بنر هدر

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در استانبول موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی بسیاری وجود دارند و در هر گوشه‌ای از شهر بنایی تاریخی یا پارکی را مشاهده می‌کنید. یقینا در میان این خیل عظیم جاذبه‌های گردشگری، مکان‌ها و تفریحاتی پیدا می‌شوند که بازدید از آن‌ها رایگان باشد. در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چطور از گشت زدن در استانبول لذت ببرید و در عین حال هزینه‌ای پرداخت نکنید.

پل گالاتا

این پل خودش یک جاذبه است اما موقعیت قرارگیری آن باعث شده که تبدیل به یکی از تفریحات رایگان استانبول برای مردم بشود. می پرسید چرا؟ از آن جایی که پل گالاتا (Galata Bridge) در مرکز شهر استانبول قرار گرفته و دو طرف شاخ طلایی (Golden Horn) را به هم متصل می کند، محل گذر و رفت و آمد خیلی هاست و از قدیم تا به الان یکی از بهترین جاها برای قدم زدن و سر زدن به رستوران های کوچک و محلی بوده است. تقریبا هیچ وقت نیست که بر روی این پل افرادی را در حال ماهی گیری نبینید.

معمولا زوج های جوان و توریست های مختلفی این پل را به عنوان مکانی برای وقت گذرانی انتخاب می کنند. از جمله کارهایی که می توانید بر روی این پل ۴۹۰ متری که یادگاری از آخرین سال های قرن ۱۹ میلادی است، انجام دهید این است که عکس و سلفی های خاصی بگیرید و مرغ های دریایی که بر بالای سر شما در پرواز هستند را تماشا کنید. حتما هم به اغذیه فروشی های این پل مخصوصا آن هایی که غذای دریایی می فروشند را در لیست بازدید خود قرار دهید.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

موزه مدرن استانبول

در موزه هنرهای معاصر استانبول می‌توان آثاری از هنرمندان بین المللی مطرح را مشاهده کرد. بازدید از موزه و آثار به نمایش در آمده یکی از سرگرمی‌های همیشگی هنردوستان محلی و گردشگرانی است که به استانبول سفر می‌کنند. موزه در روزهای پنج‌شنبه کاملا رایگان است و این فرصت خوبی را برای هنر دوستان فراهم می‌کند تا به تماشای هنر مدرن ترکیه و جهان بنشینند.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

محله‌های توریستی استانبول

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به استانبول پیاده‌گردی و گشت و گذار در محله‌های معروف آن است. محله بالات با ساختمان‌های رنگی حال و هوای بازدیدکنندگان را عوض می‌کند. خانه‌های رنگی و شاد این محله، از شاخصه‌های آن محسوب می‌شوند و از دلایل جذب گردشگران هستند. در این محله تاریخی می‌توان تعداد زیادی کنیسه، کلیسا و مسجد پیدا کرد و از قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های باریک آن لذت برد.

محله اورتاکوی هم با وجود مسجد، اسکله، مرغان دریایی و پل بسفر، در میان گردشگران منطقه محبوبی برای پیاده روی به شمار می‌رود. گالاتا هم یکی از محله‌های جذاب و پرجنب و جوش استانبول است که به افراد فرصت آشنایی با حال و هوای مردم این شهر و فرهنگ آنها را می‌دهد. با قدم زدن در کوچه‌های سنگ فرش شده این محله می‌توان از دیدن جلوه‌های زیبای آن غرق در لذت شد. می‌توان دید که به جای صرف هزینه در مجموعه‌های تفریحی استانبول، گزینه‌های دیگری هم برای خوشگذرانی وجود دارند.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

موزه نقاشی و مجسمه سازی

در سال 1937 توسط آتاتورک تاسیس شده است و یکی از موزه‌های هنر زیبای ترکیه به حساب می‌آید که آثار هنرمندان مطرح معاصر ترکیه چون عثمان حمدی بی و بدری رهمی را به نمایش گذاشته است. بازدید از موزه هر روزه از ساعت 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر (غیر از یک‌شنبه و دوشنیه) رایگان است.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

 بازار سرپوشیده ی استانبول

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar) از آن دسته جاهایی است که هر چه بخواهید را می توانید بخرید ولی حتی اگر قصد خرید هم ندارید می توانید به آن بروید و از فضای پر جنب و جوش آن دیدن کرده و لذت ببرید. در این بازار در حدود ۴ هزار مغازه ی مختلف وجود دارد که اگر یک وقتی هم هوس خرید کردید و یا چیزی نظرتان را جلب کرد می توانید خرید هم انجام دهید که البته خرید کردن در این بازار هم مهارت های خاص خود را می طلبد.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

سالت گالاتا

مرکز فرهنگی هنری سالت گالاتا، در همان بدو ورود با معماری خیره‌کننده‌اش شما را مجذوب خود می‌کند. دارای دو بخش کتاب‌خانه و گالری هنری است که در طول سال میزبان آثار هنرمندان مطرح ترکیه است و فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا با جریان هنر امروزی ترکیه آشنا شوید. علاوه بر کتاب‌خانه و گالری امکانات دیگری نظیر رستوران، کافه، کتاب‌فروشی و موزه بانک عثمانی وجود دارند، و شما می‌توانید کل روز را آن‌جا سپری کنید.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

مسجد تاریخی زِیرِک

یکی از مساجد زیبا و دیدنی که بازدید از آن یکی از تفریحات رایگان استانبول است، مسجد زِیرِک (Zeyrek Mosque) است. علاوه بر معماری جالب و دیدنی این مسجد، تاریخچه ی این بنا هم در نوع خود جالب و شنیدنی است. قبل از این که ساختمان این مسجد تغییر کاربری دهد، صومعه ای بوده که متعلق به پانتون ها بوده است. در زمانی هم که صومعه بوده همین ساختمان ۲ کلیسای مختلف متعلق به ارتودوکس ها و یک کلیسای مذهبی بوده است.

در نهایت زمانی هم که عثمانی ها سرکار آمدند، این کلیسا سقوط کرد و از آن زمان به بعد به کاربری فعلیش تغییر پیدا کرد. مسجد زِیرِک یکی از ۲ بنای ساخته شده ی مذهبی و باستانی بیزانسی به جای مانده در استانبول است. امروزه حضور و بازدید از این مسجد کاملا رایگان است.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

گالری‌های هنری خیابان استقلال

گالری‌های هنری به نوعی میعادگاه هنر دوستان محسوب می‌شوند، جایی که هم می‌توان آثار هنرمندان امروزی را مشاهده کرد و هم مکان مناسبی برای قرار ملاقات‌ها و گپ‌های دوستانه است. خیابان استقلال مرکز گالری‌های استانبول است، از جمله ساختمان تاریخی میسیر که دارای معماری بسیار مدرنی است و در هر طبقه گالری متفاوتی را در خود جای داده است؛ از دیگر گالری‌های این خیابان می‌توان به گالری زیلبرمن، گالریست و گالری نو اشاره کرد. همچنین گالری آرتر که مقداری پایین‌تر از خیابان استقلال واقع شده است، آثار ارزشمندی را به نمایش می‌گذارد.

چترهای رنگی خیابان کاراکوی

یکی ازنمایشگاه های دائمی و از هر لحاظ آزاد استانبول که بازدید از آن نه زیاد وقت شما را می گیرد و نه اصلا هزینه ای برایتان دارد، نقاشی های گرافیتی است که بر روی در و دیوار محله ی کاراکوی استانبول (Karaköy) نقش بسته است. این محله در میدان تقسیم و در قسمت جنوبی آن قرار گرفته است.

به محض ورود به کاراکوی می توانید پله های رنگی، چترهای رنگی که از سقف خیابان آویزان شده و کلی نقاشی هایی که به وسیله ی هنرمندان گرافیتی کار ترکیه ای کشیده شده است را ببینید. محیط محله ی کاراکوی مثل یک استودیوی عکاسی رایگان است که باید تا جایی که می توانید در آن عکاسی کنید. در ضمن یادتان نرود که کاراکوی مرکز کافه های مختلف و متفاوت استانبول است.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

 واگن های برقی استانبول

یکی از تصویرهای معروفی که معمولا در ذهن همه ی کسانی که با این شهر آشنایی دارد نقش می بندد، واگن های قرمزی است که معمولا از وسط خیابان و مردم رد می شود. اگر دوست دارید تا از این واگن های قرمز که از مترو و قطار کوچک ترند ولی رفت و آمد با آن ها آسان تر است را ببینید، باید به میدان معروف تقسیم بروید. دیدن این واگن ها و یا حتی سوار آن ها شدن از آن جایی امروزه تبدیل به یکی از جاذبه ها و تفریحات رایگان استانبول شده است که رفته رفته از نیمه ی قرن ۲۰ میلادی به بعد کم و کمتر شد و تنها فقط در برخی از مناطق این شهر دیده می شود.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

 پارک سر سبز ییلدیز

ییلدیز (Yildiz Park) پارک سر سبز و زیبایی است که درست در منطقه ی مرکزی استانبول قرار گرفته و با وجود زیبایی های بسیارش اما نامش در بین تفریحات رایگان استانبول قرار گرفته است.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان است؟

مردم استانبول خیلی این پارک سر سبز و زیبا را دوست دارند و این فرصت خوبی برای کسانی است که دوست دارند با مردم استانبول تعامل داشته باشند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید