بنر هدر

آشنایی با برج کانتون + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهر گوانجو به خاطر میزبانی نمایشگاه صادرات و واردات چین هر ساله مملو از جمعیت تجار میشود، اما این تنها جذابیت این شهر نیست، شهر گوانجو چین پر از جاذبه های گردشگری تاریخی یا مدرن است که یکی از آنها برج کانتون می‌باشد.

آشنایی با برج کانتون + تصاویر

گوانجو از شهرهای جنوبی کشور پهناور چین می باشد که بعد از میزبانی بازی های آسیایی در سال 2010 بیش از پیش در میان ایرانیان شناخته شد. مسئولان این شهر برای جلب توجه بیشتر در زمان این بازی ها، از سال های قبل شروع به تغییر شهر و انجام کارهای زیربنایی نمودند که برج کانتون گوانجو، از بلندترین ساختمان ها در چین، یکی از این کارهاست که مورد استقبال قرار گفت و در روزهای بعد از افتتاح بازدیدکنندگان بسیاری را به خود دید و از جاذبه هایی شد که پای ثابت بازدید گردشگران تور چین است.

تاریخچه و مشخصات برج کانتون:

برج تجاری- تلویزیونی کانتون برجی با ارتفاع ۶۰۰ متر که جزو بلندترین برج های جهان به حساب می‌آید و ساخت آن از سال ۲۰۰۵ آغاز شده و در سال ۲۰۱۰ با وجود کامل نبودن به روی عموم مردم بازگشایی شد و دلیل اصلی آماده سازی آن میزبانی گوانجو برای بازی های آسیایی بوده است. معمارهایی که ساخت این پروژه بزرگ را بر عهده گرفتند باربارا کیت و مارک هلم بودند و قصد داشتند برجی متفاوت از برج های موجود در جهان از لحاظ ویژگی های ظاهری بسازند به همین دلیل برج را به گونه ای ساخته‌اند که وسط برج باریک تر از بالا و پایین آن است و صفت کمر باریک بروی آن گذاشته اند که تلفیقی از شور و هیجان و ظرافت های زنانه را نشان دهند. هر ساله نمایشگاه های زیادی با بعد های تجاری و اقتصادی در برج ها برگزار می‌شوند. دو رستوران گردان و چرخ و فلکی که در طبقه آخر برج وجود دارد از ویژگی های دیگر برج هستند که چرخ و فلک از لحاظ ارتفاعی که دارد بسیار بی نظیر است و از داخل کابین های آن می‌توان با نمایی پانارومیک از ارتفاعی بلند به تماشای برج ها، ساختمان ها و هتل های گوانجو نشست. نکته قابل توجه دیگر برج که آن را متمایز از هم نوعان خود می‌کند این است که گردشگران می‌توانند از بالکن روی بدنه برج از طبقات ۳۳ تا ۶۶ راه بروند و حتی از ارتفاعی بالغ بر ۴۸۸ متر محو زیبایی شهر شوند و البته یکی از لذت هایی که شاید هر توریستی در تور گوانجو به دنبال تجربه کردن آن باشد این است که از نمایی بالا به شهر مقصدش نگاه کند.

آشنایی با برج کانتون + تصاویر

لامپ های لیزری و رنگارنگی که در سر تا پای این برج بلند بالا بکار رفته از چشمگیر ترین خصوصیت های آن است که نمایی فوق العاده تحسین برانگیز به برج می‌دهد و باعث می‌شود برج همچون الماسی درخشان در شب نیز رباینده نگاه ها باشد. برج کانتون در نزدیکی رودخانه مروارید گوانجو قرار دارد که رودخانه مروارید به خودی خود جزو مناطق بسیار زنده و پرشور شهر است و رستوران ها و کافه هایی که در کنار رودخانه وجود دارند تعداد زیادی گردشگر را میزبانی می‌کنند، موسیقی زنده و تفریحات شبانه رودخانه مروارید در کنار نمای بسیار فوق العاده از برج کامتون تجربه‌ای بسیار فرح بخش است. به هنگام ورود به برج فرمی از اطلاعات و امکانات تفریحی برج و همچنین خطراتی که ممکن است پیش روی بازدید کنندگان قرار بگیرد در اختیار آنان قرار می‌دهند و با توجه به فعالیت هایی که بازدیدکنندگان قصد انجام آن را در برج دارند مبلغ ورودی به برج متفاوت خواهد بود و حدود قیمت از ۵۰ تا ۱۵۰ RMB است. سیستم حمل و نقل عمومی در گوانجو مانند اکثر شهرهای دیگر چین بسیار پیشرفته است و تقریبا در تمامی نقاط مهم شهر و جاذبه ها مترو، اتوبوس و اتوبوس تندرو ایستگاه دارند که تمامی وسایل نقلیه عمومی در برج کانتون نیز توقف دارند بنابراین به راحتی قابل دسترس هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید