معرفی بازار پارچه دبی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بازار قدیمی بور دبی یکی از بازهای سنتی موجود در محله های تاریخی دبی است. اغلب به عنوان Textile Soukیا Old Souk شناخته می شود بازار پارچه دبی با توجه به طراحی، مکان و موقعیت استراتژیک آن بسیار قابل تشخیص است.

معرفی بازار پارچه دبی

دسترسی به بازار پارچه

در محله بور دبی در ایستگاه نهر دبی آبرا “the Dubai Creek Abra Station” با استفاده از قایق از نهر دبی عبور کنید و سپس به بازار پارچه دبی میرسید.اینجا مکان عمده خرید پارچه دبی است و بیشتر در نزد تجار به نام بازار بور دبی و یا بازار پارچه دبی شناخته میشود که درب ورودی آن یک نماد عربی و شکل طاق آن و ستون های چوبی شما را به دوران گذشته صحرای عربی میبرد.

در نظر اول ورودی بازار به گونه ای به نظر می رسد که شما را دعوت به وارد شدن به بازار می کند. این خصوصیت از مهم ترین خصوصیات معماری سنتی بازار است.در ورودی بازار، طاقی از ستون های چوبی برپا شده است که از همان ابتدا، چشم را به خود خیره می کند. در مغازه های این بازار همه نوع اجناسی به فروش می رسید. می توانید انواع لباس ها و پارچه های سنتی عربی که با دست دوخته می شوند یا در کارخانجات عربی تهیه می شوند را در اینجا پیدا کنید. همچنین بسیاری از مغازه ها اجناس و پارچه هایی را می فروشند که با کشتی از دیگر کشورهای خاورمیانه به این شهر مدرنیته آورده می شوند.

معرفی بازار پارچه دبی

اینجا جایگاه خرید پارچه های رنگارنگ سنتی عربی، پارچه های دست دوز عربی، پارچه های از تمام کشورهای دنیا، کوسن، پارچه های لباس های مجلسی و … است که بیشتر فروشندگانش را مهاجران مخصوصا هندی ها تشکیل میدهند.

در میان پارچه ها می توانید تنوعی از جنس ها و الیاف های متعدد را بیابید. حتی بسیاری از پارچه هایی که برای دوختن لباس های مجلسی تهیه شده اند یا با دست پولک دوزی شده اند، پارچه های توری و گیپوری یا پراچه های نخی سفید از جنس الیاف عالی را می توان در این ناحیه پیدا کرد. به همین خاطر بازار سنتی بور دبی را بازار پارچه دبی نیز می نامند. با این حال در این بازار مغازه های فروش پارچه تنها بخشی از بازار را تشکیل می دهد.

معرفی بازار پارچه دبی

بازار پارچه دبی یا همان بازار بور دبی اگر چه به عنوان بازاری عربی و سنتی در این کشور نام برده می شود اما پر از فروشنده ها و مغازه هایی است که جزو مهاجران این کشور محسوب می شوند. بیشتر مغازه داران را مهاجران هندی تشکیل می دهند که به فروش اجناس هندی در این مکان می پردازند و پیشینه ای قوی دارند.

قطعا بازدید از این بازار را در میان دیگر بازدیدهای روزانه خود در این منطقه قرار دهید. اما برای رسیدن به این مکان چگونه باید از هتلی که اقامت داریدظف یا از جاذبه های مختلف حرکت کنید؟ اگر برای اولین بار است که به دبی سفر می کنید و تور دبی را نیز نخریده اید، پس آشنایی با سیستم حمل و نقل دبی ندارید. در این صورت ممکن است برای جابه جایی در شهر دچار مشکل شوید و به راحتی نتوانید به دیدن جاذبه های دبی بروید یا اینکه مجبور به گرفتن تاکسی شوید که در این صورت باید هزینه زیادی را تقبل کنید. بنابراین به شما توصیه می کنیم که در ادامه راه های رفتن به بازار پارچه دبی را با مترو یا قایق بخوانید تا بدون هیچ گونه نگرانی در این شهر رفت و آمد کنید.

بهترین زمان رفتن به بازار پارچه دبی

ساعت فعالیت بازار پارچه دبی شنبه تا پنج شنبه از ۱۰ صبح تا 22 شب است

ساعت فعالیت بازار پارچه دبی جمعه از ساعت 14 تا 22

تایم استراحت تجار بازار پارچه دبی 13 تا 17

جاذبه های نزدیک بازار پارچه دبی

از بهترین هتل هایی که در این منطقه قرار دارند می توان به هتل آپارتمان دلفین و هتل یورک اینترنشنال، هتل سان سیتی اینترنشنال، هتل عربیان کورتیارد و بسیاری دیگر نام برد. می توانید این هتل ها را نیز برای اقامت در محله های سنتی دبی بررسی کنید. همچنین در این محله بازارهای دیگری همانند بازار آل فهیدی، راتانز (Ratan’s) و بازار جواهرات مینا را بازدید نمایید. اگر برنامه سفر خود را در دبی به گونه ای بچینید که هنگام ظهر در این منطقه باشید، می توانید در رستوران های سنتی عربی معروف این ناحیه ناهار خود را هم سفارش دهید. رستوارن هایی همانند رانگولی (Rangoli)، وگ ورلد (Veg World) و بسیاری دیگر را در مسیر خود از مترو به بازار خواهید دید. حتی می توانید در هنگام برگشت از بازار به سمت مترو گشتی نیز در محله بزنید و بیشتر با محله های دبی آشنا شوید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید