روزهای دوشنبه تا جمعه هر روزه از ساعت ۰۸:۳۰ صبح تا ۸:۰۰ بعد از ظهر و در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۰۸:۰۰ صبح می توانید برای بازدید از کلیسای کازان سنت پترزبورگ راهی این مکان شوید. هزینه ورودی به کلیسا رایگان است.

کلیسای کازان ، کلیسایی باشکوه در قلب شهر سنت پترزبورگ

نکاتی برای بازدید از بنا

برای بازدید از درون کلیسا تمام زنان باید موهای خود را کامل بپوشانند. در کلیساهای ارتدوکس زنان در هنگام عبارت و ورود به کلیسا روسری می پوشند. چه در هنگام ورود و یا برگزاری مراسم ها در اینجا، به مکان و مردم آن احترام بگذارید و شما هم روسری بپوشید. در غیر این صورت احساس ناراحتی و معذب بودن خواهید داشت.

هر چند که در هنگام برگزاری مراسم ها هم اجازه ورود به کلیسا کازارن سنت پترزبورگ را دارید اما به احترام مراسم کلیسای جامع عکس نگیرید و فیلمبرداری نکنید. دیگر فکر نکنیم که باید از ممنوع بودن فلش در هنگام عکاسی در این بنا بگوییم.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید