بنر هدر

بازار مدینه الجمیرا دبی ، تلفیقی از سنت و مدرنیته

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

همه کسانی که به دبی سفر می کنند؛ چه اقامت کوتاهی داشته باشند چه اقامت شان طولانی باشد، حتما باید سری به بازار مدینه الجمیرا (سوق مدینه الجمیرا)، بزنند. در مدینه الجمیرا که یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی دبی می باشد، مدرنیته و فرهنگ در یک جا و به شکل ایده آلی در هم ادغام شده اند. در زبان عربی سوق به معنای بازار است و سوق مدینه الجمیرا به معنی بازار مدینه الجمیرا می باشد. مدینه الجمیرا در پایان خیابان جمیرا و در یک کیلومتری برج العرب، هتل جمیرا بیچ و پارک آبی وایلد وادی واقع گردیده است.

بازار مدینه الجمیرا دبی ، تلفیقی از سنت و مدرنیته

بازار مدینه الجمیرا تقلیدی از بازارهای سنتی ایرانی با همان معماری می باشد که با کافه ها و رستوران های مدرن ترکیب شده است. علاوه بر شکل دالان مانند و سقف های قوسی شکل این بازار که شما را به یاد بازارهای قدیمی ایران می اندازد، بادگیرهایی به شکل بادگیرهای قدیمی در این بازار وجود دارند که بسیار شبیه به بادگیرهای شهرهای کویری ایران و خصوصا یزد می باشد. طراحی این بادگیرها به گونه ای می باشد که به خنک شدن هوای گرم بیابانی در سال های دور و زمانی که سیستم تهویه مطبوعی وجود نداشت، کمک می کرد. با این وجود، در بازار مدینه الجمیرا چیزی بیشتر از معماری زیبا در انتظار شماست. این سوق یا بازار سنتی پر از مغازه های سنتی است که در آنها همه چیز از سوغاتی گرفته تا وسایل دکوری ساخت منطقه، به فروش می رسد. بیشتر مغازه های این بازار کوچک بوده و بیشتر روی سبک بازار بودن مکان تاکید شده است. در اینجا توریست ها می توانند اجناسی که ساخت کشورهای خاورمیانه است؛ از بشقاب های ترکی تا فرش ایرانی را بخرند.

بازار مدینه الجمیرا دبی ، تلفیقی از سنت و مدرنیته

فروشگاه های و برندها در بازار مدینه الجمیرا

فروشگاه ها عبارتند از Braschi (کت و شلوار ایتالیایی)، تابلو فرش های ملی ایرانی (فرشهای ایرانی)، Gallery One (عکاسی چاپی دبی)، Pride of Kashmir (شال کاشمیری، فرش، مبلمان و غیره)، Al Jaber Gallery (صنایع دستی، هدایای، سوغات، کتاب های قیمتی و غیره)، Persian Carpet House (خانه فرش ایرانی ، افغانستان، پاکستان و دیگر نقاط)، The Camel Company (ماکت شتر و سایر سوغاتی)، Lata’s (سوغات و جواهرات)، Cotton Club (لباس زیر زنانه)، Early Learning Centre (مرکز یادگیری اولیه اسباب بازی های آموزشی کودکان )، Haviaanas (صندل)، Sadek (گیتار و آلات موسیقی)، Marina Exotic Interior Interiors (مبلمان) و Rivoli (ساعتهای لوکس) و غیره.

بازار مدینه الجمیرا دبی ، تلفیقی از سنت و مدرنیته

همچنین یک دسته از مکان هایی برای خوردن و نوشیدن در انتهای سوک مدینه الجمیرا وجود دارد. گزینه های آب انار  ایرانی و غذاهای بین المللی و رستوران ایتالیایی و هندی در اینجا وجود دارد. هر رستوران و کافه در Souk Madinat Jumeirah تصویر و منظره ای از معماری عربی، کانال آب دبی و برج العرب را ارائه می دهد.اولین گروه تئاتر یک نمایشگاه هنری 442 نفره در قلب Jumeirah Souk Madinat است. این مراسم طیف گسترده ای از نمایش های مختلف را از موزیکال تا فیلم نمایش می دهد. با یک هزینه کوچک بازدیدکنندگان همچنین می توانند تور کانال آب دبی را برای بازدید و آرامش که در اطراف ساحل واقع شده است را انتخاب کنند.تورها روزانه از ساعت 4 صبح تا 11 بعدازظهر اجرا می شوند و هر 20 دقیقه به آنجا می روند.

بازار مدینه الجمیرا دبی ، تلفیقی از سنت و مدرنیته

سوق (بازار به زبان اماراتی) توسط رستوران ها و کافه های متعدد پوشیده شده است. در قسمت غربی سوک مدینه الجمیرا در نزدیکی ورودی اصلی رستوران  Honyaki (ژاپنی)همراه موسیقی زنده و رستوران  Noodle House (آسیایی) وجود دارد. باشگاه شبانه Pacha نیز در اینجا است. اگر هوس کشیدن قلیان عربی داشتید پر از  قلیان سرا یا “شیشا” است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید